D
Ignorera räcket som är fel men trappan är rätt :) Ritning och 3D-modell av en trappa med mått och räcke, exkluderande räckets design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D DSOS skrev:
Ignorera räcket som är fel men trappan är rätt :) [bild]
Gillar stilen
Min blev vit
 
  • Vitmålad spiraltrappa med trästeg och räcke intill vit förvaringsmöbel och köksho.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
Totte lille Totte lille skrev:
Gillar stilen
Min blev vit
snyggt! Vi kommer ta svarta trappsteg och rått stål i trappa och fyrkantigt stål som också är helt rå som handledare :)
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Ja jag ville ha rått stål men det fick bli en kompromiss med min fru
 
  • Haha
Stjiv och 1 till
  • Laddar…
D
Sakta men säkert tar det form :) äntligen är golvspånen på plats till den gamla trappan imorgon blir det att dra upp så mycket material som möjligt för att sen kunna stänga det gamla trapphålet Renoveringsarbete pågår, nytt golvspån vid gammal trappa, verktyg och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt av vindsutrymme med nya golvspån vid gammal trappöppning och verktyg utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
rosen.johansson och 5 till
  • Laddar…
Är det för att minimera knarr och missljud som man limmar spånet eller är det bara "så man gör"?
 
J JonasJN skrev:
Är det för att minimera knarr och missljud som man limmar spånet eller är det bara "så man gör"?
Det minimerar knarr men bidrar även till stabilitet.
”Skruvlimmade golvspånskivor, monterade enligt tillverkarens monteringsanvisningar, ger samverkan med balkarna i ett träbjälklag. Detta får tillgodoräknas vid en dimensionering i bruksgränstillståndet”
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
D
Idag bar jag in resterande gipsskivor som låg ute för det börjar bli dax att dra upp dessa på våning 2
Gipsskivor staplade i ett pågående renoveringsprojekt på en övervåning med synliga byggmaterial och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Frun ock svärfar körde släp till tippen så nu är det rensat och ”fint” igen

plasta även in sista väggen i köket så imorgon drar vi upp gips på den väggen Renoveringsarbete, isolering monterad på vägg med plastöverdrag, redo för gipsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


det har varit många långa kvällar i veckan och natten till idag var sömnen riktigt dålig så det blev en tidig kväll för en gång skull :)
En burk Guinness och ett glas med mörk öl på ett bord, suddig bakgrund med någon som går.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
magnfris och 7 till
  • Laddar…
Du ska inte ha osb/ plyfa på köksväggen? Tänker att där blir det en del vikt?
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
D
Njingan Njingan skrev:
Du ska inte ha osb/ plyfa på köksväggen? Tänker att där blir det en del vikt?
funderar på det men samtidigt så hänga alla högskåp på en skena som jag sätter i reglarna så jag tror inte det är några problem utan osb
 
D
Idag tog vi ett större steg

gamla trappan sågades ner :)
Lite bilder innan
Renoveringsarbete med trätrappa i pågående installation, omgiven av byggmaterial och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med nedmonterad trappa, byggmaterial och verktyg överallt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med trätrappa i centrum, väggar delvis reglade och gipsade, och byggmaterial och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och efter Renoveringsarbete med nedmonterad trätrappa och nygipsade väggar i ett hus under ombyggnation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med demonterad trappa, konstruktionsmaterial och gipsväggar i ett hem under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


sen regla jag upp den gamla väggen som kändes rätt så skranglig
Renoverad vägg med ny reglade stolpar och monterade gipsplattor i en byggarbetsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

och gips kom upp Renovering av rum med nyreglad vägg klädd med gips, synlig träkonstruktion ovanför och en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med nya gipsskivor på väggen i ett rum under konstruktion, byggmaterial och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


det var allt för idag. Imorgon blir det att dra fiber och sätta elen till spottarna i köket. Får se om jag hinner något mer efter det
 
  • Gilla
Appendix och 11 till
  • Laddar…
D
Idag drog jag o en polare upp 60 gipsskivor och resten av golvspånet! Satan va gött att få lite hjälp med de Renoveringsprojekt med staplar av gipsskivor och golvspån utlagda i ett vindsutrymme med träpaneler och takfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


som tur är såg han även att hålet till trappan var lite för nära taket, av någon anledning har jag inte reagerat på detta men när jag testa lite insåg jag samma sak…..tyvärr

sagt o gjort så sågades hålet upp ytterligare 50cm och nu kändes det helt rätt :) Översikt av ett utvidgat trapphål i ett pågående renoveringsprojekt med golvspån och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


imorgon blir det att stänga taket i köket med lite ny råspånt sen skall där i isolering och förhoppningsvis bli helt klar med golvspånet

torsdag tänkte jag hyra en gipslyft för sen har jag 4 dagar där jag kan ösa på med gips så jag hoppas att nedervåningen blir helt färdig efter helgen
 
Inspirerande! Händer mkt hela tiden.
Ursäkta om jag missat, men har du planerat in för någon sorts ljuddämpning i innerväggarna? ”Tomma” väggar med vanligt enkelgips kan vara väldigt lyhört, iaf enligt min erfarenhet och uppfattning.
 
  • Gilla
DSOS
  • Laddar…
D
T Tennis-star skrev:
Inspirerande! Händer mkt hela tiden.
Ursäkta om jag missat, men har du planerat in för någon sorts ljuddämpning i innerväggarna? ”Tomma” väggar med vanligt enkelgips kan vara väldigt lyhört, iaf enligt min erfarenhet och uppfattning.
jag håller med reglarna till innervägg är 45x75 så jag kommer isolera dessa
de kommer även vara klädda med Osb innan gips och så köpte jag syllpapp till att sätta mot golv och tak för att försöka dämpa ljudet så mycket som möjligt :)
 
  • Gilla
Tennis-star
  • Laddar…
D
Idag satt jag igen det gamla trapphålet och drog dit 4 Golvspån
Nyinstallerade golvspån över ett tidigare trapphål i ett tak med synlig träpanel och ett takfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förseglat trapphål med nya golvspån som är synliga i taket bredvid en vägg med gipsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



sen blev det hemgång

imorgon hämtas gipslyft och drar igång att gipsa taken i hallen samt köket
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.