Någon som har tips på bra SIM-kort (kontantkort eller abonnemang) till modem/router för mobilt bredband?

Användning 3-5 ggr/år i samband med arrangemang på olika platser. Uppskattningsvis max 2 GB per tillfälle. Det finns inget "huvud-abonnemang" eftersom detta är för en förening. Inga samtal.
 
  • Gilla
hampouspous
  • Laddar…
Då tipsar jag igen om 3 och deras flexibelt mobilt bredband. Kostar 19kr/mån som lägst och 500 som högst beroende på hur mycket data som använts den månaden. Man betalar alltså efter hur mycket man använt.

Saxat från 3:
Surfmängder Prisnivåer Exempel
0 - 0,1 GB 19 kr/mån Det enda du betalar om du inte använder ditt mobila abonnemang
0,1 - 5 GB 99 kr/mån När du surfar litegrann eller kollar mejlen
5 - 50 GB 299 kr/mån Under de semesterdagar som kräver lite mer uppkoppling
50 - Obegränsat 549 kr/mån

Jag kör det själv som backup till ordinarie bredband om/när det går ner.
 
  • Gilla
BlueX och 1 till
  • Laddar…
B Bassrunner skrev:
Då tipsar jag igen om 3 och deras flexibelt mobilt bredband. Kostar 19kr/mån som lägst och 500 som högst beroende på hur mycket data som använts den månaden. Man betalar alltså efter hur mycket man använt.

Saxat från 3:
Surfmängder Prisnivåer Exempel
0 - 0,1 GB 19 kr/mån Det enda du betalar om du inte använder ditt mobila abonnemang
0,1 - 5 GB 99 kr/mån När du surfar litegrann eller kollar mejlen
5 - 50 GB 299 kr/mån Under de semesterdagar som kräver lite mer uppkoppling
50 - Obegränsat 549 kr/mån

Jag kör det själv som backup till ordinarie bredband om/när det går ner.
Går det att teckna nytt? Jag hittar ingen info på 3s hemsida. Men jag kan ha letat dåligt...
 
Cheesen
Ja det är synd att dom bara har dålig 3G täckning där det blir aktuellt för mig...
 
  • Gilla
zshlub
  • Laddar…
Vet du mera om platser för det gäller öven täckning? Tärorter fungerar de flesta men landsbygd är det inte säkert alla har det.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Ja det är synd att dom bara har dålig 3G täckning där det blir aktuellt för mig...
3G är snart borta, de flesta operatörer har väl börjat skruva ned och frigöra frekvenserna.
 
Cheesen
A AndersS skrev:
3G är snart borta, de flesta operatörer har väl börjat skruva ned och frigöra frekvenserna.
Jag är medveten om det. Tre kommer att vara helt utan täckning då.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Jag är medveten om det. Tre kommer att vara helt utan täckning då.
Nää, de har 4G och kommer att även ha 5G. Frigjorda frekvenser används.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Jag är medveten om det. Tre kommer att vara helt utan täckning då.
Tror du blandar ihop namnet 3 med 3g.
 
Cheesen
A A-Man_08 skrev:
Tror du blandar ihop namnet 3 med 3g.
Nej det gör jag inte, Tre har nämligen bara 3G täckning och ingen annan.
Skärmdump av täckningskarta med markerade 3G-områden i Sverige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Täckningskarta som visar områden med 3G-nätverkstäckning i Sverige, markerade i orange.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Cheesen Cheesen skrev:
Nej det gör jag inte, Tre har nämligen bara 3G täckning och ingen annan.
[bild]
[bild]

Det låter som du pratar generellt?
Titta på söder om gävle.
 
Cheesen
A A-Man_08 skrev:
Det låter som du pratar generellt?
Titta på söder om gävle.
Men jag är väl inte intresserad av något söder om Gävle... har ingen som helst önskan att över huvud taget sätta min fot söder om Umeå...
Jag säger bara att tre inte har någon täckning förutom 3G på dom flesta ställena där jag befinner mig. det är trist att det inte är ett alternativ för mig att ens försöka sätta in ett simkort från tre i nån router. Det verkar nämligen vara ett bra alternativ för dom som bor där det finns täckning
Det enda som är mer trist är väl eventuellt att Tre var det enda alternativet för snabbt mobilt internet för nära 20 år sen, men nu har dom blivit hopplöst ifrpnsprungna av konkurenterna då dom inte lyckats sätta upp en enda mast sen 2003 i mitt närområde medans konkurrerande bolag har fått upp mer än 20 st.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Men jag är väl inte intresserad av något söder om Gävle... har ingen som helst önskan att över huvud taget sätta min fot söder om Umeå...
Jag säger bara att tre inte har någon täckning förutom 3G på dom flesta ställena där jag befinner mig. det är trist att det inte är ett alternativ för mig att ens försöka sätta in ett simkort från tre i nån router. Det verkar nämligen vara ett bra alternativ för dom som bor där det finns täckning
Det enda som är mer trist är väl eventuellt att Tre var det enda alternativet för snabbt mobilt internet för nära 20 år sen, men nu har dom blivit hopplöst ifrpnsprungna av konkurenterna då dom inte lyckats sätta upp en enda mast sen 2003 i mitt närområde medans konkurrerande bolag har fått upp mer än 20 st.
De kan använda frekvensen för 3G till 4G eller troligvis 5G och då fungerar det för dig om dina "enheter" klarar den tekniken.
De har även här nere i söder satt upp master mitt ute i skogen som idag har enbart 3G.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.