J john.h skrev:
Renoveringsläge?
går inte att göra på huvudenhet, endast tillbehören
 
K Kanelbullen123 skrev:
går inte att göra på huvudenhet, endast tillbehören
Ok, var några år sedan jag flyttade min så jag minns inte exakt hur jag gjorde. :) Sabotagelarm på övriga komponenter kräver ingen aktivering eller liknande, iaf inte om det är avlarmat när man gör det.
 
J john.h skrev:
Ok, var några år sedan jag flyttade min så jag minns inte exakt hur jag gjorde. :) Sabotagelarm på övriga komponenter kräver ingen aktivering eller liknande, iaf inte om det är avlarmat när man gör det.
ah, kanske får prova då. på något sätt borde det ju gå att få igång igen. Annars får man väl hoppa på ajax-tåget som många verkar rekommendera
 
J john.h skrev:
Ok, var några år sedan jag flyttade min så jag minns inte exakt hur jag gjorde. :) Sabotagelarm på övriga komponenter kräver ingen aktivering eller liknande, iaf inte om det är avlarmat när man gör det.
En dörrmagnet kom loss hos mig tror det var på förra generationens larm. Jag han precis säga till kompisen "nu kommer Securitas nog ringa" och typ samtidigt som magneten stannade på golver ringde telefonen och Securitas upplyste om att de fått in ett sabotagelarm ;)
 
Tokslut Tokslut skrev:
En dörrmagnet kom loss hos mig tror det var på förra generationens larm. Jag han precis säga till kompisen "nu kommer Securitas nog ringa" och typ samtidigt som magneten stannade på golver ringde telefonen och Securitas upplyste om att de fått in ett sabotagelarm ;)
Nu handlar ju tråden om att ha sitt larm utan larmcentral så detta är nog ingen risk. ;)
 
J john.h skrev:
Nu handlar ju tråden om att ha sitt larm utan larmcentral så detta är nog ingen risk. ;)
:crysmile::crysmile::seenoevil:
 
  • Haha
john.h
  • Laddar…
L Limpan1234 skrev:
Nu har jag blivit av med mitt abonnemang hos Verisure och gjort en egen installation. Funkar klockrent med appen och nästan alla funktioner finns kvar. Bara kameran i rörelsedetektorerna som man inte längre kan använda.
Verisure lovade att skicka mig en lista på alla mina komponenters serienummer så att jag enkelt skulle kunna göra en ny systeminstallation. Tror ni jag fick någon? NIX! Så det var bara att gå runt och plocka ner, öppna och hitta alla serienummer. Tog lite extra tid...

Är det någon som vet om man kan sätta i ett eget sim-kort i huvudenheten och på så sätt även få sms vid strömavbrott eller om internetuppkopplingen lägger av?
Jag står inför samma procedur och vet inte riktigt hur man ska göra. Jag har anmält att jag vill friköpa larmet, men ännu inte sagt upp avtalet. Larmet är 8 år gammalt.

Hur gör man en egen installation?
Kommer appen och "mina sidor" att fungera även utan Verisures abonnemang? De ägs väl av Verisure?
Hur gör man en ny systeminstallation?
Är det mer man måste göra för att få det att fungera?
 
M Mats_R skrev:
Jag står inför samma procedur och vet inte riktigt hur man ska göra. Jag har anmält att jag vill friköpa larmet, men ännu inte sagt upp avtalet. Larmet är 8 år gammalt.

Hur gör man en egen installation?
Kommer appen och "mina sidor" att fungera även utan Verisures abonnemang? De ägs väl av Verisure?
Hur gör man en ny systeminstallation?
Är det mer man måste göra för att få det att fungera?
Jag har sagt upp Verisure efter 5 år. Fick behålla komponenterna. När uppsägningstiden hade gått ut så fick jag starta om appen. Sen fick jag lägga in alla komponenter i appen igen och göra om alla inställningar som jag vill ha dom.

Nu funkar allt med larmet och det kostar inget varje månad. Alla aviseringar får jag till appen o allt är som förut.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
M Mats_R skrev:
Jag står inför samma procedur och vet inte riktigt hur man ska göra. Jag har anmält att jag vill friköpa larmet, men ännu inte sagt upp avtalet. Larmet är 8 år gammalt.

Hur gör man en egen installation?
Kommer appen och "mina sidor" att fungera även utan Verisures abonnemang? De ägs väl av Verisure?
Hur gör man en ny systeminstallation?
Är det mer man måste göra för att få det att fungera?
Det man får betala för när man säger upp larmet är att dom ska stänga ner larmet och starta upp det utan att det är kopplat till dom.
Om man ber snällt så kan dom skicka en lista på dina komponenters id nummer. Så slipper du plocka ner varje komponent för att hitta ID-numret. Det är detta man betalar 370kr för.
Har du haft larmet i 8 år borde du ha betalt larmet för länge sedan.
 
AFredriksson AFredriksson skrev:
Det man får betala för när man säger upp larmet är att dom ska stänga ner larmet och starta upp det utan att det är kopplat till dom.
Om man ber snällt så kan dom skicka en lista på dina komponenters id nummer. Så slipper du plocka ner varje komponent för att hitta ID-numret. Det är detta man betalar 370kr för.
Har du haft larmet i 8 år borde du ha betalt larmet för länge sedan.
Tack för svaren, men hur får man reda på hur man ska göra rent tekniskt? Finns det en manual att hämta någonstans?
 
AFredriksson AFredriksson skrev:
Jag har sagt upp Verisure efter 5 år. Fick behålla komponenterna. När uppsägningstiden hade gått ut så fick jag starta om appen. Sen fick jag lägga in alla komponenter i appen igen och göra om alla inställningar som jag vill ha dom.

Nu funkar allt med larmet och det kostar inget varje månad. Alla aviseringar får jag till appen o allt är som förut.
Hej!
Hur gör du när nu PTS stänger ner 2G73G nät. Då kommer ju inte detta fungera`? Lite därför jag säger upp nu för de vill ha betalt för att byta detta.
 
W Wike skrev:
Hej!
Hur gör du när nu PTS stänger ner 2G73G nät. Då kommer ju inte detta fungera`? Lite därför jag säger upp nu för de vill ha betalt för att byta detta.
Iaf min har nätverkskabel till router
 
Min går ju främst på nätverket.
Hur det blir sen vet jag inte. Har inte tänkt på det heller. Vi ska flytta så då blir det nån annans problem.
 
Blir lite nyfiken när jag läser detta… avslutade mitt verisure för typ ett halvår sedan.
Vad händer om jag loggar in och gör en nyinstallation av komponenterna. Funkar det ens? Och det är inte så att jag helt plötsligt drar igång ett abonnemang igen då!?

Eller kan jag få igång enheterna så att jag själv kan använda mig av alla komponenter då!?
 
C crazytok skrev:
Blir lite nyfiken när jag läser detta… avslutade mitt verisure för typ ett halvår sedan.
Vad händer om jag loggar in och gör en nyinstallation av komponenterna. Funkar det ens? Och det är inte så att jag helt plötsligt drar igång ett abonnemang igen då!?

Eller kan jag få igång enheterna så att jag själv kan använda mig av alla komponenter då!?
Ja det går att få igång appen och enheterna. Du får höra av dig till Verisure så dom tar bort dig och dina enheter ur sitt system. Sedan får du lägga in allt själv igen. Det kan vara så att dom vill ha lite betalt för detta. Det kostade mig 370kr om jag inte minns fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.