D
Idag var det riktigt kämpigt

vi fyllde några släp till med allt möjligt som vi har rivit

sen gav jag på mig att lägga Golvspån
Först flytta jag all isolering och fyllde i tomrummen
Renoveringsprojekt med pågående installation av golvspån och isolering mellan träbalkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
sen var det bara att att få upp dessa Golvspån!
Riktigt tungt att dra upp dem för trappan och sen balansera dessa över alla balkar

men tillslut fick vi till det och det blev riktigt bra :)
Renoveringsarbeten på ett vindsgolv med lagda golvspån och omgivande isoleringsmaterial samt verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

självklart så limma jag och skruva, höll även runt 5mm från vägg

jag kommer inte längre för att jag har inte satt kottlingar i ”trapphålet” men jag fick till nästa alla av dessa idag också så att jag kan fortsätta med golvspån

men kroppen tog stryk och jag var helt slut så det blev avslut där nere där jag satt en del gips innan man fick ge upp.

mik plan er att målarna skall kunna komma in sista veckan i okt på ovanvåningen men det känns som där är lite väl mycket kvar, men vi får se om vi klarar det :/
 
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Ser snyggt och stabilt ut!
 
D
Inte 100% plant skiljer 3mm från höger till vänster men det får jag vara nöjd med ;)
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
D DSOS skrev:
Inte 100% plant skiljer 3mm från höger till vänster men det får jag vara nöjd med ;)
Ja det tycker jag, på det avståndet vägg-vägg är det säkert bara du som kommer kunna se det.
 
  • Gilla
DSOS
  • Laddar…
D
Liten stund idag och då blev nästan hela fönsterväggen i vardagsrummet gipsat Renoverat vardagsrum med nyligen gipsade väggar kring en stor fönsterparti, gipsskivor och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nästan färdiggipsad vägg med fönsterparti i vardagsrum under renovering, gipsskivor och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


får lägga ner all gips för reglarna sitter på olika mått tyvärr
 
  • Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
D DSOS skrev:
Liten stund idag och då blev nästan hela fönsterväggen i vardagsrummet gipsat [bild][bild]

får lägga ner all gips för reglarna sitter på olika mått tyvärr
Risken när man lägger skivor ner är att det är svårt att spackla. Du har en skarv som går i perfekt ögonhöjd. Lägg lite extra tid på den skarven så kommer du inte ångra dig senare
 
D
G Greatstomp skrev:
Risken när man lägger skivor ner är att det är svårt att spackla. Du har en skarv som går i perfekt ögonhöjd. Lägg lite extra tid på den skarven så kommer du inte ångra dig senare
yes jag har förstått att det medför lite utmaningar men jag hitta tyvärr inget annat sätt att sätta dem.
Men tack för tipset jag skall absolut tänka på det
 
D
Vi öser på även om energin var låg idag, man vill så mycket och man vill att allt skall bli perfekt men man är en amatör och då tar det längre tid med ALLT

bestämde mig för att riva ner gipsen i köks taket för att när gamla trappan tas bort så behöver vi gipsa den delen och då vill vi ha det slätt. Sagt o gjort ner revs det
Renoveringsarbete i kök med halvt nedrivna gipsväggar och ny isolering som installeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i kök med delvis rivet takgips, synlig isolering och påbörjat arbete med nya gipsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsarbete med tak av träplankor, väggar med isolering och plast, och gipsplattor redo för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen fyllde jag på med isolering där det fattas och plasta in Renoveringsprojekt där gipstaket är borttaget och ny isolering installeras i ett rum under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hann tyvärr inte gipsa så mycket men några skivor kom upp tillslut. Fan va trixigt det är att få till men det blir väll bra till slut med en bra målare som kan rädda mig Renoveringsarbete med exponerad isolering och delvis färdig gipsskiva i tak och vägg, verktyg på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
D
Hade några timmar idag så jag blev klar med väggen till köket nu är den plastad och gipsad Nyrenoverad vägg med plast och gips, synliga fönster och renoveringsmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


fick även bort de gamla lvp som var på framsidan
Framsida av ett hus efter renovering med ny gipsvägg, bredvid material och verktyg för den pågående renoveringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen fick det räcka för idag kroppen är sliten så imorgon blir det paus för att förhoppningsvis ha mer energi för en helg av renovering :)
 
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
D
Snabb uppdatering för dagen

Hade besök av VVS som gav råd om hur vi drar avloppet och vatten. Jag bila upp för avloppet och imorgon flyttar dem allt
Renoveringsarbete med uppbilat golv för avloppsdragning, markerat med röd sprayfärg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppbila golv i renoveringsprojekt för avloppsinstallation med markeringar och elverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skall bli skönt att få det gjort så att vi kan börja stänga den väggen också

fortsatt att gipsa in fönsterna
Ett fönster i en oisolerad vägg med synliga träbjälkar och delvis monterade gipsskivor runt fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

inte mycket kvar nu innan det också är färdigt

imorgon kommer elektrikern och efter det besöket borde jag kunna lägga allt spån på ovanvåningen så att vi kan börja gipsa där uppe också! Känns som det rullar på rätt bra nu

fick även leverans av vår nya ytterdörr tycker det är en riktigt snygg färg
Ny levererad ytterdörr med skyddsplast och synlig etikett, grön färg, står lutad mot en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
D
Lite mer Golvspån på plats Renoveringsarbete med nytt golvspån delvis lagt i ett rums skelett med isolering exponerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


efter ett tag :)
Renoveringsarbete med nya golvspån och verktyg utspridda på golvet i ett rum under ombyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
magnfris och 3 till
  • Laddar…
Hur lång tid tar det att lägga en rad med golvspån? Ska göra samma sak om två veckor (så ge mig gärna positiva nyheter) :D
 
D
ErikT0 ErikT0 skrev:
Hur lång tid tar det att lägga en rad med golvspån? Ska göra samma sak om två veckor (så ge mig gärna positiva nyheter) :D
ja du bra fråga, beror nog på hur mycket du behöver kapa och om du gör det själv det är ganska otympligt :)

men vad kan det ta 20 min för 2 spån ? Kan ta tiden imorgon
 
  • Gilla
ErikT0
  • Laddar…
Ska du bygga trappan själv eller
 
D
Totte lille Totte lille skrev:
Ska du bygga trappan själv eller
nej den har vi beställt och den levereras i nov :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.