Fullt normalt?

  • Antal röster
    1 987
V
Be ts redovisa istället om han har en post "förbrukningsmaterial/ övrigt/ diverse etc"

Om posten finns med då har ts ett litet case.

Men om posten lyser med sin frånvaro tycker jag detta är helt korrekt. Varför skall de va gratis ? Finns ingen anledning.

Elektrikern ser ut att va helt ärlig. De är såhär man tjänar pengar.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Arg
  • Ledsen
  • Wow
  • Älska
Igen och 33 till
  • Laddar…
V Villaägarenr1 skrev:
Be ts redovisa istället om han har en post "förbrukningsmaterial/ övrigt/ diverse etc"

Om posten finns med då har ts ett litet case.

Men om posten lyser med sin frånvaro tycker jag detta är helt korrekt. Varför skall de va gratis ? Finns ingen anledning.

Elektrikern ser ut att va helt ärlig. De är såhär man tjänar pengar.
De är ingen som sagt att de skall vara gratis, de är väll bara enklare för alla om vissa saker inkluderas i debiteringen för arbetstiden så som slitage på arbetskläder. Blir ju lite svårt att anlita på löpande räkning annars och uppskatta en kostnad om de sen tillkommer slitage på skor, tång, knäskydd….,,,
 
  • Gilla
Krstffr och 22 till
  • Laddar…
Jag hade på fullt allvar bestridit de två posterna och hävdat att det bara gick åt 0,15 handske samt 0,2 batteri så kanske de fattar hur korkat det är att speca.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Krstffr och 96 till
  • Laddar…
Skulle jag försöka mig på något liknande så skulle jag få sparken direkt, av koncernchefen !

Med vänlig hälsning
Elajomannen i Nyköping.
 
  • Gilla
Emmandel och 21 till
  • Laddar…
Cheesen
Alltså min erfarenhet av elektriker senaste 6 åren är att pannlampa är överkurs... Har då fått låna ut en arbetslampa varenda gång jag haft en elektriker här... (Tre olika firmor) men det är klart jag fick ingen faktura på pannlampeförbrukning.
 
  • Gilla
guggen och 5 till
  • Laddar…
Hur fan räknar man ut hur mycket slitage på handskar man har på en arbetsdag och hur fan gitter man ens specificera det på en faktura?

Jag antar att räkningen kom via mail och inte som en pappersfaktura i postlådan? Annars hade väl poster för ett A4, ett kuvert, porto och en kuvert- och frimärksslickningsavgift läggas till.
 
  • Gilla
  • Haha
Krstffr och 14 till
  • Laddar…
@
H Hank_Ö skrev:
Fick en faktura häromdagen som jag funderade på att posta i humor-tråden.
Det är en elektriker som debiterat för sitt jobb, inget billigt jobb heller. (men ingen invändning, arbetskostnaden var han tydlig med från början)

På slutet har han lagt till 33% förbrukning av 4st batterier och 20% slitage på sina arbetshandskar.
Är det här kutym? Jag kunde knappt tro mina ögon.

[bild]

Det är så klart en skitsumma som jag inte kommer bråka om. Men jag ville kolla hur många som tycker det här är normalt?
Jag hade inte klarat det utan att recensera företaget på Google m.m. :crysmile:
 
  • Gilla
Emmandel och 11 till
  • Laddar…
Du har troligen också fått betala för den arbetstid det gick åt för att skriva in dessa rader på fakturaunderlaget. Nej det där var de löjligaste poster jag sett hittills.
 
  • Gilla
Mazdarune och 5 till
  • Laddar…
Kan ju omöjligt behöva byta handskar efter bara fem jobb?
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
hundbiten och 7 till
  • Laddar…
Så TS klagar alltså på att han fått en för noga specad faktura?

Är det så vi ska tolka det?
 
  • Haha
  • Gilla
  • Arg
lodin92 och 30 till
  • Laddar…
Davidbagare
E EyEr0n skrev:
Så TS klagar alltså på att han fått en för noga specad faktura?

Är det så vi ska tolka det?
Nä, att TS klagar kan jag iallafall inte utläsa någonstans. Han frågar hur många som tycker att detta är normalt på en faktura. Och det är det inte många som verkar tycka. Inklusive jag. Vad tycker du själv i frågan?
 
  • Gilla
Krstffr och 28 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Kanske en elektriker borde använda laddningsbara AAA batterier och endast debitera en bråkdels kWh för laddning istället? :thinking:
Fast du skulle han med all säkerhet debitera elförbrukningen till laddaren istället.
 
  • Gilla
Lsvantes
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
För h-e, sånt där skall ju ligga med i timpenningen.
Nej, det är inte tillåtet framför allt om man nyttjar ROT.
Batterier, tigersågsblad, kapskivor mm som slitits ut i projektet brukar debiteras.
En del företag lägger det i en klumpsumma som ”förbrukningsmtrl” andra specar upp allt.
 
  • Gilla
lodin92 och 8 till
  • Laddar…
T Tomasmexitegel skrev:
Fast du skulle han med all säkerhet debitera elförbrukningen till laddaren istället.
Japp det var det jag menade med en bråkdels kWh till laddning.
 
  • Gilla
305 och 1 till
  • Laddar…
Fick TS behålla batterierna efter avslutat arbete? Annars går ju hans batterier til nästa kund....
 
  • Gilla
  • Arg
  • Haha
svirrsvirr och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.