Fullt normalt?

  • Antal röster
    1 987
Fick en faktura häromdagen som jag funderade på att posta i humor-tråden.
Det är en elektriker som debiterat för sitt jobb, inget billigt jobb heller. (men ingen invändning, arbetskostnaden var han tydlig med från början)

På slutet har han lagt till 33% förbrukning av 4st batterier och 20% slitage på sina arbetshandskar.
Är det här kutym? Jag kunde knappt tro mina ögon.

Tabell med två produkter, "BATTERI ECO ADV AAA/E92 4P" och "HANDSKE GUIDE 765 10", deras antal, enhet, pris och summa.

Det är så klart en skitsumma som jag inte kommer bråka om. Men jag ville kolla hur många som tycker det här är normalt?
 
  • Haha
  • Wow
  • Arg
  • Gilla
  • Ledsen
  • Älska
Alve Nilsson och 169 till
  • Laddar…
Och sedvanligt högt pris för fyra AAA batterier. Jag antar att moms tillkommer.
 
  • Gilla
  • Älska
karlmb och 9 till
  • Laddar…
Kanske en elektriker borde använda laddningsbara AAA batterier och endast debitera en bråkdels kWh för laddning istället? :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
MariaBK och 41 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Och sedvanligt högt pris för fyra AAA batterier. Jag antar att moms tillkommer.
Japp. Moms tillkommer.
Det är väl Ahlsells prislista skulle jag tro.
 
  • Gilla
  • Haha
Nirre och 28 till
  • Laddar…
En människa som ens resonerar på ovanstående sätt och som dessutom göra verklighet och fakturerar för det skulle jag hålla mig långt långt borta ifrån.

Kan vara höjden utan autism jag någonsin sett
 
  • Gilla
Nirre och 96 till
  • Laddar…
Ring och fråga om det inte har blivit något fel. Du saknar rader för "inköp av kaffe på macken" och "slitage av matlåda".

För h-e, sånt där skall ju ligga med i timpenningen.
 
  • Gilla
  • Haha
Krstffr och 158 till
  • Laddar…
Detta är nog bland det konstigaste jag någonsin sett. Får denna person fortsätta på sin märkliga resa i aktuell bransch så lär väl nästa kund få se debitering för kalsongslitage, bredbandsförbrukning och dylikt… nej det är skäms och skamvrå på detta.
 
  • Gilla
Krstffr och 40 till
  • Laddar…
H Hank_Ö skrev:
Fick en faktura häromdagen som jag funderade på att posta i humor-tråden.
Det är en elektriker som debiterat för sitt jobb, inget billigt jobb heller. (men ingen invändning, arbetskostnaden var han tydlig med från början)

På slutet har han lagt till 33% förbrukning av 4st batterier och 20% slitage på sina arbetshandskar.
Är det här kutym? Jag kunde knappt tro mina ögon.

[bild]

Det är så klart en skitsumma som jag inte kommer bråka om. Men jag ville kolla hur många som tycker det här är normalt?
Tja, jag har aldrig sätt nått liknande och skulle kontaktat ansvarig på firman per mejl för att få förklaring till faktura posterna skriftligt,stryker de då inte de tveksamma posterna hoppas jag att du publicerar svarsmejlet och fakturan med hela firmanamnet och orgnr här.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Donn och 30 till
  • Laddar…
H Hank_Ö skrev:
Fick en faktura häromdagen som jag funderade på att posta i humor-tråden.
Det är en elektriker som debiterat för sitt jobb, inget billigt jobb heller. (men ingen invändning, arbetskostnaden var han tydlig med från början)

På slutet har han lagt till 33% förbrukning av 4st batterier och 20% slitage på sina arbetshandskar.
Är det här kutym? Jag kunde knappt tro mina ögon.

[bild]

Det är så klart en skitsumma som jag inte kommer bråka om. Men jag ville kolla hur många som tycker det här är normalt?
Hur kom han fram till siffrorna? Mätte han batterierna när han började jobbet?
Normalt sätter man upp sådant som förbrukning.
 
  • Gilla
  • Haha
Krstffr och 16 till
  • Laddar…
Något som är ungefär lika skrämmande, är att 4 av 26 röstande, anser att detta är normalt.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Krstffr och 60 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Något som är ungefär lika skrämmande, är att 4 av 26 röstande, anser att detta är normalt.
Ja den siste stollen är inte född ännu och samma morsa har dom.
 
  • Gilla
  • Haha
Lilliz_89 och 33 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
En människa som ens resonerar på ovanstående sätt och som dessutom göra verklighet och fakturerar för det skulle jag hålla mig långt långt borta ifrån.

Kan vara höjden utan autism jag någonsin sett
Det är bara för att du aldrig sett höjden med autism. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Anne1515 och 2 till
  • Laddar…
Kanske är dags att ha stegräknare på så man kan fakturera för arbetsskornas slitage…
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
MrKylen och 43 till
  • Laddar…
Men alltså, debitera 1/3 av ett 4-pack???
 
  • Haha
  • Gilla
nmeden och 10 till
  • Laddar…
Cruzze Cruzze skrev:
Men alltså, debitera 1/3 av ett 4-pack???
det är väl för tusan bra att han är ärlig. Han kunde ju debiterat TS ett helt paket !
(En viss form av ironi i mitt svar ;))
 
  • Gilla
  • Haha
Igen och 24 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.