• Förpackning med "Kanyl Bullar 12-Pack" och två bullar med sprutor i, hintar om Aprilskämt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förstört stridsfordon vid vägkant med synlig rost och skador, person i säkerhetsväst observerar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
[bild]
Du menar att ryssarna kringgår ett exportförbud på metall?:thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
pdov och 3 till
  • Laddar…
Jag va på citygross och hittade två fynd idag! Jag ville ha två tandborstar och sen blev jag lite sugen på lite sommarprylar! Eftersom bilderna blir lite suddiga kan jag tala om att erbjudandet om sommarprylar gick ut 18 september 2022. Hyllor med tandborstar från Colgate i olika färger och texten "2 för 45:-" på en skylt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Reklamställ för Pucko chokladdryck i butik med flera flaskor och skylt "POPPA EN PUCKO".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Pol pot trodde jag var filuren allra längst till vänster. Men är det glasögon på han så är det kanske Kim jong il.
Längs till höger tänkte jag bin laden, men var lite förbryllad över ringen på turbanen, som jag aldrig tror jag sett han ha. Så det är kanske Mohammed bin Salman ändå, rena duvungen bland de andra gamarna.
Den tommib tänkte som Zhou Enlai, hade jag ingen aning om, och jag håller med dig om det konstiga valet i så fall.
Men annars satt jag alla andra, de var ju rätt enkla.

Platsar Fidel i det där gänget?
 
Mikael_L
M Mellanbarn skrev:
Du menar att ryssarna kringgår ett exportförbud på metall?:thinking:
Nu ska jag vara lite groddödare, men det är lite fakta som jag tror det är bra att många typ tar till sig.
SSAB i Luleå, som är ett världens minsta stålverk, det är litet i alla fall. Producerar ca 2 miljoner ton stål om året.
I Ukraina har det totalförstörts pansarfordon med en vikt på ca 400.000 ton (en ren gissning från min sida, 10000 fordon på i snitt 40 ton vardera, men det är å andra sidan en övervikt på pansarskyttefordon, som kanske väger mer typ 20 ton, å andra sidan är det totalt kanske en del fler fordon).

Slutsats? Ja, lilla SSAB i Luleå producerar lika mycket stål på ca 5 månader som all metall som nu står rostar i Ukraina.
Tänker man lite ett tag i dessa banor, så inser man ju hur otroligt mycket stål som det produceras i världen.
 
  • Gilla
Anders.o93 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
B bryggstun skrev:
Platsar Fidel i det där gänget?
Ja det är frågan, han står ju där i alla fall.

Men du tänkte på ifall han har tillräckligt med blod på sina händer?

Ja det är frågan..., Stailn, Hitler, Mao t.ex. är ju rätt svårslagna, men det finns ju dock fler som är som rena lammungarna i deras sällskap där på bilden.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu ska jag vara lite groddödare, men det är lite fakta som jag tror det är bra att många typ tar till sig.
SSAB i Luleå, som är ett världens minsta stålverk, det är litet i alla fall. Producerar ca 2 miljoner ton stål om året.
I Ukraina har det totalförstörts pansarfordon med en vikt på ca 400.000 ton (en ren gissning från min sida, 10000 fordon på i snitt 40 ton vardera, men det är å andra sidan en övervikt på pansarskyttefordon, som kanske väger mer typ 20 ton, å andra sidan är det totalt kanske en del fler fordon).

Slutsats? Ja, lilla SSAB i Luleå producerar lika mycket stål på ca 5 månader som all metall som nu står rostar i Ukraina.
Tänker man lite ett tag i dessa banor, så inser man ju hur otroligt mycket stål som det produceras i världen.
Men många små ”grodyngel” ligger och rostar i Ukraina nu.
Och förhoppningsvis lär det bli fler. :geek:
 
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu ska jag vara lite groddödare, men det är lite fakta som jag tror det är bra att många typ tar till sig.
SSAB i Luleå, som är ett världens minsta stålverk, det är litet i alla fall. Producerar ca 2 miljoner ton stål om året.
I Ukraina har det totalförstörts pansarfordon med en vikt på ca 400.000 ton (en ren gissning från min sida, 10000 fordon på i snitt 40 ton vardera, men det är å andra sidan en övervikt på pansarskyttefordon, som kanske väger mer typ 20 ton, å andra sidan är det totalt kanske en del fler fordon).

Slutsats? Ja, lilla SSAB i Luleå producerar lika mycket stål på ca 5 månader som all metall som nu står rostar i Ukraina.
Tänker man lite ett tag i dessa banor, så inser man ju hur otroligt mycket stål som det produceras i världen.
Nog blev den grodan ordentligt omhändertagen, men det var väldigt intressanta siffror.
 
Man håller i lykta framför stängd dörr i mörkret, ironisk text om elräkning över bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johaaan och 12 till
  • Laddar…
Patrik440
:surprised:
Kollage av champagneglas i hand, blombukett och kvinna i intervju med texten "Nyöppnad urologmottagning har kapat kön" från SVT.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
calibramicke och 33 till
  • Laddar…
A
Patrik440 Patrik440 skrev:
:surprised:
[bild]
Är det klokt att som nyöppnad verksamhet snoppa av sina kunder?
 
  • Haha
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Scouten skrev:
Är det klokt att som nyöppnad verksamhet snoppa av sina kunder?
Rimligare när det är en urologmottagning än när det är en musikskola inblandad i alla fall:
Rubrik från Uppsala Nya Tidning om att kön till musikskolan är stängd.
 
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
th3stinger och 28 till
  • Laddar…
tommib
tveksamt tveksamt skrev:
Rimligare när det är en urologmottagning än när det är en musikskola inblandad i alla fall:
[bild]
De kanske behövde nya blåsinstrument?
 
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.