Nyfniken Nyfniken skrev:
Hur varmt har du själv hemma @lat
Försöker hålla runt 19 eftersom jag själv är en varm människa, så länge jag inte fryser om fötterna.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
19 grader är lagom. Eldar nästan varje dag men då eldstaden producerar så mycket värme måste jag ofta köra ACn på max för att komma ner i rimlig temperatur.
 
  • Haha
  • Wow
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Adrian Tepes Adrian Tepes skrev:
19 grader är lagom. Eldar nästan varje dag men då eldstaden producerar så mycket värme måste jag ofta köra ACn på max för att komma ner i rimlig temperatur.
Låter som en fantastisk lösning :rofl:
 
J JockeHX skrev:
Hmmm, men Farmanbar sa att man inte behövde ransonera sin el...? Menar ni att han snackade gojja? :thinking:
Ransonering är när det dikteras från högre ort hur mycket el du får. Att man uppmanar till besparing är inte en ransonering.
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Det var inte riktigt var han egentligen sa va?
 
B
Vi har sänkt från 24C till 22C. Ett litet strå till stacken. Min äkta hälft vill ha 25C. Jag vill ha 20C. Så 22C får bli någon medelväg också. Men bra nu har jag något att skylla på för att sänka temperaturen!
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Unikt namn
T tompaah7503 skrev:
Jag kom på en supersmart och billig grej.
Vi har värmemattor för växtodling, små som tangentbord ungefär, drar cirka 20 watt. En sån under handen/musen så håller man sig rejält varm, ungefär som rattvärme i bilen fast för hela handleden. :)
Har man en stationärdator med fläkt kan man ju även rotera den så att utblåset riktas mot handen istället för, som vanligast, mot väggen.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
B ByggareNic skrev:
Vi har sänkt från 24C till 22C. Ett litet strå till stacken. Min äkta hälft vill ha 25C. Jag vill ha 20C. Så 22C får bli någon medelväg också. Men bra nu har jag något att skylla på för att sänka temperaturen!
Märkligt hur det kan skilja på olika personer. Jag skulle inte mått bra med 25C inne.
Max 20C för min del.
 
F
Jag vill bara tala om att vi inte har dragit igång värmen i huset ännu.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.