J jocke31 skrev:
Fint hus i Nacka till förhållandevis bra pris. Sjötomt.
[länk]
Fint hus, men "bra pris" eller prisvärt tycker jag inte.

Man kan få en smärre herrgård med sjöläge och hundra hektar jaktmark för den pengen.
 
S skogaliten skrev:
Fint hus, men "bra pris" eller prisvärt tycker jag inte.

Man kan få en smärre herrgård med sjöläge och hundra hektar jaktmark för den pengen.
Inte i Nacka. :D
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Inte i Nacka. :D
Nej, men det går att bo på andra håll än Nacka.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
B b8q skrev:
Ganska billigt för en stor tomt i Täby:
[länk]
Ja, och Täby verkar ju trendigt. Jag minns hur Folkets bad som ligger i närheten var en stor snackis i somras.
 
S skogaliten skrev:
Nej, men det går att bo på andra håll än Nacka.
Självklart kan man få mer för pengarna längre från en större stad, det är nog alla medvetna om. Men det är faktiskt rätt lågt pris med tanke på läget. De flesta liknande kåkar brukar hamna på en bra bit över 20 Mkr, oftast 25 eller högre.

Läget är väldigt bra, typ 20 min in till centrala Stockholm, sjötomt vid havet, men ändå skyddat från väder och vind. Och helt tyst, inga stora vägar i närheten, vilket är rätt svårt att hitta i Stockholmstrakten.
 
  • Gilla
Fartland
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, och Täby verkar ju trendigt. Jag minns hur Folkets bad som ligger i närheten var en stor snackis i somras.
B b8q skrev:
Ganska billigt för en stor tomt i Täby:
[länk]
Som redan påpekats ligger det precis bredvid en ganska vältrafikerad motorväg, så det där huset är väl nästintill obeboeligt.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
K Kallens skrev:
Som redan påpekats ligger det precis bredvid en ganska vältrafikerad motorväg, så det där huset är väl nästintill obeboeligt.
Det är lite kul att E18 benämns ”Autostrada” i den gamla fastighetskartan i annonsen.
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Fint hus i Nacka till förhållandevis bra pris. Sjötomt.
[länk]
Håller med superfint hus. Men det är också "gammalt" på ett sätt som gör att man kanske inte kan förvänta sig modern komfort, vilket nog drar ner priset en del.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
K Kallens skrev:
Håller med superfint hus. Men det är också "gammalt" på ett sätt som gör att man kanske inte kan förvänta sig modern komfort, vilket nog drar ner priset en del.
och storleken är mer sommarhus men det var ju byggt som det från början
 
K Kallens skrev:
Håller med superfint hus. Men det är också "gammalt" på ett sätt som gör att man kanske inte kan förvänta sig modern komfort, vilket nog drar ner priset en del.
Ja, det krävs nog en del stora och dyra insatser för att få till ett bekvämt permanentboende här. Det är väl egentligen en stor, fin sommarstuga i ärlighetens namn.
 
harry73 harry73 skrev:
[länk]
[bild]
riktigt fint hus men jag blir ofta förvånad av mäklarbilder att man inte städar lite först
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
M maria01 skrev:
riktigt fint hus men jag blir ofta förvånad av mäklarbilder att man inte städar lite först
Det var väl städat? Eller, är det dammråttor som inte syns på mobilen som avses? Ser ju undanplockat och röjt ut.

Tycker snarare motsatsen, varför ska allt stylas till förbannelse?
 
  • Gilla
Bendish och 3 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Det var väl städat? Eller, är det dammråttor som inte syns på mobilen som avses? Ser ju undanplockat och röjt ut.

Tycker snarare motsatsen, varför ska allt stylas till förbannelse?
Det var inte exakt vad jag skrev va? Men då kanske du håller med mig på varför det är krav på flyttstädningen ens
 
K Kallens skrev:
Håller med superfint hus. Men det är också "gammalt" på ett sätt som gör att man kanske inte kan förvänta sig modern komfort, vilket nog drar ner priset en del.
Duger gott åt mig!
Men man lär få betala två anslutningsavgifter för VA om man inte vill stycka tomten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.