Två män poserar på solstolar vid vattnet, en är utklädd till sjöjungfru.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Mathildatiger och 7 till
  • Laddar…
Vad är Nooshi Dadgostars favoritfika?

-Moms-Moms
 
  • Gilla
dilemma och 3 till
  • Laddar…
Vi tänkte uppgradera och skaffa lite nya köksredskap för att baka, en bit ner i sökresultaten tappade jag aptiten så att säga :crysmile:.

Skärmbild av sökresultat på Google med frågan "vad måste man ha för baksaker" och förslag "vad måste man ha för leksaker".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmdump av en mobiltelefons sökresultat för köksredskap med relevanta och irrelevanta länkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Klass0n och 4 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Vi tänkte uppgradera och skaffa lite nya köksredskap för att baka, en bit ner i sökresultaten tappade jag aptiten så att säga :crysmile:.

[bild]
[bild]
Det är får mig att tänka på en kompis som var på ett spinningpass.
Där hade instruktören/den som leder passet angett olika nummer för att sitta / stå osv
Det hade väl gått en 15-20 min så säger instruktören
"Och så upp i 2:an"
varvid min kompis bryter ihop av skratt
 
  • Gilla
Arp32 och 2 till
  • Laddar…
Påminner mig om när jag lärde den då tioåriga dottern hur man använder tvättmaskinen.

Min instruktion "Häll tvättmedlet i tvåan" väckte en viss munterhet :D
Närbild på en tvättmedelsfack i tvättmaskin, fack nummer 2 markerad, tomma fack, vattendroppar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
På det ämnet så var det alltid lika muntert när chefer och planerare fick bege sig ner på verkstadsgolvet på mitt gamla jobb och diskutera när någon av maskinerna var trasig. Fanns fem maskiner där olika jobb brukade gå men när maskin 1,3,4 eller 5 gick sönder så blev oftast arbetet i maskin 2 bortprioriterat och en stressad chef utbrast "vi får köra i tvåan så länge".

Allra bäst var det om det var någon ny chefsnisse med som ville ha en förklaring till hur det resonerades, inte ovanligt att meningar i stil med "vi har kört där förut och det blir alltid bäst att köra i tvåan" yttrades.

:crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Simon Traktor och 3 till
  • Laddar…
A Alfons3301 skrev:
[bild]
Hon hade ju en "summer beef" med vad-hette-han Esbjörn...
 
Handskriven barnsvar på frågeformulär: "Dad" som hjälte, "He is brave", och "Mom" som hans fruktan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
dilemma och 12 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Vi tänkte uppgradera och skaffa lite nya köksredskap för att baka, en bit ner i sökresultaten tappade jag aptiten så att säga :crysmile:.

[bild]
[bild]
Man får ibland tänka till innan man sabbar sin sökhistorik och får nya vinkel på den riktade reklamen.

När jag jobbade i Karibien såg jag ibland väldigt stora takfläktar som var rätt balla. De hade en åsna som logga och hette Big Ass Fan. Jag gjorde dumheten att googla det på jobbdatorn när jag kom hem och sedan kom reklamen.
 
  • Haha
  • Gilla
dilemma och 8 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Man får ibland tänka till innan man sabbar sin sökhistorik och får nya vinkel på den riktade reklamen.

När jag jobbade i Karibien såg jag ibland väldigt stora takfläktar som var rätt balla. De hade en åsna som logga och hette Big Ass Fan. Jag gjorde dumheten att googla det på jobbdatorn när jag kom hem och sedan kom reklamen.
Been there, done that. På jobbet googlade jag efter rockbandet Sloppy Seconds (helt ovetandes) Gör inte det.
 
  • Gilla
hyggabus och 3 till
  • Laddar…
 
  • Gilla
  • Wow
Anders.o93 och 6 till
  • Laddar…
 
  • Haha
breakman
  • Laddar…
W WFD skrev:
[video]
OK, världens sämsta vakthund...
 
Seriebild med två kvinnor och en man, en visar en tatuering med texten "KUK", i en parkmiljö.
 
  • Gilla
  • Haha
Anders.o93 och 7 till
  • Laddar…
Aftonbladet igår:
Kvinna intervjuas med mikrofon, rubrik om svenskarnas sparande på vatten, bakgrundsoskärpa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Aftonbladet idag:
Skärmdump från Aftonbladets webbsida med rubriken "JUST NU: Vattnet blir dyrare" och undertexten "Kraftig prishöjning".
 
  • Gilla
Snailman och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.