Man väljer inte google-annonser på det sättet, de bara flödar efter ämne. I efterhand kan man reagera på en annonsör som dyker upp, men det kan ta tid innan man vet om att det är en bluff. Sedan sätter de värsta skojarna som blir blockade av många i system att hela tiden ändra sin hemsideadress så att de kommer runt blockeringarna man sätter.
 
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Det ingen lag på att köra med googleannonser vad jag vet. De jag jobbar med har alla valt andra vägar där de kan styra annonserna bättre och därmed stå för hela innehållet på sin site.
 
  • Gilla
Stefan N och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Det ingen lag på att köra med googleannonser vad jag vet. De jag jobbar med har alla valt andra vägar där de kan styra annonserna bättre och därmed stå för hela innehållet på sin site.
Men det kanske är enklare att implementera på hemsidan? Lättare att tjäna pengar?
De är säkerligen lättare att hitta...
Se det som frågor. Då jag inte har någon aning så måste jag fråga...
 
Klart det är enklare (och oftast mer lönsamt) att lägga ut annonserna externt. För mindre aktörer är det ofta bättre att göra så än att försöka bli säljare också. Det finns dock andra än Google att samarbeta med och det finns också olika möjligheter att styra innehållet.

Jag har inga problem med att BH valt Googleannonser, men det jag tycker är tråkigt är att man så fort ämnet dyker upp, slår ifrån sig och säger att man inte kan göra något åt att det ligger bluffannonser på sidan. De ligger där för att man gjort ett aktivt val och inte på grund av någon opåverkbar naturlag. BH är inte sämre än de flesta andra liknande siter, men jag gillar inte när man spelar oskyldig.
 
Vi har spärrat både Voltbox och Voltplugg, men det är bara en tidsfråga innan de kallar sig något annat.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Det är kanske det som är problemet med google ads. Men jag litar på att Per och Marlene gör vad de kan för att blocka olämpliga annonser. Men för att de ska kunna blocka en annonsör så måste någon tipsa dem. Det är lätt att missa. Till skillnad från oss andra så bor de inte här på forumet:cool:
Mim känsla är att de blockar annonser och annonsörer så fort de får reda på det. Sen är det klart, de lever trots allt på Google....
 
S
138346026326


Ta bort skitannonsen. ”Voltenergy” heter den nu.
@Marlen Eskilsson
 
Redigerat:
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
84 getvoltenergy-annonser är nu blockade. Avsändaren är också blockad.
 
  • Skärmbild som visar flera blockerade annonser på en granskningsplattform.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.