N
M mnils skrev:
Riksbanken höjer styrräntan mer än väntat till 1,75% från 0,75%.

Börjar bli dyrt, dags att betala av huslånet!
Redan gjort!
 
Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Tycka synd behöver man inte göra om någon. Möjligen beklaga att somliga haft mer oflyt än andra i lotteriet.

För dem lär det bli tufft, om än lärorikt. Men det går att argumentera för att ju tidigare man lär sig desto bättre. Gropen hinner inte bli lika djup. Möjligen minskar det även skadan man åsamkar andra.
Vilket lotteri?
 
T TheGame skrev:
Vilket lotteri?
Livets?
 
Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Livets?
Jag hänger inte med vad för lotteri som har med mitt inlägg att göra :crysmile:
 
T TheGame skrev:
Jag hänger inte med vad för lotteri som har med mitt inlägg att göra :crysmile:
Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig vidare.
 
Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig vidare.
:thinking::thinking::thinking::geek::crysmile:
 
K Kallens skrev:
Gillar kanske inte allt Cervenka gjort, han var väl tidigare på DI (vars webbsida är marginellt bättre än aftonbladet) och skrev diverse smörja. Men tycker ändå denna krönika var lite ödmjuk, och avslutningen håller jag verkligen med om. "Nationalekonomi är trots allt gissningarnas katedral. Eller som en ekonom uttryckte det efter finanskrisen 2008: Nu förstår jag att jag inget förstår. Men jag förstår i alla fall det."
Finns en underbart citat av Kirk Krekorian (han var en av top 100 rikaste i världen då han levde )
"Om ekonomerna verkligen behärskade sitt hantverk skulle de vara miljardärer och inte miljardärernas rådgivare"
 
  • Gilla
  • Älska
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Beror väl helt på vad man investerat i och om man fortfarande har kvar investeringen eller om man gått likvid innan skiten träffade fläkten. SvT:s kompetenta ekonomireportrar varnar ju för att ha för mycket pengar på bankkontot då inflationen urholkar värdet, jag tycker det är värre att ha dem på en börs som bara går ner eller i långa obligationer som garanterat går ner när räntan stiger...
Ha amorteringspengarna i bankaktier, bra utveckling, hög direktavkastning och bankerna flyter ovanpå i dessa tider så låg risk.
 
  • Gilla
G-83
  • Laddar…
B boohoo skrev:
Elpriserna gör sitt. Matpriserna tuffar stadigt på uppåt. Vi har troligtvis inte sett sista räntehöjningen.

Det blir antagligen många som får det väldigt kämpigt. Många kan förhoppningsvis övervintra detta utan någon privatekonomisk katastrof.

Summa summarum allt blir dyrare. Merparten av alla Svenskar kommer behöva dra åt svångremmen ytterligare och någon löneinflation kommer vi troligtvis inte att se.

Får vi se arbetslösheten inom handel, restaurang, bygg (?) etc gå upp ordentligt? ¨

Intressanta och samtidigt lite skrämmande tider "ahead"....
Bolagskonkurser, förstatligande, Universal Basic Income till de som är
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.