Undrar om ni kan hjälpa mig rangordna de köksleverantörer som finns, med hänsyn till priserna?
Kök som jag känner till:
IKEA
Epoq
Kvik
Tibrokök
Marbodal
Ballingslöv
Kvänum
Vedum
HTH

Nu kommer jag inte på fler för tillfället. Kan ni rangordna dessa?
 
Hej, dyrast i topp ;)

Kvänum
Tibro
Ballingslöv
Vedum, HTH och Marbodal
Kvik ?
IKEA och Epoq

Tror att jag fått det rätt :-/

TyraMyra
 
Bra lista!
Någon som kan kompletera dyrast-till-billigast-listan med dessa leverantörer?

JKE Design
Myresjökök
Siematic
Invita

Kanske finns det ännu fler?
 
Siematic och Boffi lär hamna på topp.
 
Kungsäter är fina grejer, ligger över tex Marbodal och HTH men sen var det en drös märken jag inte kände igen.
 
Sanna skrev:
Nu kommer jag inte på fler för tillfället. Kan ni rangordna dessa?
Kolla in länkguiden/kök på denna site så får du större valmöjligheter! ;)

MVH
Ronnie
 
Någon som har koll på var Länghemskök ligger på listan, billigare eller dyrare än Marbodal?
 
Scab Selv ligger runt ikea
 
Går det verkligen att göra en sån här lista?
Visst man kan på ett ungefär ange relationerna (t.ex. är IKEA och KVIK billigare än Kvänum) men någon större exakthet finns inte. Det är (för) få av köksleverantörerna som har officiella listpriser utan man är ofta utlämnad till köksförsäljarens godtyckligt satta pris som kan variera från ställe till ställe.
 
Bara en fundering, borde man inte ha med de lokala fin/möbelsnickare i denna lista. Jag tror att en del köksleverantörer ligger dyrare än att få gjort ett skräddarsytt kök av en duktig hantverkare.

Tycker nog att våra duktiga hantverkare är ett underskattat skrå.
 
Kompleterad lista:

Siematic, Boffi
Kvänum
Tibro
Ballingslöv, Kungsäter
Vedum, HTH och Marbodal
Kvik ?
IKEA, Epoq och Scab Selv


Någon som vet var Noblessa ligger på listan?
 
Varje leverantör har en spridning på sina kök, från billigt till dyrt, så det är inte lätt att göra en lista. Jag tycker också det är viktigt att lägga in vad får jag förutom själva hårdvaran i form av planlösning, ljussättning, materialval, mottagande mm mm. För mig var helheten viktigast och jag valde Poggenpohl. Dyrt och lyxigt, javisst, men jag får ett fantastiskt kök för pengarna. Ingen annan leverantör presenterade ett kök som jag var 100% nöjd med. Besök olika leverantörer i olika prisklasser och välj det som känns bäst inom den budget som ni har.
 
wahcar skrev:
Varje leverantör har en spridning på sina kök, från billigt till dyrt, så det är inte lätt att göra en lista. Jag tycker också det är viktigt att lägga in vad får jag förutom själva hårdvaran i form av planlösning, ljussättning, materialval, mottagande mm mm. För mig var helheten viktigast och jag valde Poggenpohl. Dyrt och lyxigt, javisst, men jag får ett fantastiskt kök för pengarna. Ingen annan leverantör presenterade ett kök som jag var 100% nöjd med. Besök olika leverantörer i olika prisklasser och välj det som känns bäst inom den budget som ni har.

Jag resonerade likadant, helheten..........
Ska man ha prylarna i lång tid framöver så vill åtminstone jag ha "the final solution" och slippa kompromissa

Så det slutade med ett snickarbyggt kök som inte blev så dyrt som man trodde, trots speciallösningar och att köket arbetats fram under ganska många timmar med fyra hembesök, ändringar, funderingar osv.

Skönt att slippa passbitar, hänsyn till fasta mått och andra begränsningar dessutom.
 
Rangordning av prisklass (betyder ej kvalitet eller kundnöjdhet) - uppdatering:

Siematic, Poggenpohl, Boffi
Kvänum, Tibro
Ballingslöv, Kungsäter
Vedum, HTH, Marbodal, Invita, Puustelli
JKE Design, Noblessa
Kvik
IKEA, Epoq, Scab Selv
 
Jättebra tråd för överblick över leverantörer.

Fast jag saknar kvalité i diskussionen.

När jag tänker kvalité är det i första hand hållbarhet i dämpningar, gångjärn m m.

/H
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.