Poppe2525 Poppe2525 skrev:
Hej! Har du lyckats lösa problemet?
Yes, jag lämnade tillbaks det till butik i ersättning mot ett nytt. Det nya funkar 100% direkt och inte ett enda strul. Så dom verkar ha många måndags-ex där ute. Rekommenderar derar att ni får ert utbytt också.
 
  • Gilla
jrpjrp
  • Laddar…
Jag hade samma problem. Låset har funkat hela sommaren men nu vid kallare väder har nog dörren krymt. Men verkar lösa det genom att vid låsning dra i handtaget så dörren kommer närmare karmen. Då låser den.
 
R Robin Belanger skrev:
Yes, jag lämnade tillbaks det till butik i ersättning mot ett nytt. Det nya funkar 100% direkt och inte ett enda strul. Så dom verkar ha många måndags-ex där ute. Rekommenderar derar att ni får ert utbytt också.
Även jag, samma problem. Löstes med utbyte av låshuset. Dessförinnan hade jag flera timmar försökt och försökt med olika åtgärder att få låset att låsa. När jag fick låshuset utbytt, fungerade det på första försöket.
 
  • Gilla
Construo
  • Laddar…
R Robin Belanger skrev:
Låter som att du hade ett anat problem. Jag får motor jam när jag har dörren öppen och trycker in sprinten…
Samma problem här!

Kontaktade yale supporten (som inte har någon telefonsupport, men svarade snabbt på mailärendet) och fick ett gäng olika punkter att testa och den första punkten var att byta batterier, detta fungerade för mig.

Bör tilläggas är att jag inte fått något meddelande om att batterierna bör bytas ut.

Hoppas det hjälper någon!
 
Var samma här med batterierna, dom på supporten sa att båda mina L3 lås var de dåligt batteri på. Men inget jag kunde se själv...

Hade förfarande samma problem efter nya batterier... Men efter ca 10 gånger till med lås/lås upp försök fungerade det bara helt plötsligt.

Fick även en list ifrån Yale supporten där dom bad mig testa massa div saker. Kanske var de som löste det i slutändan?

Problemet är iaf löst. Tråkigt att yale inte har nån telefon support. Men som tur är så är dom väldigt snabba via mejl iaf.
 
  • Gilla
Karlbusen
  • Laddar…
BYT BATTERIER innan ni krånglar med något annat. Vi fick ingen varning om låg batterinivå.
 
  • Gilla
partyoverallt och 1 till
  • Laddar…
2 veckor efter att jag bytt till nya batterier som löste problemet då så kom samma problem tillbaka igen.
Men denna gång hjälpte varken nya batterier, fabriksåterställning eller uppdatering av firmware, utan nu så bytte jag hela låset hos återförsäljaren.

Hoppas det håller bättre denna gången!
 
  • Gilla
Fredrik_a75
  • Laddar…
Har också haft problem, det yttrar sig så att när man låser upp blir pipljud svagare för varje knapptryckning och har man för brotten händer det inget vid sista knappen som slår om låset!
Om man tar det lite långsamt så går det.
Men har precis bytt till Litium batterier, får se om dom är bättre.
 
Det verkar som att Yale har lite problem med dessa lås med andra ord...
 
C CNystrom skrev:
avståndet mellan karmen & låset?... Kan också vara låsblecket, finns lite olika varianter beroende på om du tex har extra tätningslist som håller i mot dörren... testat att ha tryck mot dörren när du försöker låsa? funkar det då så vet du att det är låsblecket...
Har samma problem som TS. Får motor jam och bolt jam. Min låser sig dock om jag drar in dörren ordentligt. Då borde det vara något med låsblecket? På vilket sätt ska det justeras? Har tänkt annars att det kan vara mina tätningslister som orsakar mitt problem, innan vi bytte så behövde man också dra till lite extra för att det skulle låsas, dock inte lika hårt som med Yale.
 
H Hamzter skrev:
Har samma problem som TS. Får motor jam och bolt jam. Min låser sig dock om jag drar in dörren ordentligt. Då borde det vara något med låsblecket? På vilket sätt ska det justeras? Har tänkt annars att det kan vara mina tätningslister som orsakar mitt problem, innan vi bytte så behövde man också dra till lite extra för att det skulle låsas, dock inte lika hårt som med Yale.
Jag löste detta genom att köpa ett slutbleck med justerbart plösmått, då har du två skruvar där detta kan justeras efter vad som passar din dörr.
 
  • Metallisk dörrstolpe för låssystem mot vit bakgrund.
Karlbusen Karlbusen skrev:
Jag löste detta genom att köpa ett slutbleck med justerbart plösmått, då har du två skruvar där detta kan justeras efter vad som passar din dörr.
Karlbusen Karlbusen skrev:
Jag löste detta genom att köpa ett slutbleck med justerbart plösmått, då har du två skruvar där detta kan justeras efter vad som passar din dörr.
Okej jag körde med det slutblecket som visas på bilden, men fick ändå samma meddelande. Förstod inte hur plösmåtten justerades, tills nu, (tummen mitt i handen) men har nu fört dem till sitt ytterläge och nu funkar det klockrent tusen tack för hjälpen.
 
  • Gilla
AndreasLarsson89 och 1 till
  • Laddar…
H Hamzter skrev:
Okej jag körde med det slutblecket som visas på bilden, men fick ändå samma meddelande. Förstod inte hur plösmåtten justerades, tills nu, (tummen mitt i handen) men har nu fört dem till sitt ytterläge och nu funkar det klockrent tusen tack för hjälpen.
Härligt att höra! Sen är det ju bra att finjustera så att dörren sluter så tätt som möjligt och att det samtidigt går att låsa
 
Hej,

Installerade ett L3 lås förrigår med samma problem med "Motor Jam". Hos mig dock skedde det sporadiskt, ibland varanann gång ibland var femte gång. Både öppen och stängd dörr.

Se video:


Ringde stället jag köpte det på där dom sa att i somras hade många detta problem men att detta löstes med en mjukvaruuppdatering. Kopplade mitt till Wifi och kanske uppdaterades det då, vet ej. För dagen efter efter mycket pill/batteribyte och justering på allt från slutblecket till längd på skruvar och övriga delar slutade jag få felmeddelandet.

Yale sa att dom sällan har hört exakt mitt problem med sporadiska errors. Får hålla tummarna att det slutar funka.

För övrigt är dörrlåset mycket trevligt, men att koppla till bluetooth samt Wifi är bland det sämsta och mest frustrerande jag varit med om på länge.
 
Det känns pisamt att nämna det med vi hade samma problem. DET VAR BATTERIERNA!
Jag hade bytt batterier 2 gånger, men aldrig till nya ur ny förpackning.
Det var konstigt att allt funkade med låset utan att låsa. Vi fick inte heller någon varning.

Min slutsats är att det behöver mycket mer "juice" för att låsa än för att låsa upp, gå in i menyer, koppla till wifi etc.

Detta förklarar även att det funkade "ibland", när batterierna fått vila lite.
Ser det lite som en leksaksbil som blir trögare när batterierna håller på att ta slut.

Har nu googlat och beställt marknadens bästa uppladdningsbara batterier, kom fram till att det var Panasonic eneloop, men utmana gärna om ni anser annat!
 
  • Gilla
Lime113 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.