Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS BirgitS skrev:
Så du anser inte längre att S inte är smarta?
Det har du ju skrivit förut.

Synnerligen tramsigt att påstå att S medvetet ser till att en högerbudget vinner i riksdagen och att MP då inte kommer att vilja sitta i regeringen. Det ger ju S frikort för alla resultat som kommer pga. budgeten.
De är inte smarta när det gäller deras faktiska politik. Det kan ju en blind se. Landet går åt helvete. Vilka har styrt landet nästan oavbrutet senaste 100 åren.

Men man måste ge dem de har svart bälte i maktfullkomlighet. Där ligger borgarna i lä.
 
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är konstigt S för så korkad politik när de är riktigt smarta i sin maktfullkomlighet
Nu håller du på och gissar och tramsar igen.
 
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Men man måste ge dem de har svart bälte i maktfullkomlighet. Där ligger borgarna i lä.
Rent påhitt från dig. Det har ju tagits upp i tråden hur maktgalen Kristersson är.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
För övrigt är jag så jävla trött på matbudens moppar. De är de enda som kör tvåtaktare. förbjud skiten
Sluta köpa med transport hem så är problemet löst.
Ta cykeln och hämta maten själv, mellan raderna är du en liten MP anhängare ändå…
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Rent påhitt från dig. Det har ju tagits upp i tråden hur maktgalen Kristersson är.
Det där är bara trams Birgitta.
Han kan tänka sig samarbeta med SD i en tid när borgerlig politik är ett måste för att landet ska överleva
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
J Jeppson skrev:
Sluta köpa med transport hem så är problemet löst.
Ta cykeln och hämta maten själv, mellan raderna är du en liten MP anhängare ändå…
Jag tycker man ska förbjuda 2 taktare på sjön då de är störta miljöboven av allt på sjön. Jag tycker man ska förbjuda 2 taktare iallafall i tätbebyggt för de är de värsta miljöbovarna i stinker satan med alla jävla matbud. Jag tycker även man ska förbjuda diesel i tätbebyggt då de är cancerogena.

Jag tycker man ska ta bort förmånsvärdet för elbil.

Om du tycker det gör mig till miljöpartist får det stå för dig.
 
  • Haha
Jeppson
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det där är bara trams Birgitta.
Han kan tänka sig samarbeta med SD i en tid när borgerlig politik är ett måste för att landet ska överleva
En koalition mellan S och M vore betydligt bättre för landet, vi skulle slippa mp, vänstern och centerns orimliga påverkan på politiken och på ett par tre mandatperioder kanske en sådan regering skulle kunna få ordning på energiförsörjningen också.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det där är bara trams Birgitta.
Han kan tänka sig samarbeta med SD i en tid när borgerlig politik är ett måste för att landet ska överleva
Det där är ju bara ett av flera exempel.

Mitt namn är inte Birgitta heller. Förstod du inte vad Marlen menade?
 
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
En koalition mellan S och M vore betydligt bättre för landet, vi skulle slippa mp, vänstern och centerns orimliga påverkan på politiken och på ett par tre mandatperioder kanske en sådan regering skulle kunna få ordning på energiförsörjningen också.
Jag är inte så säker på det. S skulle inte släppa genom lika mycket borgerlig politik. Samt Maggan skulle bli statsminister igen. Vi måste ha en kompetent person som leder Sverige nu. Inte en sosse som med vattniga ögon tittar tillbaka på 70 och 80 talet.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Moped klass II lyder under exakt samma trafikregler som cyklar. [länk]
Nej exakt samma stämmer inte om man ska vara petig. Här får exempelvis inte en moped framföras men cykel får:

Trafikskylt som visar en vuxen med ett barn och en cykel med texten "Ej moped" nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det framgår till och med av din länk. ;)

Textavsnitt om trafikregler som förklarar att regler för moped klass II är desamma som för cyklar, utom på särskilda cykelbanor.

Men om vi håller oss till "i princip" samma regler och inte "exakt" är vi överens. :)

Ganska OT men eftersom det mesta i tråden är OT är det väl On Topic? :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite konstigt Birgitta likar denna post. Det du säger är att SDs politik mao är bra. Eftersom både M och S stöttade öppna sina hjärtan under 2015 och sedan anammade SDs politik i frågan. Själv stöttar jag också öppna sina hjärtan när det behövs. Felet är att det ges ut svenska medborgarskap till dessa flyktingar. Flyktingar ska aldrig få svensk medborgarskap de får först konvertera sin invandring till arbetskraftsinvandring
Nej, det är du som påstår att jag tycker SD:s politik är bra. Själv skulle jag aldrig någonsin säga/tycka det. Alltså är ditt påstående falskt.

Nu var det din förebild Reinfeldt vi diskuterade, han ville att Svenska folket skulle öppna sina hjärtan, och att våra skogar skulle bli beboeliga.

Eftersom du är så pro M så borde det ju då matcha dina åsikter?
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nej, det är du som påstår att jag tycker SD:s politik är bra. Själv skulle jag aldrig någonsin säga/tycka det. Alltså är ditt påstående falskt.

Nu var det din förebild Reinfeldt vi diskuterade, han ville att Svenska folket skulle öppna sina hjärtan, och att våra skogar skulle bli beboeliga.

Eftersom du är så pro M så borde det ju då matcha dina åsikter?
Jag var aldrig speciellt pro Nya Moderaterna. Tyvärr finns det inget bättre alternativ för Sverige.

Det var dessutom främst centern som ville befolka skogen med invandrare
 
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det var dessutom främst centern som ville befolka skogen med invandrare
Lustigt att det då var Reinfeldt som sade att han sett skogen som kunde befolkas och att han bad svenska folket öppna sina hjärtan.

Tramsigt att skylla det på Centern.
 
Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Mitt namn är inte Birgitta heller. Förstod du inte vad Marlen menade?
OT:
Det kan vara så att Malmgren har lite svårt med svenskan, (han har antytt något om att han har någon diagnos) så du kanske ska försöka ha lite överseende med honom fast han inte ens klarar att skriva ditt namn @BirgitS
 
Nissens Nissens skrev:
Din syltrygg.
OT: Du behöver inte gå till personangrepp, det räcker att konstatera att en skribent har fel...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.