N nissenhj skrev:
Någon som har erfarenhet av deras zigbee knapp och rörelsesensor?
Alla de enheterna verkar tagit slut redan på torsdagen i de två butiker jag kollade….
 
A anis16 skrev:
Min engelska kollega tipsade mig om Lidl o Aldi sången när jag berättade om den här tråden...
[media]
Ett mästerverk! Tackar ödmjukast för länken
 
  • Haha
Boilerplate4U
  • Laddar…
C
C champion skrev:
Är denna värd sina pengar? 129kr
Lampan är nog bra, men den flimsiga laddaren får klart underkänt.
Skulle stoppa in USB-sladden och plopp försvann hela USB-uttaget in i höljet och ligger och skramlar runt därinne. :(
 
  • Ledsen
  • Haha
Jimbo.S och 1 till
  • Laddar…
Någon som har/testat slipstationen som finns denna vecka? :D
 
  • Grön och svart slipstation märkt PARKSIDE med en kniv som slipas, inställbar slipvinkel och priset 249 kr visas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Appendix Appendix skrev:
Alla de enheterna verkar tagit slut redan på torsdagen i de två butiker jag kollade….
Fanns gott om i Kristianstad igår.
 
Robin.. Robin.. skrev:
Någon som har/testat slipstationen som finns denna vecka? :D
ja, inte så mkt att ha. Tänkte ha den till borr, men fixturen är sned och fipplig och resultatet duger inte. Fick modda den för att det skulle bli hjälpligt okay. Massa timmars jobb för ngt som egentligen borde returneras.

I övrigt väldigt grovkornig slip. Känns inte bra att köra på sina fina knivar och saxar även ”om det går”. Duger till typ trädgårdsredskap.
Köprekommendationen är således väldigt sval.
 
  • Gilla
McHolm och 3 till
  • Laddar…
Slipstationen : förvänta din inte på något sätt att den erbjuder nån som helst precision eller finish.
Jag köpte en för flera år sedan och provade att slipa borr. och , nä.
Att spetsen på en borr ska sitta i mitten av borren fixar den inte, för det är plasten för vek, konstruktionen för glappig.
Det den däremot gör är att skära stål av helv, så har man ett sånt där stämjärn som sålts utan slipad egg, då är den bra för att snabbt grovforma men inte finslipa. ( vinkeln blir på känn då maskinen är glappig och vek)
Skivan är som sagt grov så resultatet blir därefter.
Undvik .
 
  • Gilla
McHolm och 2 till
  • Laddar…
Fick en sån slip, saxar och knivar blir förstörda av den. Borren lyckas på nått sätt få eggvinkel på fel håll...

Undvik :thumbdown:
 
  • Wow
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
K
Någon som vet om denna är skit eller funkar
 
K
Denna
 
  • Parkside verktygsförvaring och organiseringssats med 75 delar bestående av plastväggsektioner, lådor och verktygshållare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E Emil.P skrev:
Klart sugen. Egentligen vill jag ha den med dubbla batterier men när, eller ens om, den dyker upp vet man ju inte.
Det som oroar mig med denna är ifall kedjehastighet är för låg så den blir jobbig att hantera.

Inte mycket erfarenhet av batterisågar men får lite intrycket att den i värsta fall är för stor för små smidiga sågningar och för klen för större jobb. Någon med mer erfarenhet får hemskt gärna svara snabbt, jag passerar Lidl efter lunchen :surprised::thinking:

jag köpte en förra året, tillverkad 2020 så kanske har dom bytt nått i dom som säljs nu.. IAF. den hade läckt ur oljebehållaren över vintern, med den oljan som ingick så egentligen borde jag reklamerat bara pga det.... men utöver det tål den inte särskillt mkt belastning så även det är ett skäl till irritation..... nästan ett måste att köra den på 4Ah batteriet , håller inte särskillt länge heller tyvärr... , 899,- är för mkt för den enligt mig....+399 för batteriet...., jag vet inte hur Julas är men säkert jämförbar...
 
  • Gilla
Emil.P och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Lampan är nog bra, men den flimsiga laddaren får klart underkänt.
Skulle stoppa in USB-sladden och plopp försvann hela USB-uttaget in i höljet och ligger och skramlar runt därinne. :(
samma här. Men jäklar vad glad jag blev när jag såg ett extra uttag!
 
Har en också (har inte läckt) Den är betydligt bättre än Julas 18V som jag också provat. Men knappast något för att såga större träd. Mer som komplement till en "riktig " motorsåg, när man bara vill rensa lite i trädgården.



M MagicFingers skrev:
jag köpte en förra året, tillverkad 2020 så kanske har dom bytt nått i dom som säljs nu.. IAF. den hade läckt ur oljebehållaren över vintern, med den oljan som ingick så egentligen borde jag reklamerat bara pga det.... men utöver det tål den inte särskillt mkt belastning så även det är ett skäl till irritation..... nästan ett måste att köra den på 4Ah batteriet , håller inte särskillt länge heller tyvärr... , 899,- är för mkt för den enligt mig....+399 för batteriet...., jag vet inte hur Julas är men säkert jämförbar...
 
  • Gilla
Emil.P
  • Laddar…
Hur är cirkelsågen som nu reas ut för 599:-?
 
E
M MagicFingers skrev:
jag köpte en förra året, tillverkad 2020 så kanske har dom bytt nått i dom som säljs nu.. IAF. den hade läckt ur oljebehållaren över vintern, med den oljan som ingick så egentligen borde jag reklamerat bara pga det.... men utöver det tål den inte särskillt mkt belastning så även det är ett skäl till irritation..... nästan ett måste att köra den på 4Ah batteriet , håller inte särskillt länge heller tyvärr... , 899,- är för mkt för den enligt mig....+399 för batteriet...., jag vet inte hur Julas är men säkert jämförbar...
Humulus Humulus skrev:
Har en också (har inte läckt) Den är betydligt bättre än Julas 18V som jag också provat. Men knappast något för att såga större träd. Mer som komplement till en "riktig " motorsåg, när man bara vill rensa lite i trädgården.
Det blev att jag köpte en, testat som hastigast men håller med utifrån första intrycket.
Äppelträd upp till kanske 10 cm känns inte som några problem (man får inte pressa för mycket dock) men man vill nog inte ta sig an speciellt mycket grövre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.