Status
Tråden går ej att kommentera.
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det tror jag inte. På Reinfeldts tid var moderaterna starka bland LO-män, så det är nog inte främst en SD-fråga, utan helt enkelt så att färre LO-medlemmar, särskilt bland männen, röstar utifrån ett klassintresse.

Om de därmed är individualister eller egoister får man väl tycka som man vill om.
Det var ju väldigt många medlemmar som lämnade S för SD iallafall
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Eftersom valresultatet inte har förändrats en endaste tiondel under förmiddagens räkning kan man nu vara tämligen säker på att resultatet står sig.

Antalet oräknade röster är också för litet för att kunna tippa något parti under spärren:

Den blåa sidan vinner alltså och kan möjligen ta ytterligare ett mandat.
 
  • Gilla
  • Älska
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Frågan är bara om de kan komma överens om en regeringsform
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Frågan är bara om de kan komma överens om en regeringsform
Jag tror det går smärtfritt och är klart om några hundra dagar. :rolleyes:
 
  • Gilla
  • Haha
mnils och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Frågan är bara om de kan komma överens om en regeringsform
Regeringsform?? Har jag missat något?
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Regeringsform?? Har jag missat något?
SD kommer ju inte acceptera att inte få ministerpost. Blir intressant hur de ska komma överens, speciellt med L
 
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Regeringsform?? Har jag missat något?
Det är nog inte grundlagen som åsyftas utan snarare regeringsmedlemmar/regeringspartier.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
SD kommer ju inte acceptera att inte få ministerpost. Blir intressant hur de ska komma överens, speciellt med L
Ja det blir intressant. Det verkar ju räcka med att det sitter en enda anständig liberal i riksdagen för att det ska blir jobbigt för Kristersson
 
  • Gilla
Rasputitsa och 2 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Ja det blir intressant. Det verkar ju räcka med att det sitter en enda anständig liberal i riksdagen för att det ska blir jobbigt för Kristersson
Vi får hoppas L tar sitt ansvar så det blir borgerlig politik. Vi är fucked med fyra år till med vänsterpolitik
 
  • Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Det verkar ju räcka med att det sitter en enda anständig liberal i riksdagen för att det ska blir jobbigt för Kristersson
Nej, det behövs även 174 oanständiga representanter från S, V, MP och C.
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
MP tappar 0,1% till blocket övriga, som jag tolkar det.

Diagram som visar ställningen mellan politiska block med S+C+V+MP på 48,9% och M+KD+L+SD på 49,7%.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi får hoppas L tar sitt ansvar så det blir borgerlig politik. Vi är fucked med fyra år till med vänsterpolitik
SD säljer nog sina ministerposter mot att Kristersson lovar lite SD-politik. Det är min gissning.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
SD säljer nog sina ministerposter mot att Kristersson lovar lite SD-politik. Det är min gissning.
Det är det värt för att få borgerlig politik. Tänk dig motsvarade för vänsterblocket är V och MP
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är det värt för att få borgerlig politik. Tänk dig motsvarade för vänsterblocket är V och MP
Jag har förstått att du tycker det.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Fairlane
Det blir nog enkelt att få ihop det. Man behöver ju bara sänka a-kassan samtidigt som man lämnar den oförändrad etc ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Rasputitsa och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.