Status
Tråden går ej att kommentera.
Fairlane
Vi får hoppas att man gör en rejäl analys av hur det fungerat så man kan göra bättre nästa gång. Överlag verkar det som att de som röstat på platser där det finns flera skärmar där man kan plocka valsedlar tycker det fått hyfsat fort, medan de som liksom mig hade en plats att hämta valsedlar och 4 skärmar att rösta såg en tydlig flaskhals. Om fyra år (eller vid eventuellt nyval) kan de då flyta smidigare.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
BirgitS BirgitS skrev:
Han kanske ville veta hur många kuvert du skulle ha, alla får inte rösta i alla tre valen.
Vilka får inte rösta i alla val?

Det kändes uppenbart att han snokade efter logotypen på mina sedlar då han luta sig in och tittade åt det hållet.

Jag tog i vanlig ordning några extra lappar, men jag måste ändå tycka att upplägget med dolda valsedelbås tappar effekt när kuvertutdelarpersonen ska snoka runt. Varför inte kuverten kunde ligga i valbåsen förstår jag inte heller.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
D
Unikt namn Unikt namn skrev:
Vilka får inte rösta i alla val?

Det kändes uppenbart att han snokade efter logotypen på mina sedlar då han luta sig in och tittade åt det hållet.

Jag tog i vanlig ordning några extra lappar, men jag måste ändå tycka att upplägget med dolda valsedelbås tappar effekt när kuvertutdelarpersonen ska snoka runt. Varför inte kuverten kunde ligga i valbåsen förstår jag inte heller.
Alla som bor i Sverige och inte är svenska medborgare. De kan få rösta i kommun- och regionval, men inte i riksdagsvalet, beroende på nationalitet och hur länge de varit folkbokförda i Sverige.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
Gjorde som vanligt här i Djursholm.

Stoppade ner en bunt valsedlar på M och en femhundring som tack för hjälpen.
 
  • Haha
  • Gilla
Hank_Ö och 9 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Gjorde som vanligt här i Djursholm.

Stoppade ner en bunt valsedlar på M och en femhundring som tack för hjälpen.
Det är ju snällt ge de stackars rösträknarna dricks men tyvärr tror jag inte det leder till fler röster än en
 
  • Haha
  • Wow
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
D Drömtroll skrev:
Alla som bor i Sverige och inte är svenska medborgare. De kan få rösta i kommun- och regionval, men inte i riksdagsvalet, beroende på nationalitet och hur länge de varit folkbokförda i Sverige.
Tre år ska man väl ha bott i Sverige, eller vara EU-medborgare, för att få alls få rösta.

Om vi nu ska höja folks kunskaper till högstadienivå. :geek:
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Blodsoppen
Nyfniken Nyfniken skrev:
Man röstar 19:30. Då är det ingen kö.
Eller tre dagar innan;)
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du kan forska på det.

Edit: Där jag är uppväxt var alla barn som vuxna moderater iallafall
Ja ingen gör väl klassresa åt andra hållet.
Möjligen några som revolterar mot föräldrarna och röstar längst till vänster. Sedan finns det några få väldigt rika kommunister som röstar av ideologiska skäl och inte gör att maximera sina egna bidrag. Men de kanske bor innanför tullarna i första hand, nära kulturutbudet.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Gjorde som vanligt här i Djursholm.

Stoppade ner en bunt valsedlar på M och en femhundring som tack för hjälpen.
Pengar, så vulgärt! :D
 
P Pin skrev:
Ja ingen gör väl klassresa åt andra hållet.
Möjligen några som revolterar mot föräldrarna och röstar längst till vänster. Sedan finns det några få väldigt rika kommunister som röstar av ideologiska skäl och inte gör att maximera sina egna bidrag. Men de kanske bor innanför tullarna i första hand, nära kulturutbudet.
De flesta av dem blir moderater till slut när de blir företagare eller högavlönade anställda. De enda som är sossar är de extremrika för sossarna är i sängen med kapitalet.

De skattar ihjäl småföretagare med de skulle aldrig röra börsbolagens ägare
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ju så konstigt att det alltid är S som blir tagna med byxorna nere när det gäller valfusk. Man tycker det borde vara lika mycket nyheter om högersidan om de var likadana kålsupare.

Jag håller i princip aldrig med Anders. Men här har han rätt.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Jag håller i princip aldrig med Anders. Men här har han rätt.
Grattis du har rätt åsikt en gång i ditt liv!
 
Redigerat av moderator:
N
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
S har glidit så mycket åt höger att många flytt till SD, men det är inte ett rasistisk parti som är svaret, det är V.
[länk]
Verkade inte som om så jättemånga delade din åsikt.
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
P Pin skrev:
Pengar, så vulgärt! :D
Äsch, bara lite överbliven växel. Fick en bunt över när NK gick över till kontantfri betalning i våras.

Orkar ju inte fan shoppa runt med kontanter längre, omodernt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.