Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
C cbrolin skrev:
Många företag har redan bidragit. En del permanent andra stoppar produktionen när elen är för dyr.
Ja några har gjort det, en del av dessa gör det varje år, hela tiden, då de är aktiva på elmarknaden och planerar utefter elpriset men de allra flesta företag kör på som vanligt med AC/värme/belysning, detta kommer nog att ändras här med, precis som det just nu görs i resten av europa.
 
D
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Varför kan vi femtio år senare med modernare metoder inte upprepa det vi gjorde då och få detta på plats inom tio år eller mindre?

Är det genuscertifieringen av bygget som tar tid?
Ja det är knepigt, förr behövde man inte köra till miljöstationen med färg och kemikalierester, man slog bara ut de i närmsta brunn så var man av med det, -jävla genuscertifieringar. Man behövde inte köpa dyra stolar till ungarna och lägga fem minuter på att spänna selar varje gång innan man körde iväg, nä allt är sämre nu!
 
  • Gilla
  • Älska
Anne1515 och 9 till
  • Laddar…
D
sysmali sysmali skrev:
Ser att du ofta har politiska kommentarer/åsikter på byggahus.

Nyfiken på varför du tror/tycker att ytterligare en eller flera mandatperioder med nuvarande gäng skulle vara bättre för landet energimässigt - än att prova en annan väg?
Tror man på bildning, vetenskap och evidensbaserad kunskap så är den politiska sväng vi är på väg att ta nu katastrofal. Tror man på pöbelstyre och vidskeplighet/låtsaskompisar så är det såklart toppen.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
videopac och 10 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Tror man på bildning, vetenskap och evidensbaserad kunskap så är den politiska sväng vi är på väg att ta nu katastrofal. Tror man på pöbelstyre och vidskeplighet/låtsaskompisar så är det såklart toppen.
Du beskriver det vi precis är på väg att lämna på pricken ! ;)
 
  • Gilla
MiaV och 4 till
  • Laddar…
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du beskriver det vi precis är på väg att lämna på pricken ! ;)
Det tror jag du är ensam om att tycka, ett stort inslag av vidskepliga kommer sannolikt att ingå i regeringen och bara det bäddar för ett medeltidsstyre.

För att komma tillbaks till energin, så är det ju mycket önskande men jag tror inte detta kommer ändra någonting, -bättre en hand som arbetar än två som ber!
 
  • Gilla
tompaah7503 och 2 till
  • Laddar…
Inte riktigt, ca 49,7% av väljarna är glada att bidragsgänget kastar in handduken!
 
  • Gilla
MiaV och 4 till
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Ser att du ofta har politiska kommentarer/åsikter på byggahus.

Nyfiken på varför du tror/tycker att ytterligare en eller flera mandatperioder med nuvarande gäng skulle vara bättre för landet energimässigt - än att prova en annan väg?
Därför att jag ser politiken som ett summaspel och är inte lika bekväm med att kompromissa bort saker som mänskliga rättigheter för att få lägre elräkning.

Den heliga marknaden har haft många år på sig att lösa problemet - varför tror du att en regering som gärna säljer ut det gemensamma till kompisar skulle klara de stora åtagandena bättre?
 
  • Gilla
Niclas Gustafsson och 6 till
  • Laddar…
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Inte riktigt, ca 49,7% av väljarna är glada att bidragsgänget kastar in handduken!
Ja men det är fakta, det säger dock ingenting om ovanstående.
 
D djac skrev:
Det tror jag du är ensam om att tycka, ett stort inslag av vidskepliga kommer sannolikt att ingå i regeringen och bara det bäddar för ett medeltidsstyre.

För att komma tillbaks till energin, så är det ju mycket önskande men jag tror inte detta kommer ändra någonting, -bättre en hand som arbetar än två som ber!
Äsch. Uffe och hans gäng kommer rada upp helg segrar på löpande band! Huvudsaken är att Jimmie och Uffe får ta ett kort där de håller en guldfärgad spade, med massa glada energigubbar med fickorna fulla av skattepengar omkring... Helg seger, och en high-five på det! Fast först måste de ju ta itu med viktigare problem, som att screena alla två-åringar för adhd.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Niclas Gustafsson och 6 till
  • Laddar…
sysmali
D djac skrev:
Tror man på bildning, vetenskap och evidensbaserad kunskap så är den politiska sväng vi är på väg att ta nu katastrofal. Tror man på pöbelstyre och vidskeplighet/låtsaskompisar så är det såklart toppen.
Intressant att din åsikt gällande bildning, vetenskap och evidensbaserad kunskap har fört landet till läget vi är idag.
 
  • Gilla
  • Haha
videopac och 4 till
  • Laddar…
M
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Äsch. Uffe och hans gäng kommer rada upp helg segrar på löpande band! Huvudsaken är att Jimmie och Uffe får ta ett kort där de håller en guldfärgad spade, med massa glada energigubbar med fickorna fulla av skattepengar omkring... Helg seger, och en high-five på det! Fast först måste de ju ta itu med viktigare problem, som att screena alla två-åringar för adhd.
Det verkar som om man borde screena långt fler än 2 åringar...
 
  • Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
sysmali
kashieda kashieda skrev:
Därför att jag ser politiken som ett summaspel och är inte lika bekväm med att kompromissa bort saker som mänskliga rättigheter för att få lägre elräkning.

Den heliga marknaden har haft många år på sig att lösa problemet - varför tror du att en regering som gärna säljer ut det gemensamma till kompisar skulle klara de stora åtagandena bättre?
Jag tror inte på att sälja ut. Däremot tror jag att ytterligare år med nuvarande inriktning skulle göra läget i Sverige sämre.
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
Du kanske inte gör det, men M och KD gör det. L är stolta över att SD vill ha dem med, och SD går med på allt som låter dem försämra för alla som inte är renrasiga.
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Det verkar som om man borde screena långt fler än 2 åringar...
Det var ironi. Det finns ingen "screening" för adhd.
 
  • Älska
djac
  • Laddar…
D
sysmali sysmali skrev:
Intressant att din åsikt gällande bildning, vetenskap och evidensbaserad kunskap har fört landet till läget vi är idag.
Japp, bäst i världen, kunde såklart alltid varit bättre men att vara bäst är ju en (bra) början!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.