Denniis Denniis skrev:
[bild]
Jag har gjort en enklare variant av platsbyggd förvaring. 6 olika enheter från IKEA.
Byggde upp en ram/botten först för att få upp nivån så golvlisten passar, därefter skruvade jag ihop garderoberna sidledes samt även i väggen. När allt är stadigt så fixade jag överdelen så tapetsering var möjligt.

I vårat fall är fönstrets placering väldigt olägligt, så vi gjorde en lösning med egna hyllplan där en dörr inte skulle gå att öppna. Allt är färdigt men korgar till hyllplanen är ej införskaffade ännu (kanske kommer inom ett par år iaf..)
fint!!
 
Denniis Denniis skrev:
[bild]
Jag har gjort en enklare variant av platsbyggd förvaring. 6 olika enheter från IKEA.
Byggde upp en ram/botten först för att få upp nivån så golvlisten passar, därefter skruvade
Denniis Denniis skrev:
[bild]
Jag har gjort en enklare variant av platsbyggd förvaring. 6 olika enheter från IKEA.
Byggde upp en ram/botten först för att få upp nivån så golvlisten passar, därefter skruvade jag ihop garderoberna sidledes samt även i väggen. När allt är stadigt så fixade jag överdelen så tapetsering var möjligt.

I vårat fall är fönstrets placering väldigt olägligt, så vi gjorde en lösning med egna hyllplan där en dörr inte skulle gå att öppna. Allt är färdigt men korgar till hyllplanen är ej införskaffade ännu (kanske kommer inom ett par år iaf..)
jag ihop garderoberna sidledes samt även i väggen. När allt är stadigt så fixade jag överdelen så tapetsering var möjligt.

I vårat fall är fönstrets placering väldigt olägligt, så vi gjorde en lösning med egna hyllplan där en dörr inte skulle gå att öppna. Allt är färdigt men korgar till hyllplanen är ej införskaffade ännu (kanske kommer inom ett par år iaf..)

Hur gjorde du ovanför garderoberna? Är botten lådor eller skåp? Eller är allt platsa? Det var jättefint! Vi behöver bygga en liknande då vi ska ha lägga till en inbyggd skobänk så det blir som en L form
 
J Jennifer Carlsson skrev:
Hur gjorde du ovanför garderoberna? Är botten lådor eller skåp? Eller är allt platsa? Det var jättefint! Vi behöver bygga en liknande då vi ska ha lägga till en inbyggd skobänk så det blir som en L form
J Jennifer Carlsson skrev:
Hur gjorde du ovanför garderoberna? Är botten lådor eller skåp? Eller är allt platsa? Det var jättefint! Vi behöver bygga en liknande då vi ska ha lägga till en inbyggd skobänk så det blir som en
Tack! :)

Mellan garderob och tak är det en plywood-skiva( remsa). Jag limmade/skruvade fast en regel ovanpå alla garderober 15mm in. Plywooden är 15mm tjock, så när den skruvades fast i regeln livar det med garderobsstommarna.
Allt är från samma serie från Ikea och botten är det lådor.

Under alla garderober är det en träram med plywood ovanpå.
 
Denniis Denniis skrev:
Tack! :)

Mellan garderob och tak är det en plywood-skiva( remsa). Jag limmade/skruvade fast en regel ovanpå alla garderober 15mm in. Plywooden är 15mm tjock, så när den skruvades fast i regeln livar det med garderobsstommarna.
Allt är från samma serie från Ikea och botten är det lådor.

Under alla garderober är det en träram med plywood ovanpå.
så smart! Tack för tipsen och inspriationen ‍♀️
 
  • Gilla
Denniis
  • Laddar…
Lite mer inspo, blev klart i helgen :)
 
  • Nybyggda blå garderober med dekorativa dörrpaneler i ett ljust rum med mörkgrå vägg och trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Litesnettärocksårakt och 10 till
  • Laddar…
H Hans G2 skrev:
Lite mer inspo, blev klart i helgen :)
Superfint! Vad har du använt dig av? Har du byggt allt själv eller köpt stommar och dörrar?
 
J Jennifer Carlsson skrev:
Superfint! Vad har du använt dig av? Har du byggt allt själv eller köpt stommar och dörrar?
Det är Ikea pax i grunden, en ca 200 i botten och sen en tillkapad ovanpå för att nyttja allt utrymme. Sen inklätt med 19mm MDF.
 
  • Gilla
Jennifer Carlsson
  • Laddar…
H Hans G2 skrev:
Det är Ikea pax i grunden, en ca 200 i botten och sen en tillkapad ovanpå för att nyttja allt utrymme. Sen inklätt med 19mm MDF.
Har du målat om hela eller målat täcklister med liknande färg? matchar det bra?
 
Kolla om det finns någon ta till vara el byggnadsvård i din kommun? Vi har en som hanterar ta-till-vara som lämnas in till återvinningscentraler i stället till att eldas upp.

Vi kom över gamla linneskåp med tygtapeter i dörrarna, brottade loss dom försiktigt och återanvände där de passade bättre än vid ett köksbord. Garderob i sovrum. Spackel slipning och lite färg (en jävla massa timmar dock i tid). Men det blev tjusigt och lite egen stil.

Renoverade linneskåpsdörrar med tygtapeter används som garderobsdörrar i ett sovrum med gröna väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat gammalt linneskåp med vitmålade dörrar och svarta knoppar, placerat i en ljus korridor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Frunihuset20 och 1 till
  • Laddar…
Doddlas Doddlas skrev:
Har du målat om hela eller målat täcklister med liknande färg? matchar det bra?
Jag målade om hela dörren
 
H Hans G2 skrev:
Jag målade om hela dörren
Tjena Hans!

Jättefint gjort :)

Har du en färgkod på färgen du använt? Blev väldigt inspirerad av denna!
 
H Hans G2 skrev:
Lite mer inspo, blev klart i helgen :)
Rollade du stommar och dörr med din ”vanliga” väggfärg?
 
S Sragnob skrev:
Rollade du stommar och dörr med din ”vanliga” väggfärg?
Ja, först häftgrund och sen vanliga väggfärgen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.