Det blir ju aldrig färdigt, men här är några bilder på när det är "färdigt" :rofl:

Hemmagym med träningsredskap och färgglada gummimattor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmagym med träningsutrustning, färgglada hantlar, och ringar i ett renoverat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Hemmagym med puzzlematta, spegel, träningsutrustning och synliga takbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lite Nyfiken och 6 till
  • Laddar…
Men jag irriterar mig på att roddmaskinen tar upp för mycket plats, även när den står på högkant. Frun kläckte den briljanta idén att vi skulle förvara den i taket. Men hur?

Finns en hel del cykelförvaring man hissar upp i garagetak, hittat denna för kajak som kanske skulle kunna fungera.
https://www.amazon.com/StoreYourBoard-Ceiling-Storage-Garage-Hi-Lift/dp/B07DGJFQBM?th=1
71EBYMZNPLL._AC_SL1500_.jpg
Men undviker gärna amazon om det går.

Känns smo jag har plats mellan takstolarna, och roddmaskinen är inte särkilt tung. Någon som kan tipsa om något annat vajer system, eller lämpliga delar för att snickra ihop något eget?
Takstolar i ett rum som potentiell plats för förvaring av en roddmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är en Concept2 roddmaskin, så totalt vikt 26 kg
https://www.concept2.com/indoor-rowers/concept2-rowerg
 
Tänkte det var dags att uppdatera med nya färdigt bilder 🤣
Roddmaskinen har flyttat upp i taket, förvaringen har utökats, monkeybars i taket, ljudsystem och tv och säkert massa mindre grejer jag inte kommer ihåg nu.

Nästa steg är väl lite ordentliga väggmonterade speglar
Inomhus hemmagym med boxningssäck, mattor, klubbelplyor och plyometriblock. Enkelt och rymligt med fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmagym med träningsutrustning som kettlebells, plyoboxar, mattor och hängande rep. Träbjälkar i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmagym med skivstång, bänk, väggstänger, dörr och mattor. Takbjälkar synliga, fönster ger naturligt ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmagym med klättervägg, TV, boxningssäck och träningsutrustning på Gummimattor. Träbjälkar i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trädominerad interiör med trappstege, löpband, TV, och träbjälkar. Modern blandning av fitness och boende.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lite Nyfiken och 24 till
  • Laddar…
Speed ball! Hållit utkik i flera år för att hitta en justerbar plattform med ett fäste som passade där, så ganska nöjd nu 😀 Inomhus gym med boxningssäck, hastighetsboll, hantlar, motionsmattor och fönster med utsikt över natur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
petgro och 18 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Tänkte det var dags att uppdatera med nya färdigt bilder 🤣
Roddmaskinen har flyttat upp i taket, förvaringen har utökats, monkeybars i taket, ljudsystem och tv och säkert massa mindre grejer jag inte kommer ihåg nu.

Nästa steg är väl lite ordentliga väggmonterade speglar
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Hej! Berätta lite mer om hur du gjorde upphängningen/hissanordningen för roddmaskinen :)
 
En 220V elwinsch monterad i taket är väl annars en enkel lösning på roddmaskinen.
Elektrisk lyftvinsch, reglage, krok, industriell, verktyg, bärkraft 200 kg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

typ 1000-2000kr, De finns i oändliga varianter, bla på Biltema och Jula.
 
  • Gilla
Chevroleva
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
En 220V elwinsch monterad i taket är väl annars en enkel lösning på roddmaskinen.
[bild]
typ 1000-2000kr, De finns i oändliga varianter, bla på Biltema och Jula.
Jag har funderat på det, mest för att slippa ha en vinsch på väggen utan istället placera den högre upp, problemet jag har är det stora röda stoppet på vajern. Jag gissar det är väldigt bra att ha kvar så någon inte kör för långt. Samtidigt behöver jag fästa i fyra punkter på roddmaskinen för att lyfta jämnt. Det naturliga ha då varit att fästa de fyra linorna i kroken på vajern, den behöver sen då kunna rulla in ca 3 m innan den når stoppet för att höja upp roddmaskinen. I dagsläget låter jag linnorna gå genom öglor på lämpliga ställen för att styra dem, men med det röda stoppet på vajern skulle jag bli tvungen att ha vajern "fritt".

Eller missar jag någon enkel lösning på den problematiken?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.