Hej alla som använder Tibber

Jag har kört Tibber sen januari i år, jag gillar ju upplägget och flyttar lite last mha Nibe smart price adaption och planering av tvätt- och diskmaskin.

Jag tycker det skulle vara intressant att månadsvis utvärdera om Tibber var lönsamt jämfört med traditionellt rörligt elpris.

1. Vet någon var man kan hitta utfallet på rörliga månadspriser?

2. Skulle det inte vara intressant att ha en listtråd där man listar sitt månadssnitt? Angivet om man har elbilsladdning eller ej (det kan ju skeva till snittet jämfört med någon som inte laddar sin bil)

Edit: insåg precis att Tibber tillhandahåller gamla priser på sin hemsida, https://tibber.com/se/elpriser/historik
 
Testat logga in med ditt Tibberkonto på offpeak.se?
 
  • Gilla
backstromj
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Testat logga in med ditt Tibberkonto på offpeak.se?
Grymt fint, tack! Augusti var +-0 för mig...

Elräkningsjämförelse som visar 490 kWh konsumtion, kostnader och 3 SEK sparat med off-peak el.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P PurreP skrev:
Grymt fint, tack! Augusti var +-0 för mig...

[bild]
Dock tror jag offpeak viktade pris inte är rent rörligt utan snittpris per dag typ, tror utvecklaren kollar på å ändra mot rent rörligt så småningom
P PurreP skrev:
Hej alla som använder Tibber

Jag har kört Tibber sen januari i år, jag gillar ju upplägget och flyttar lite last mha Nibe smart price adaption och planering av tvätt- och diskmaskin.

Jag tycker det skulle vara intressant att månadsvis utvärdera om Tibber var lönsamt jämfört med traditionellt rörligt elpris.

1. Vet någon var man kan hitta utfallet på rörliga månadspriser?

2. Skulle det inte vara intressant att ha en listtråd där man listar sitt månadssnitt? Angivet om man har elbilsladdning eller ej (det kan ju skeva till snittet jämfört med någon som inte laddar sin bil)

Edit: insåg precis att Tibber tillhandahåller gamla priser på sin hemsida, [länk]
1 hittar man hos dom flesta elbolagen eller nordpool
 
Du kan även trycka på 31 dagar så får du senaste månaden.
Skärmbild av elräkning som visar konsumtion, snittpris per kWh och sparade kostnader vid off-peak användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Allan J och 1 till
  • Laddar…
Nån som har en inbjudan kod att skicka?
 
  • Gilla
pjås
  • Laddar…
PM
 
Satan va snabbt det gick, tog första.
 
  • Gilla
pjås
  • Laddar…
A
Skicka PM den som söker en inbjudan
 
Haha går supersnabbt, hör av dig om du inte fick en fungerande kod, min funkar nämligen för alla som blivit medlemmar efter början på 2019 eller via elskling/kundkraft
 
  • Gilla
JBH85
  • Laddar…
Nån som kör Pulse tillsammans med solceller? Hur funkar det? Ballar den ur helt eller visar den negativ konsumtion när jag säljer el?
 
hoffret hoffret skrev:
Nån som kör Pulse tillsammans med solceller? Hur funkar det? Ballar den ur helt eller visar den negativ konsumtion när jag säljer el?
Hoppas på att kunna svara på det om några dagar då HAN porten blivit aktiverad… ska bli intressant…

Vill få igång Puls:en främst för att se om elförbrukning sticker iväg på ett galet sätt fel tid på dygnet. I mitt fall skulle det kunna var elpatron i pelletspannan 9kW… inte så kul en dag med 15-20 kr /kW
 
Redigerat:
S super70 skrev:
Haha går supersnabbt, hör av dig om du inte fick en fungerande kod, min funkar nämligen för alla som blivit medlemmar efter början på 2019 eller via elskling/kundkraft
Det funkade, men det tog ett tag :)
 
  • Gilla
super70
  • Laddar…
J johan_paz skrev:
Har nyss skaffat tibber då jag hade hoppats på att kunna köpa en Ngenic för att styra bergvärmen smartare, men att få tag på en Ngenic verkar lönlöst innan vintern. Någon som vet var de finns i lager?
Jag beställde via min grossist (Elektroskandia) igår och de å sin tur får det skickat direkt från Nibe. Grejerna skulle komma i mitten av november. Hade gärna fått det tidigare men vintern har förhoppningsvis inte dragit igång för fullt då.
 
T
hoffret hoffret skrev:
Nån som kör Pulse tillsammans med solceller? Hur funkar det? Ballar den ur helt eller visar den negativ konsumtion när jag säljer el?
Gör det inte själv, har Pulse men inte solceller (än :) ) men har sett screenshots i en Facebook-grupp och Pulse ser ut att visa negativ konsumtion
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.