Obyggd bokhylla i ett rum med stegar och verktyg, förberedd för fogning och målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte hänt jättemycket på bokhyllan sen sist. Haft fullt upp med annat men snart så ska den målas.

Har börjat foga springorna med akrylfog innan målning.
Omålad bokhylla där springor är fyllda med akrylfog inför målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har varit i kontakt med en målare som har en sån där färgspruta ska se om han kan sprutmåla den snabbt och effektivt. :love:
 
  • Gilla
316097 och 1 till
  • Laddar…
Färgsprutan:
Färgspruta med slangar och öppen färgburk på en OSB-skiva utomhus med snötäckt mark i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Första sprutet:
Inbyggda hyllor i ett rum som är under målning med skyddsplast och stegpall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Andra sprutet:
Inbyggda blå bokhyllor i ett rum under arbete med en hund och en slipmaskin på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu återstår lite slipning där trät har rest sig samt sista på strykningen som blir för hand.
:love:
 
  • Gilla
TedSprague och 9 till
  • Laddar…
Snyggt. Då får du snart börja läsa lite böcker att fylla den med.
 
  • Älska
Torbjärn
  • Laddar…
Snyggt jobbat (y)
 
  • Älska
Torbjärn
  • Laddar…
Fråga; nu när den är målad behöver jag lacka den med något för att skydda den? :thinking:
 
Torbjärn Torbjärn skrev:
Fråga; nu när den är målad behöver jag lacka den med något för att skydda den? :thinking:
Det är ju en kraftig färg så lackning är nog inte fel. Det beror också på hur stort slitaget blir. Min sprutlackade vita Lundiavägg har fått en del skavanker efter 15 år men med 5 livliga barnbarn är mina lägre hyllor slitna och jag har fått dutta på färg.
 
yonna yonna skrev:
Det är ju en kraftig färg så lackning är nog inte fel. Det beror också på hur stort slitaget blir. Min sprutlackade vita Lundiavägg har fått en del skavanker efter 15 år men med 5 livliga barnbarn är mina lägre hyllor slitna och jag har fått dutta på färg.
Aha vilken produkt rekommenderar du för detta ändamålet?
 
Kolla vad som funkar med den blå färgsorten/kvaliten - förmodligen inte för blank, den är ju bara till för att skydda. Jag kan tänka mig att bara hyllplanens ovansida & framkant lackas.
 
  • Gilla
Torbjärn
  • Laddar…

Bästa svaret

Nybyggd bokhylla i blått som omger dörrposter, med böcker och dekorationer, i ett vardagsrum med gul soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Resultatet nu när den börjar bli klar och fyllas med grejjor. :love: Får säga att jag är riktigt nöjd och det var ett kul projekt. Vågar inte tänka på vad det hade kostat att leja bort jobbet :geek:
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
kingen101 och 50 till
  • Laddar…
Torbjärn Torbjärn skrev:
[bild]
Resultatet nu när den börjar bli klar och fyllas med grejjor. :love: Får säga att jag är riktigt nöjd och det var ett kul projekt. Vågar inte tänka på vad det hade kostat att leja bort jobbet :geek:
Trevligt med böcker.
 
yonna yonna skrev:
Trevligt med böcker.
Ja det får plats mycket mer än jag trodde :love:
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
U
Torbjärn Torbjärn skrev:
[bild]
Resultatet nu när den börjar bli klar och fyllas med grejjor. :love: Får säga att jag är riktigt nöjd och det var ett kul projekt. Vågar inte tänka på vad det hade kostat att leja bort jobbet :geek:
Så snyggt! :love:
 
  • Gilla
Torbjärn
  • Laddar…
K
Trevligt med mycket färg!
 
  • Gilla
Torbjärn
  • Laddar…
Det var en härlig bokhylla, bra jobbat!
 
  • Gilla
Björn Danielsson och 1 till
  • Laddar…
riktigt snyggt (y)(y)(y)
 
  • Gilla
Torbjärn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.