Hej,
Circus byggandet har slitit hårt på min nuvarande skruvdragare som "bara" har 7 + borr momentsteg
Byggande av restaurang kök framöver kröver en med minst 18 vridmomentsteg som Einhell TC-CD 12 Li? modellen har..

fråga vem säler Einhell?
kjell
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Hej

1: Körde sönder växelhuset på min gamla så behöver en ny maskin i hemmet

2: 18st vridmomentsteg
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Först vill jag tacka för en mycket bra sida för en nybörjare på hemmafix; jag har fått mycket hjälp (.. Och skönt att slippa alltid fråga sin pappa om råd ;)

1. Så här är det, behovet för en BRA borrmaskin i husshållet är stort. Förra sommaren kom min pappa på besök och hjälpte oss att renovera badrummet i torpet (från1800-talet så innan renoveringen var det utedass som gällde, och dom brukar ju ligga på bekvämt 200 m avstånd från husen.. Sen att sommarvattnet hann frysa precis innan vi skulle sätta in värmeslangen i ledningarna och inte kunde använda våran nya dusch på hela vintern är en annan historia...)

Hursom, så fick sambon låna min pappas proffsiga borrmaskin. Pappan tillhör den sortens män som har byggt precis allt på tomten: huset, ekonomobyggnaden, garaget, bastun, växthuset, sommarstugan, bastun till stugan, jaa, ni vet... Så bra att han har ordentliga verktyg :)

Vi är inte på den nivån, jag och sambon, men har våra torpardrömmar och då måste man kunna bygga och renovera. Efter min pappas besök har sambon drömt om att investera i en bra borrmaskin (vilket behövs för hans har fått hänga med överraskande länge när man tar hänsyn till att han tycker om byta bilar, boende, arbete, jaa-a det mesta rätt så regelbundet ofta...)

Men han har kännt att han inte riktigt kan unna sig en bra borrmaskin. Det tänkte jag köpa till honom när han fyllde år i våras. Men som sagt, jag är mer av en romantiker än en praktisk personlighet, så istället för en borrmaskin köpte jag till honom en fin LIE. Tanken var ju fin; att i stråhatt och hängslebyxor gå med sin lie men nu när hösten och vinter närmar sig igen ångrar jag mig stort. Plötsligt känns det mycket viktigare att vi hinner göra klart våran startade byggprojekt innan vintern än att den fina ängen bakom torpet slås med lie. Och jag tror verkligen att en ny, händig och effektiv borrmaskin med 18 vridmomentsteg (svar på fråga 2) skulle öka takten och arbetsglädjen och innebära en lite bekvämare och varmare vinter för oss.
Så hoppas att jag får en ny chans till detta lite mer praktiska livet och kan ge en ny borrmaskin i present. För det har jag lärt mig att bra verktyg gör allt så mycket enklare! :)

På bilden syns ängen som får vänta tills viktigare saker i huset är gjorda och det återigen finns tid för drömmar.
 
  • Övergiven äng som väntar på att bli slagen, omgiven av gröna träd och blå himmel.
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Så himla bra att slippa dra omkring elsladden så fort man ska borra eller skruva när jag nu bygger ett
Attefallshus.
2. 18 steg.

sturestep
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Verkar ju vara exakt det man borde ha mitt i handen, just där tummen nu sitter ;). Allt blir så mycket lättare med ett bra verktyg och man ska inte skämmas för att vara materiallirare i verkstan!
2. 18
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1: Håller på med finsnickeri på fritiden och hade verkligen behövt en lättare skruvdragare samt att slippa behöva byta mellan borr och försänkare hela tiden.

30/4 så var jag med om en allvarlig olycka på bordsågen vilket resulterade i amputerad hand.
I skrivande stund har jag genomgått 13 operationer och fler kommer, handen är tillbaka dock så förlorade jag ca halva tummen, muskeln och senan till tummen.

Vården gjorde en tabbe under första operationen vilket gav mig en klämskada i musklerna i armen och resulterade i att de fick skära upp armen, ytter och inner, under och överarm.
Pga detta så har jag inte några bra muskler i armen längre och senor som tagit skada, man vet inte framtiden för hur det kommer återhämta sig heller..

Livslång och tuff rehab framför mig.
Blir inte lättare med en 4 åring samt en 13 dagar gammal bebis hemma..


2: 18
 
Redigerat:
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1: Jag har ingen sladdlös borrmaskin.

2: Antal vridmomentsteg ,18 settings.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Jag tycker att jag vid 76 års ålder behöver en borrmaskin , sladdlös, som jag kan använda för reparationer i mitt föräldrahem i Hälsingland, och dessutom behöver jag inte vara rädd att snubbla på sladden. MvH Inger Vedin
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Glömde; den har 18 vridmomentsteg.
Inger Vedin Inger Vedin skrev:
Jag tycker att jag vid 76 års ålder behöver en borrmaskin , sladdlös, som jag kan använda för reparationer i mitt föräldrahem i Hälsingland, och dessutom behöver jag inte vara rädd att snubbla på sladden. MvH Inger Vedin
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Delar av familjen tycker att jag har för lite färger på mig så en röd färgklick hade gjort susen.
2. 18
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Jag har ärvt en gammal AEG från min avlidne man.Behöver en egen för att slippa låna av grannen.
2. 18

(y)
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Min gamle Bosch är på upphällningen vilket visat sig genom att det luktar bränt om den när den får jobba så jag behöver en ny och varför inte en Einhell när chansen ges till ingen kostnad? Förhoppningsvis så är det kvalitet rakt igenom vilket ger den en mycket lång livstid och mig arbetsfrid...
2. 18
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
U
Då var tävlingen avslutad och det har blivit dags att kora en vinnare!

Dagens lyckliga vinnare är:
inlägg #29 av SophiaSophia! Stort grattis till vinsten:D.

Vi tackar för tävlingssvar denna omgång.
Ny vinstchans och spännande tävling kommer nästa vecka!

Önskar alla en härlig fredag:heart:
 
  • Gilla
Kahsay
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.