Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nissens Nissens skrev:
Det beror på vilken nivå man jobbar på. Själv har jag vänner för livet jorden runt.
Själva resandet är inte fördelen precis som jag skrev.

Det är mötet med människor och att lära känna andra kulturer och uppleva nya platser som ger något. Är man en introvert kodknackare så passar det nog bättre att göra något annat. :)
Du som är så berest på jobbet borde väl då sett hur alkolholkulturen är utomlands och inte gå i taket när Malmgren tar lite vin på lunchen?
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Så typiskt ni, jante/woke.
Ni ser verkligen rött när "vi" livsnjutare spenderar våra pengar på att bli glada och lyckliga med b.la. mat och dryck. Det finns inget som ger er mer klåda än glada lyckliga människor med mer pengar än medelsvensson. Alla ska ha lika jävligt. Där man max får "skryta" med en "kall" på altanen efter en gräsklippning.
Fan vilket livsnjut det måste vara att hänga här på byggahus.se och försvara sin rätt till att dricka alkohol på lunchen.

Tack men nej tack.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
M mlb88 skrev:
Fan vilket livsnjut det måste vara att hänga här på byggahus.se och försvara sin rätt till att dricka alkohol på lunchen.

Tack men nej tack.
Jag är mer fascinerad över Anders simultanförmåga. På den tiden jag var "kodapa" så tyckte jag det var väldigt besvärligt att bli störd när jag kodade, man byggde liksom upp en mental bild av vad man ville göra och sidosysslor som att skriva på byggahus skulle raserat den bilden direkt och gjort mig mindre effektiv.

https://i.imgur.com/3uyRWGJ.jpeg
 
  • Älska
Dilato
  • Laddar…
possum77 possum77 skrev:
Jag är mer fascinerad över Anders simultanförmåga. På den tiden jag var "kodapa" så tyckte jag det var väldigt besvärligt att bli störd när jag kodade, man byggde liksom upp en mental bild av vad man ville göra och sidosysslor som att skriva på byggahus skulle raserat den bilden direkt och gjort mig mindre effektiv.

[länk]
Jag är systemarkitekt så ganska lite kod per dag faktiskt. Ritar och tänker mest
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
M mlb88 skrev:
Fan vilket livsnjut det måste vara att hänga här på byggahus.se och försvara sin rätt till att dricka alkohol på lunchen.

Tack men nej tack.
Bättre än och bajsnödigt försvara sitt svennebananjanteri iallafall :crysmile:

Men håller med, borde koppla bort mig mer.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bättre än och bajsnödigt försvara sitt svennebananjanteri iallafall :crysmile:

Men håller med, borde koppla bort mig mer.
Jaja, vi får tycka olika (y)

Nu ska jag försöka klämma in 4 timmars jobb på 1,5.
 
Blodsoppen
På besök i huvudstaden. Tittar upp från uteserveringen och får se denna hemska syn:surprised: Utsikt mot en klassisk byggnad med torn och en stor symbol eller installation i form av en personikon på fasaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Wow
mnils och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
På besök i huvudstaden. Tittar upp från uteserveringen och får se denna hemska syn:surprised:[bild]
Sosseborgen
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
På besök i huvudstaden. Tittar upp från uteserveringen och får se denna hemska syn:surprised:[bild]
Vi brukar köra sossebingo på lunchställena runt där. Man pratar högt och ljudligt om facket tills en fackpamp tappar sinnet.
 
  • Gilla
Blodsoppen och 2 till
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lilla gubben jag har vänner precis runt hela jorden. Varit i alla världsdelar förutom Oceania. Jag gör det bara inte i jobbet.

Edit: men det är kul du gillar det.
Haha, så du har varit arbetslös så länge att du haft tid att resa runt o skaffa vänner runt hela planeten. Du tar verkligen i. Om du nu har så mycket internationell erfarenhet så är det mer än märkligt att du är så kritisk mot det Svenska systemet. Min erfarenhet är att de gäster jag haft här genom åren är grymt imponerade av hur bra saker och ting fungerar här.

Den största gemensamma nämnaren de haft är att korruptionen är så liten här.

Dina åsikter speglar inte att du har den erfarenheten du påstår. Om du nu har så mycket erfarenhet så är det lite märkligt att du sitter som en konsult och knackar kod fortfarande. Det slutade jag med 1995..
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
T
Jag har följt tråden ett tag men med ganska mycket distans. Jag har som företagare aldrig själv varit ens i närheten av varken fackföreningar eller bidragspolitik. Dock kan jag tycka att @AndersMalmgren har en onödig hetsk och onödig attityd. Att han som arbetstagare sitter och sätter en stor del av sin arbetstid att skriva onödigheter på ett online forum och samtidigt tycker sig kunna kräva ersättning (=som skall betalas av en företagare och/eller kund) för ogjort arbete är nog i mina ögon att vara en ännu värre "snyltare" än de som inte ens orkar söka arbete utan lyfter a-kassa istället...
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Haha, så du har varit arbetslös så länge att du haft tid att resa runt o skaffa vänner runt hela planeten. Du tar verkligen i. Om du nu har så mycket internationell erfarenhet så är det mer än märkligt att du är så kritisk mot det Svenska systemet. Min erfarenhet är att de gäster jag haft här genom åren är grymt imponerade av hur bra saker och ting fungerar här.

Den största gemensamma nämnaren de haft är att korruptionen är så liten här.

Dina åsikter speglar inte att du har den erfarenheten du påstår. Om du nu har så mycket erfarenhet så är det lite märkligt att du sitter som en konsult och knackar kod fortfarande. Det slutade jag med 1995..
Du var ingen John Carmack helt enkelt, han är 10 år äldre än mig och designar mjukvara fortfarande. Men förstår du gav upp tidigt, det kräver nämligen talang.

Sverige är superkorrupt, lite mer osynligt bara. Här är det folk som ställer upp i kommunvalet för att forcera lite strandskydd och liknande.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
F
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
På besök i huvudstaden. Tittar upp från uteserveringen och får se denna hemska syn:surprised:[bild]
Och det fanns ingen möjlighet att titta åt nåt annat håll..?:rofl:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du var ingen John Carmack helt enkelt, han är 10 år äldre än mig och designar mjukvara fortfarande. Men förstår du gav upp tidigt, det kräver nämligen talang.

Sverige är superkorrupt, lite mer osynligt bara. Här är det folk som ställer upp i kommunvalet för att forcera lite strandskydd och liknande.
Det kan ju förstå vara så att Nissen, till skillnad från dig själv, har kommit en bit längre. Att leva hand till mun som konsult är ju knappast något ambitiösa människor drömmer om.
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Vi jobbar inte med truckar eller andra farliga fordon utan i elektroniklab och kontor.
Men oavsett det så är det helt SJÄLVKLART att man inte dricker under arbetstid - dvs inte lunchen heller. Då är det nolltolerans som gäller. Klarar man inte det har man problem.
Det är nolltolerans på de flesta arbeten förutom sådana som Anders jobb. Men nu är han ju chef och skiter i om de är fullt nyktra så =)
Har aldrig nånsin varit på något ställe som tillåtit någon alkohol. Då har jag ändå jobbat 3 hela månader i mitt liv på just ett kontor, men det var så förbannat tråkigt så jag gjorde aldrig om det igen.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.