Garderobssnickarn
SC Aero SC Aero skrev:
Jag byggde mig en dynlåda för en månad sedan.
[bild]
(y)
 
Garderobssnickarn
peterwesterlund peterwesterlund skrev:
Nu när man vet att man har följare kanske man ska uppdatera hur det går.

Jag åkte till färgbutiken som blandade en fönsterfärg i en kulör jag gillade. Jag köpte även träspackel, grundfärg och fog.

Hittills har jag först spacklat de största springorna och sedan fogat precis varenda skarv och glipa som finns både på in och utsidan.

Sedan grundmålar jag allting också både på in och utsidan. Är inte klar med alla delar än.

Och ja det är väl overkill och speciellt att grundmåla mina två formplyfor jag har på insidan. Men jag kör hängslen och livrem. :)

[bild]
Hängsle och livrem är bra!
 
Nu är den så gott som klar:
Ett nyrenoverat balkongutrymme med mörka utemöbler och kuddar samt ett svart bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en nybyggd mörk utomhusförvaringsbänk i hörnet av en altan med flätade stolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
villboo och 9 till
  • Laddar…
peterwesterlund peterwesterlund skrev:
Nu är den så gott som klar:
[bild] [bild]
Fin låda! Har du någon uppdatering nu två år efter bygget?

Något du skulle gjort annorlunda? Har den hållt som du tänkt dig?
 
Hej,

Byggde dynlådor så att det precis kunde kunde passa för vår altan i ett litet utrymme som annars inte används. Gjord av trallreglar & oljad plywood. Kan inte uttala mig om hur bra de kommer hålla men efter 4 månader ser de fortfarande likadana ut som när de var nybyggda - och efter rejäla skyfall så det fortfarande torrt och fint i boxarna :) Det är rätt rejält med lutning på locket så vattnet rinner direkt av.
 
  • Trädynlåda gjord av trallreglar och oljad plywood på en altan, med lutande lock för vattenavrinning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hembyggda dynlådor av trallreglar och oljad plywood placerade på en altan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.