U
Så var det fredag och det betyder ny tävling! :love:

Denna gång tävlar vi ut en sladdlös och smidig borrmaskin från Einhell.

Tävla såhär:

  1. Motivera varför just du ska vinna en TC-CD 12 Li

  2. Svara på frågan: Hur många vridmomentsteg har TC-CD 12 Li?

Tävlingen avslutas och en vinnare utses 2022-08-26.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.


Vi tackar Einhell som sponsrar med den fina vinsten.

Lycka till!
 
  • Person som använder en borr för att arbeta med trä i en verkstad.
  • Gilla
despoinapsari och 1 till
  • Laddar…
1: Jag har en äldre Milwaukee i dagsläget som är fruktansvärt tung. Då jag blev husägare för 6 månader sedan så har jag massor med projekt, men efter vårens altan+brygga bygge åkte jag på skruvdragar/tennisarmbåge vilket begränsar mig enormt.
Skulle otroligt mycket uppskatta denna smidiga borrmaskin/skruvdragare med låg vikt och därav mindre slitsam för min ömma armbåge.

2: 18
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Hej!
Saknar verkligen en borrmaskin/skruvdragare som inte är tung. Brukar få låna sönernas borrmaskiner när det ska skruvas och fixas men det vore toppen att äga en själv.
Svar:18
Med vänlig hälsning, Annelie
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1: Jag har själv den utrustning jag behöver och använder den ofta på vårt lantställe. Min dotter som just köpt en lägenhet har också stort intresse av att bygga och inreda. Tyvärr har hon inte så mycket verktyg och lånar av mig vilket börjar bli ett problem då vi båda behöver borrmaskin / skruvdragare samtidigt ibland, dessutom är det en bra bit att åka. Maskinen verkar smidig och lättare att hantera för henne som inte är så stor och stark (som hennes pappa tycker sig vara :) ). Det hade varit kul att kunna överraska henne med denna och då hade jag också kunnat få jobba vidare själv i egen takt.
2: 18
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Vi bygger sommarhus och har bara en borrmaskin som då allt som oftast är upptagen. Jag skulle gärna ha en egen för att självständigt köra på med mitt projekt. Då pengarna drar i väg vid bygget så blir det inte prio att investera i detta.
2. 18
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. I dagsläget har jag en gammal Bosch som hänger på sitt sista kattliv, och dessutom är ett arvegods från min far.

Mängden verktyg som införskaffats sedan vi flyttade till huset för ca 1 år sedan utgör en mindre hantverkararsenal och likväl finns inget slut i sikte, för när än ett projekt eller minsta renoveringsbehov yppar sig är det som att man likväl skulle kunna slå upp en katalog likt gula sidorna och bara bege sig direkt till närmaste bygghandel med en ny diger inköpslista.

Borrmaskin och skruvdragare är två kritiska komponenter i denna arsenal. Min bättre hälft yttrade en gång de bevingade orden med anledning av tidsåtgången ”det är väl bara att göra ett hål?!” vilket vederbörande sedermera metaforiskt fått äta upp, om och om igen. Så för husfridens, ekonomins och i förlängningen min mentala hälsa vore en ny borrmaskin av hög kvalitet mer än hjärtligt välkommen att ta plats i kommunens mest oorganiserade garage.

2. 18
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. En smidig liten skruvdragare vore bra att ha när man har två barn i lågstadieålder som gärna vill snickra och bygga, oftast samtidigt som husets enda skruvdragare redan är i bruk.

2. 18
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
svar 1 Behöver fixa en del vid den ”strömlösa” fäboden. Har då behov av en bra borrmaskin.
”Annars tar det skruv” om det inte fixar sig….

svar 2 18st
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
svar 1 Behöver fixa en del vid den ”strömlösa” fäboden. Har då behov av en bra borrmaskin.
”Annars tar det skruv” om det inte fixar sig….

svar 2 18st
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Med en bra och smidig skruvdragare från Einhell
kan jag fixa, bygga och laga hel del.
Ett hus ska underhållas och förvaltas.
Med bra verktyg kan det underlättas.
Några problem skulle enkelt försvinna, därför vill just jag vinna.

2. 18 st
 
Svar. 1 . Bygger en bastu av timmer och behöver en riktig bra borrmaskin. Einhell verkar uppfylla de krav som behövs ,därför tävlar jag om denna maskin.
2. 18 vridmomentssteg.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Hade varit praktiskt med en mindre maskin till alla småjobb man har i huset, de jobb där man väljer mellan skruvmejsel och skruvdragare.
18 momentsteg
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Jag kommer behöva en ny borrmaskin inser jag under en pågående renovering min nuvarande orkar inte med och den får oftare laddas. Så välkommet med nånting bättre.

2 18
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
1. Då vår senaste borrmaskin blev stulen vid ett inbrått står vi nu utan. I höst ska vi flytta till hus och dra igång mängder av mindre projekt, så en ny borrmaskin behöver införskaffas. På "att bygga listan" står bland annat odlingsbänk, odlingsstegar och ett enklare utekök. Blir vi tillräckligt kaxiga kanske vi provar oss på en hammock!

2. 18
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Svar : 18

Dags för trallbygge snart, behöver en lätt och smidig maskin som klarar av uppgiften
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.