Håller med om att det förmodligen är en trolltråd för här är för mycket konstigheter. TS skriver första inlägget den 29 juli som är en fredag. "I söndags kände jag en lukt..." borde då avse 24 juli. Dagen efter lyfte du på mattan - lade du tillbaka den eller tog du bort den? Du ringde försäkringsbolaget, dessutom tog du in offerter. Från hur många företag då, vilken typ av hantverkare frågade du, hur kontaktade du dem, vad ville du att de skulle göra? Hantverkaren måste ju göra hembesök för att se vad som behöver göras för att sedan kunna ta fram ett pris. Fyra dagar senare klagar du på att "svaren har varit få" men de flesta hantverkare har förmodligen semester i vecka 30. Vad fick du för svar?

Om det trots allt verkligen finns en toalett med mögel under mattan så är det sannolikt vatten från annat håll som orsakat skadan. Slit ut mattan och golvlisterna om du inte redan gjort det så det kan torka upp. Lägg gärna in foton så kan experterna här bedöma om det är en gammal eller ny skada och kanske varifrån eventuellt vatten kommer. Jag undrar också varför du har en avfuktare på toaletten, låter som om där redan innan fanns ett problem. Är det bara toalett och handfat i utrymmet eller fler grejer med vatten inkopplat?
 
T Ejmelie skrev:
Hur kan man vara så, ursäkta men hittar inget bättre ord, korkad att man dömer ut en hel yrkeskår?
Att man har träffat hantverkare?

Sluta vara så känslostyrda och slut vara kränkta bara för att ni själv tillhör gruppen. Alla hatar hantverkare.
 
  • Arg
perra i skogen
  • Laddar…
insubrf insubrf skrev:
Begåvat!

Det är väl aldrig någon som har påstått att det är ditt ansvar att smeka dem medhårs eller har jag missat något? Jag personligen gav dig endast, enligt mig, rimliga alternativ till lösningar på ditt problem.

Men då du varken är trash eller kapabel till att byta golvet, likt trashet, så önskar jag dig lycka till.
Du skrev att jag ska vara glad åt att det finns en arbetsgrupp som i teorin ska göra ett jobb.
-Betalar jag för en tjänst betalar jag för en tjänst. Att jag ska vara glad för något är bara totalt larv.

PLUS jag har rätt att vara allt annat än glad då hantverkare är curlade med mina skattepengar. Rot-avdrag är att mina skattepengar tas för att gynna denna totalt inkompetenta grupp.

Hantverkare är en grupp jag hatar med stolthet.
 
Redigerat av moderator:
  • Arg
perra i skogen
  • Laddar…
Trolltråd. Är inte sommarlovet slut?
Någon som är så i desperat behov av just en hantverkare och som dessutom hatar hela den yrkeskategorin av hela sitt hjärta, kan inte finnas på riktigt.
 
Redigerat:
E Erik Alvstjärna skrev:
Du skrev att jag ska vara glad åt att det finns en arbetsgrupp som i teorin ska göra ett jobb. Jag ska inte vara glad för ett jävla skit din icke-smarta skribent. Betalar jag för en tjänst betalar jag för en tjänst. Att jag ska vara glad för något är bara totalt larv.

PLUS jag har rätt att vara allt annat än glad då hantverkare är curlade med mina skattepengar. Rot-avdrag är att mina skattepengar tas för att gynna denna totalt inkompetenta grupp.

Hantverkare är en grupp jag hatar med stolthet.
Eftersom du skrivit och tydligt visat att du är väldigt ohändig, kommer du vara beroende av hantverkare i ditt liv. Om du vill fortsätta att reflexmässigt hata alla hantverkare tror jag det drabbar dig mer än dem. Om du istället skulle tänka att det bland hantverkare, liksom i alla andra grupper, finns både bra och dåliga människor och försöka hitta de bra borde det bli lite lättare att leva. Ditt liv - ditt val.

Nej jag är inte hantverkare.
 
  • Gilla
Jocke Best och 3 till
  • Laddar…
Jag tror TS spekulerar i hur han skall kunna få en gammal fuktskada som hans försäkringsbolag av någon anledning sagt nej till att ersätta genom husförsäkringen, att gå igenom genom drullebiten i hans hemförsäkring.

Tyvärr tror jag inte hemförsäkringen fungerar för det, men upplys mig gärna.

Men det är vad jag tror, det verkar vara mycket som snurrar här.
 
Redigerat:
I InsidersUnited skrev:
Jag tror TS spekulerar i hur han skall kunna få en gammal fuktskada som hans försäkringsbolag av någon anledning sagt nej till att ersätta genom husförsäkringen, att gå igenom genom drullebiten i hans hemförsäkring.

Tyvärr tror jag inte hemförsäkringen fungerar för det, men upplys mig gärna.

Men det är vad jag tror, det verkar vara mycket som snurrar här.

Helt rätt. Hemförsäkring är för lösegendom, enkelt sagt allt man tar med sig i en flytt.
Villaförsäkring täcker allt som hör till huset.

Man får lite flashback av alla fantastiska människor man pratade med under dom 4-5 åren man jobbade som skadereglare på Folksam när man läser denna tråd.
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Eftersom du skrivit och tydligt visat att du är väldigt ohändig, kommer du vara beroende av hantverkare i ditt liv. Om du vill fortsätta att reflexmässigt hata alla hantverkare tror jag det drabbar dig mer än dem. Om du istället skulle tänka att det bland hantverkare, liksom i alla andra grupper, finns både bra och dåliga människor och försöka hitta de bra borde det bli lite lättare att leva. Ditt liv - ditt val.

Nej jag är inte hantverkare.
Det finns svarta svanar också. Det gör det dock inte särskilt sannolikt att jag INTE möter på en vit svan när det väl är en svan.

Kolla hä ralla lättkränkta och paranoida. Varör svarar ni på den här tråden så min inkorg blir fullständigt nedspammad om ni nu inte vill mata ett "troll". Det är NI som matar in feedback i en tråd där jag redan har slutfört. Läget är akut trist men jg har efter 4 veckor ccepterat att det är som det är.

SLUTA svara och ni kommer sluta behöva mata.
 
Paranoid var det ja... :thinking:
 
E Erik Alvstjärna skrev:
Det finns svarta svanar också. Det gör det dock inte särskilt sannolikt att jag INTE möter på en vit svan när det väl är en svan.

Kolla hä ralla lättkränkta och paranoida. Varör svarar ni på den här tråden så min inkorg blir fullständigt nedspammad om ni nu inte vill mata ett "troll". Det är NI som matar in feedback i en tråd där jag redan har slutfört. Läget är akut trist men jg har efter 4 veckor ccepterat att det är som det är.

SLUTA svara och ni kommer sluta behöva mata.
Men slappna av lite nu. Jag ville helt uppriktigt ge dig ett råd, då det bara är du som kan styra över hur mycket du går runt och hatar. Jag är varken kränkt eller paranoid.
 
V
E Erik Alvstjärna skrev:
Det finns drulle. Vad gäller?
Spelar väl ingen roll vad någon svarar här. Folksam själva bestämmer sina villkor
 
  • Gilla
perra i skogen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.