nino nino skrev:
Nej han sa att ska du ha dubbdäck så ska du ha på alla 4a hjulen inte blanda, alltså inte dubbdäck fram och sommardäck back
Precis! Jag kanske missläste kommentaren innan men alla däcken ska vara av samma sort, precis som du säger.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Musik och motor. Det låter som Top Fuel på Tierp Arena på söndag. Dit ska jag.
Ok Nej det här är i Älvdalen några mil nordväst om Tierp
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Vy från passagerarsätet i en bil med person som kör och en solnedgång synlig genom framrutan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gött bak även om höger bak är min vanliga plats, men nu är det en minderårig med
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
229543912_368299007992867_1853628906328448193_n.jpg

"Here is what happens when you have your feet on the dashboard and the airbag goes off" Iaf. enligt
Officer Daniels med 2.5miljoner följare på FB
 
  • Gilla
  • Ledsen
Blodsoppen och 2 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
[bild]

"Here is what happens when you have your feet on the dashboard and the airbag goes off" Iaf. enligt
Officer Daniels med 2.5miljoner följare på FB
Aj då :worried:
Då var det lindrigare att träffa vinchen på en Toyota Hi Lux med snöskoter ;)
Röntgenbilder som visar frakturer på en höft och ett underben med metallimplantat efter operation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Isakare Isakare skrev:
Aj då :worried:
Då var det lindrigare att träffa vinchen på en Toyota Hi Lux med snöskoter ;)
[bild]
Det va inte dåligt det heller :O
 
galento
Tokslut Tokslut skrev:
Det va inte dåligt det heller :O
Nä det såg ut att vara en redig smäll :rolleyes:
 
galento
nino nino skrev:
[bild]

Gött bak även om höger bak är min vanliga plats, men nu är det en minderårig med
Cab är gött på sommaren (y)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
galento galento skrev:
Nä det såg ut att vara en redig smäll :rolleyes:
Jo, men jäkla duktig kirurg, tittade på när han borrade 340 mm ner i benet, det är skicklighet, fick bara lokalbedövning då det var hål i lungorna oxå.
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Huvaligen... Fast jag ser du nämde en hilux.

Funderat på en hilux själv, typ en billig skrotbil från 85-89 att renovera och konvertera till biogasdrift (hybrid iaf) och ha som en vardagsbil. Fast det är några år i framtiden om det nånsin händer. Inte ens skrotbilarna verkar billiga då det gäller hilux.

Alternativt nån annan asiatisk pickup.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Huvaligen... Fast jag ser du nämde en hilux.

Funderat på en hilux själv, typ en billig skrotbil från 85-89 att renovera och konvertera till biogasdrift (hybrid iaf) och ha som en vardagsbil. Fast det är några år i framtiden om det nånsin händer. Inte ens skrotbilarna verkar billiga då det gäller hilux.

Alternativt nån annan asiatisk pickup.
Det här är varför dom är dyra.

Hade en själv med dieselmotor. Den stod ute en ca 2 veckor mitt i en kallperiod i vintern med temperaturer mellan -20 till -30. Så när jag behövde den så var det ca -20 och jag tänkte den startar aldrig. Jag glödde 2 gånger motorn tvinnar några varv och startar sedan.
 
Jo så jag är öppen för andra japaner. Isuzu nånting. Mazda Bxxx, Mitsubishi L200, Nissan kanske.

Fast det är en bensinare som gäller, så man kan göra biogaskonverteringen, annars har man inte råd å köra den.
 
En öppen fråga till er som handlar delar runt om i världen med konto/kreditkort. Har ni stött på problem från Banken/kortleverantören?

Har stött på det nu denna vecka både på både www.rockauto.com och www.classicparts.com där det inte går att beställa pga. "your card has been declined".

Ringde numret på baksidan av Master card kortet och fick prata med en trevlig tjej som sa att det är Banken som sätter säkerhetskrav som inte hemsidorna stödjer. Tydligen tom. Amazon mdf. har samma problem sa hon( frågade inte i vilket land djungeln låg i)

Så med Rockauto slutade det med att jag valde betala med PayPal (som medför extrakostnader), det går dock inte på Classicparts... Så ska prova med ytterligare ett Mastercard som även den är kopplad till Swedbank om det nu är det som strular.

Annars får jag ta och byta kort/bank, för detta är inte hållbart när det fungerat fantastiskt i 22+år att handla på nätet
 
Har du kollat det uppenbara; Att du tillåter köp från regionen/landet du handlar ifrån och att beloppsgränsen är tillräcklig?
Det är inte säkert att betalningen görs till det land man tror. Jag har handlat från USA nån gång då betalningen har gjorts till Mexiko.


Annars gissar jag att det är tvåfaktorauktoriseringen, dvs köpet måste signeras med bankid, som inte stöds av deras e-handelsplattform. Det är svårt att komma ifrån i och med att de vanliga korten har det som krav numera. Det är möjligt att man slipper det om din bank har stöd för mjuka engångskort?
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Det var länge sedan jag handlade utan för europa, men i EU har jag inte stött på problem med ett SEB/Mastercard.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.