U
Sommaren börjar lida mot sitt slut men bjuder oss fortfarande värmetoppar i stora dela av landet. För att hjälpa våra medlemmar hitta lite behaglig svalka tävlar Byggahus.se därför ut 2 st smarta och snygga golvfläktar från Xiaomi av modellen Smartmi SmartFan 3.

Tävla såhär:

  1. Motivera varför just du ska vinna en Smartmi SmartFan 3

  2. Besvara frågan: Hur långt från taket ska en inomhusdel till en luft/luftvärmepump placeras enligt värmepumpsinstallatören Jonas Ericsson? Rätt svar hittar du här: https://www.byggahus.se/sa-installerar-du-en-luft-luft-varmepump-steg-for-steg

2 lyckliga vinnare kommer att koras 2022-08-19.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
  • Vit golvstående fläkt mot en enhetlig bakgrund.
  • Gilla
dresen och 1 till
  • Laddar…
Svar:7 cm.

Jag vill vinna då denna fläkten går att koppla till hemautomatiseringslösningen, vilket är något jag nyttjar till fullo. Jag har ett behov av att röra om luften på ovanvåningen på sommaren, vilket denna fläkt skulle fixa åt oss. På bottenvåningen gör vår nya LLVP jobbet.
 
  • Gilla
Ola Smålander
  • Laddar…
7 cm.

Jag behöver vinna denna fläkt då vi håller på att smälta i värmen i vårt 60-talshus med svart papptak. Att den går att styra med en app gör det förstås ännu smidigare än andra mindre avancerade fläktar!
 
U Ulrika M Moser skrev:
Sommaren börjar lida mot sitt slut men bjuder oss fortfarande värmetoppar i stora dela av landet. För att hjälpa våra medlemmar hitta lite behaglig svalka tävlar Byggahus.se därför ut 2 st smarta och snygga golvfläktar från Xiaomi av modellen Smartmi SmartFan 3.

Tävla såhär:

  1. Motivera varför just du ska vinna en Smartmi SmartFan 3

  2. Besvara frågan: Hur långt från taket ska en inomhusdel till en luft/luftvärmepump placeras enligt värmepumpsinstallatören Jonas Ericsson? Rätt svar hittar du här: [länk]

2 lyckliga vinnare kommer att koras 2022-08-19.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

7 cm

Jag vill vinna för att min xiaomi robotdammsugare ska få en polare så att de tillsammans kan göra mitt hem lite smartare.
 
Svar: 7 cm

En sån fläkt skulle komma till användning hela året om hemma hos oss.
På sommaren för svalka i tv-soffan och sovrum, på vintern för att kunna sprida värmen från braskaminen nu när elpriset är helt galet högt.
Har också sett att denna fläkt fått bäst i test (y)
 
U Ulrika M Moser skrev:
Sommaren börjar lida mot sitt slut men bjuder oss fortfarande värmetoppar i stora dela av landet. För att hjälpa våra medlemmar hitta lite behaglig svalka tävlar Byggahus.se därför ut 2 st smarta och snygga golvfläktar från Xiaomi av modellen Smartmi SmartFan 3.

Tävla såhär:

  1. Motivera varför just du ska vinna en Smartmi SmartFan 3

  2. Besvara frågan: Hur långt från taket ska en inomhusdel till en luft/luftvärmepump placeras enligt värmepumpsinstallatören Jonas Ericsson? Rätt svar hittar du här: [länk]

2 lyckliga vinnare kommer att koras 2022-08-19.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Svar: minst 7 cm

Då våran fläkt gått sönder precis i början av sommaren och ingen av oss har orkat köpa ny så vore det toppen att vinna en istället.
 
Svar: 7 cm

Vill vinna den för att ytterligare kunna irritera sambon med en smart pryl, men sedan efter ett tag få henne att inse att det är rätt skönt med saker som vet vad de ska göra utan att man behöver fippla med strömbrytare eller annat själv. Hemautomatisering FTW!
 
U Ulrika M Moser skrev:
Sommaren börjar lida mot sitt slut men bjuder oss fortfarande värmetoppar i stora dela av landet. För att hjälpa våra medlemmar hitta lite behaglig svalka tävlar Byggahus.se därför ut 2 st smarta och snygga golvfläktar från Xiaomi av modellen Smartmi SmartFan 3.

Tävla såhär:

  1. Motivera varför just du ska vinna en Smartmi SmartFan 3

  2. Besvara frågan: Hur långt från taket ska en inomhusdel till en luft/luftvärmepump placeras enligt värmepumpsinstallatören Jonas Ericsson? Rätt svar hittar du här: [länk]

2 lyckliga vinnare kommer att koras 2022-08-19.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
○°• Motivering °○•

Äger ett gammalt trä hus byggt under 40 talet.
Ventilation består av självdrag så...:thinking:
Under sommaren när värmeböljorna drar in.
Är det inte så sköj när luften står helt stilla...
Sovrummet blir olidligt varmt...
:sweat::(:sweat::thumbdown:
Xiaomi Smartmi SmartFan 3 skulle vara perfekt i sovrummet

°● Svaret på frågan ●°
7 cm
 
Svaret är 7 cm

Mitt bitcoin-rigg behöver svalka
 
Jag vill vinna dessa delvis för att kunna svalka mig i vårat kokande hus, delvis för att fortsätta kunna övertyga min döttrar om att jag är magisk och kan styra maskiner (börjar bli svårt att upprätthålla den illusionen).

Svaret är minst 7 cm.
 
Svar: 7cm

Våra barn har lyckats ha sönder en fläkt och slarvat bort en annan under sommaren. Därför har vi nu två lediga platser som behöver fyllas. Inatt sov vi alla i samma rum (det enda sovrum som numera har fläkt). Vore skönt att få sängen för sig själva igen.
 
Svar 7cm

Då vårt hus är avlångt, llvp sitter i ena änden vore den perfekt till att förflytta kyla/värme till den andra delen.
Perfekt också att integrera i hemautomationen.
Kanske tom kunna styra efter elpriset då jag har Tibber?
 
U Ulrika M Moser skrev:
Sommaren börjar lida mot sitt slut men bjuder oss fortfarande värmetoppar i stora dela av landet. För att hjälpa våra medlemmar hitta lite behaglig svalka tävlar Byggahus.se därför ut 2 st smarta och snygga golvfläktar från Xiaomi av modellen Smartmi SmartFan 3.

Tävla såhär:

  1. Motivera varför just du ska vinna en Smartmi SmartFan 3

  2. Besvara frågan: Hur långt från taket ska en inomhusdel till en luft/luftvärmepump placeras enligt värmepumpsinstallatören Jonas Ericsson? Rätt svar hittar du här: [länk]

2 lyckliga vinnare kommer att koras 2022-08-19.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Svar: Minst 7 cm

Smartmi SmartFan 3 skulle passa perfekt att få snurr på luften inomhus, på vintern skulle värmen från braskaminen cirkulera bättre och på sommaren skulle den hjälpa till att kyla ner innertemperaturen.
 
7 cm

Äger ingen hög fläkt. Men gud vad skönt det hade varit med lite cirkulerande luft när man skall sova oavsett årstid. Har någon mindre bordsfläkt men kort sladd och stol för att få någorlunda funktion är inte så värst praktiskt.
mvh
Leif
 
Skönt med en fläkt som jag kan styra från soffan/sängen...

7cm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.