kisumisu
A AndersS skrev:
Nää det gör man ju inte;)
Upptäckte att jag hade det beteendet och att det inte kändes "sunt". Så nu får var sak ha sin tid och är ganska avstressande.
Samma här. Händer att jag tom sätter mobilen på ljudlös i ett helt annat rum.

Märker att barnen gör såhär. Men vi har faktist börjat se en eller ett par filmer i veckan med barnen. Lite blandad resultat.

Helt löjligt egentligen ha värsta stora skärmarna när man sen glor i mobilen.

Däremot ska erkännas att även jag kan se film via en liten mobilskärm :crysmile:
Känns lite som vi gått tillbaks i tiden...de första tv apparater var just runt 5" :thinking:
 
Jag kollar youtube på mobilen. Aldrig film :D

Jag köpte mottagare och 4 3D-brillor för jag tänkte se Avatar med barnen och sambon. Legat i sin kasse i 4 månader nu.. 9k fattigare :D
 
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
När jag skaffade första surroundförstärkaren i början av 90-taket blev Starwarsfilm en häftig upplevelse eller Days of Thunder där bilarna snurrade runt i rummet och Jurassic Park med vrålande djur, sedan Menige Ryan vid landstigningen. Nostalgi.
Hur kan man få den upplevelsen på en mobil:thinking: Ljudutvecklingen var det stora inte att Tvn senare blev platt.;)
 
A AndersS skrev:
När jag skaffade första surroundförstärkaren i början av 90-taket blev Starwarsfilm en häftig upplevelse eller Days of Thunder där bilarna snurrade runt i rummet och Jurassic Park med vrålande djur, sedan Menige Ryan vid landstigningen. Nostalgi.
Hur kan man få den upplevelsen på en mobil:thinking: Ljudutvecklingen var det stora inte att Tvn senare blev platt.;)
Jag tycker aldrig pro logic var speciellt bra. Men när 5.1 kom då pratar vi (AC3 / DTS).
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tycker aldrig pro logic var speciellt bra. Men när 5.1 kom då pratar vi (AC3 / DTS).
Beror ju på vad du jämför med, tidigare fanns ju bara stereo. Självklart blev det bättre med riktig 5.1;) Men när vi skaffade det visste man inget annat och då var det en förbättring:cool:
 
A AndersS skrev:
Beror ju på vad du jämför med, tidigare fanns ju bara stereo. Självklart blev det bättre med riktig 5.1;) Men när vi skaffade det visste man inget annat och då var det en förbättring:cool:
Visst är det så. Men Pro logic var ju ett fulhack :) sedan var ju ljudkvalitén egentligen bättre på vanlig stereo :)
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Visst är det så. Men Pro logic var ju ett fulhack :) sedan var ju ljudkvalitén egentligen bättre på vanlig stereo :)
Musik var bedrövlig, så de kördes alltid i stereoläge, men filmer med pro logic blev ett lyft då man fick surroundeffekten i flera kanaler. Var en Sony förstärkare som köptes och finns kvar för bastu/relax och en gammal CD-spelare.
 
Krilleman
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En större bild känns fetare.
I den kungligahufvudstaden kör vi alltså efter den gamla devisen: "-Min pappa är starkare än din pappa" Inget nytt under solen således.

Jag tar en öl till på bonnvischan och slappnar av en stund till i solen. Och nej, jag har inte fejjan heller.

:cool::cool:
 
kisumisu
A AndersS skrev:
När jag skaffade första surroundförstärkaren i början av 90-taket blev Starwarsfilm en häftig upplevelse eller Days of Thunder där bilarna snurrade runt i rummet och Jurassic Park med vrålande djur, sedan Menige Ryan vid landstigningen. Nostalgi.
Hur kan man få den upplevelsen på en mobil:thinking: Ljudutvecklingen var det stora inte att Tvn senare blev platt.;)
Jag tror alla prioriterar olika saker.

Vissa går efter mode, andra nostalgi, vissa efter kvaliten...när det gäller t ex vinylskivor. Själv köper jag min musik för att jag ska ha rätt spela det när jag vill, äga det jag betalar för och slippa bli beroende av en enskild tjänst.

Sedan har vi även grupp som inte är teknikintresserade som är beredda betala en massa för olika tjänster bara för att få allt plug and play. Märks inte minst i nya bilar och även andra saker som värmepumpar och smarta hem. Det ena och det andra är låsta tjänster.
 
Beteende ändras utifrån ålder, behov, ny teknik, tid, etc, så för merparten är det en livsresa.;)
CD finns fortfarande kvar som jag skrev till bastu/relax. Skivspelare (även LP) och videospelare står kvar men används inte, har lyckats bli kvar trots min trestegs kassering/släng metod. Första anhalt=kan den användas, andra=kommer den att användas i närtid och blir svaret Nej på båda så steg tre:affektionsvärde eller enbart nostalgi.
Dvd-spelare finns kvar men används inte.
Musik via Spotify och film via play, men idag nästan inte använd.
Men har ju varit delaktig i att vara uppkopplad och använda/utveckla tjänster. Häftigast var att flytta Taxi Stockholms 3000 bilar från talradio och istället printerutskrift på termoskrivare.:cool:
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
kisumisu
A AndersS skrev:
Beteende ändras utifrån ålder, behov, ny teknik, tid, etc, så för merparten är det en livsresa.;)
CD finns fortfarande kvar som jag skrev till bastu/relax. Skivspelare (även LP) och videospelare står kvar men används inte, har lyckats bli kvar trots min trestegs kassering/släng metod. Första anhalt=kan den användas, andra=kommer den att användas i närtid och blir svaret Nej på båda så steg tre:affektionsvärde eller enbart nostalgi.
Dvd-spelare finns kvar men används inte.
Musik via Spotify och film via play, men idag nästan inte använd.
Men har ju varit delaktig i att vara uppkopplad och använda/utveckla tjänster. Häftigast var att flytta Taxi Stockholms 3000 bilar från talradio och istället printerutskrift på termoskrivare.:cool:
Jodå så är det här med. Mycket har hamnat på gott och ont på steg 3 :thinking:

Själv har jag en massa vhs kvar. En del ska kollas igenom, en del egentligen helt värdelösa har tom skaffat på DVD eller Blueray. Men sen hittar man en och annan guldkorn som inte finns någonstans alternativt kostar extra att hyra på just Viaplay.

Mycket av dessa filmstreaming saknar en hel del. Annars är det smart då man ser sällan en film fler gånger.

Spotify har dock de mesta...men med musik känner jag att jag vill äga skivorna ;)
 
Fiber, nej, antenn på taket, hade boxer tidigare, men sedan dom tog bort kanaler för antenn ägare och la dom på deras fiber istället, så sa vi upp boxer helt, nu är det enbart parabol, har varit en del strul, med pixelfel och sådant, slutade det med att en parabol tekniker kom hem och undrade varför vi hade fel parabol huvud, den var inte anpassad för den satellit den är riktad mot, efter byte till rätt huvud och en finjustering, så fungerar parabolen perfekt. Tittar med en första gen av en philip 42 platttv, snart tio år, inget fel på den, får gå några år till.
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
kisumisu
L Laso2 skrev:
Fiber, nej, antenn på taket, hade boxer tidigare, men sedan dom tog bort kanaler för antenn ägare och la dom på deras fiber istället, så sa vi upp boxer helt, nu är det enbart parabol, har varit en del strul, med pixelfel och sådant, slutade det med att en parabol tekniker kom hem och undrade varför vi hade fel parabol huvud, den var inte anpassad för den satellit den är riktad mot, efter byte till rätt huvud och en finjustering, så fungerar parabolen perfekt. Tittar med en första gen av en philip 42 platttv, snart tio år, inget fel på den, får gå några år till.
Där ser man. Är just det här som ofta felar med parabol. Räcker att en grej är fel. Men har man allt rätt är det bäst!

De som jag dock inte gillar är att Allente låser sina boxar och boxarna är rent skit!
Men dem har dock CA modul och numera får man 4 rum för extrarum.

Själv har jag 2 kort i en box. Kan spela in en kodad kanal och kan se på en annan kodad ksnal samtidigt (y)

Plus extra tv har ett kort och även den helt oberoende av internet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.