Såg även att det gick att köpa längre extensions på ebay och aliexpress..
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
M mojjen skrev:
Såg även att det gick att köpa längre extensions på ebay och aliexpress..
Finns det längre än 60cm för Wagner på eBay?
 
M mojjen skrev:
Såg även att det gick att köpa längre extensions på ebay och aliexpress..
Jag köpte min original Wagner förlängare på Amazon.se till bra pris. Pirat lär ju vara billigare förstås.

/Höghus
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Jag har hittat upp till 180cm. Men mer vanligt 75-100cm och enstaka på 120cm. Billiga också 2-400:- när man inte behöver nozzeln utan bara röret.
 
  • Gilla
aydins
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Jag köpte min original Wagner förlängare på Amazon.se till bra pris. Pirat lär ju vara billigare förstås.

/Höghus
Samma här, köpte ett 60cm med maskinen. Men skall jag köpa en till bara för att lösa högdelen så tänker jag att pirat duger. Är ju wagners munstycke som kommer användas.
 
M mojjen skrev:
Jag har hittat upp till 180cm. Men mer vanligt 75-100cm och enstaka på 120cm. Billiga också 2-400:- när man inte behöver nozzeln utan bara röret.
nice! Jag köpte allt från deco färg.. lite dyrare än eBay/amazon men betydligt billigare än svenska återförsäljare (Bauhaus o hornbach)
 
  • Gilla
mojjen
  • Laddar…
A aydins skrev:
nice! Jag köpte allt från deco färg.. lite dyrare än eBay/amazon men betydligt billigare än svenska återförsäljare (Bauhaus o hornbach)
Mojjen håller du till i Partille?? Då blir vi grannar snart, bygger i furuskog :)
 
  • Gilla
mojjen
  • Laddar…
A aydins skrev:
Mojjen håller du till i Partille?? Då blir vi grannar snart, bygger i furuskog :)
Stämmer
 
  • Gilla
aydins
  • Laddar…
A aydins skrev:
nice! Jag köpte allt från deco färg.. lite dyrare än eBay/amazon men betydligt billigare än svenska återförsäljare (Bauhaus o hornbach)
Gav 5200:- för sprutan och 950:- i november..
För 60 röret. Vet inte om det är bra eller inte. Vet att det var bättre en svenska webb butiker..
 
  • Gilla
aydins
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
731kr just nu på Amazon med fri frakt.

[länk]

/Höghus
Kul med något dom gått ner i pris
 
Försöker måla några lådor med en Bosch PFS 5000 och snickerifärg från Nordsjö men får inte alls till det. Har provat att späda färgen ett antal gånger och olika inställningar på sprutan men hur jag än gör så får jag bubblor i färgen. Varför? Någon som har något tips på vad jag kan prova?

Lägger med en bild från ett av dom mer katastrofala testerna..

Hade inga problem med bubblor när jag la på grundfärgen..
 
  • Vitmålad träyta med många synliga bubblor i färgskiktet, hand håller i kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S stalf skrev:
Försöker måla några lådor med en Bosch PFS 5000 och snickerifärg från Nordsjö men får inte alls till det. Har provat att späda färgen ett antal gånger och olika inställningar på sprutan men hur jag än gör så får jag bubblor i färgen. Varför? Någon som har något tips på vad jag kan prova?

Lägger med en bild från ett av dom mer katastrofala testerna..

Hade inga problem med bubblor när jag la på grundfärgen..
Jag fick likadant när jag sprayade en dörr.
https://www.byggahus.se/forum/threads/sma-sma-porer-vid-sprutmalning.428394/
Eftersom det var så lite labbade jag inte med att lacka om, så jag vet inte varför samma färg, samma spruta och samma dörr ena gången inte blåsade och andra gången gjorde det.

Om du googlar på "spray paint pinholes" får du lite mer info.

/Höghus
 
  • Gilla
stalf
  • Laddar…
Hur långt extensionrör kommer jag behöva till Wagner?
Som jag skrivit tidigare i tråden så behöver jag ordentlig förlängning för mina tak, och även väggarna.

Är det någon som har erfarenhet hur långt extension man bör ha i förhållande till Höjd.

Jag hartt tak som sluttar från 2,9 m till ca 3,5m. När jag håller en laser i handen och skjuter rakt upp, så får jag ca 1m på låg delen, och 1,6m på högdelen. Sen sakll man ju hålla runt 30cm ifrån, vilket ger 70cm resp 1,3m. Är det ett lämpligt mått på rören, eller bör jag ah ännu längre så det är lättare att ha lite svepande rörelse???

Jag har redan ett 60 rör. Funderar på att köpa et 75cm rör så jag kan växla mellan 75cm och 135cm. Kan det bli lite kort, är det bättre att satsa på ett 1m rör?

Det blir ju mao till att använda det långa i hela rumemt, Det kortare är för att köra rummet bakom som går från 220-290cm

Inser ju att man kommer behöva planera för spitting ordentligt här....
 
M mojjen skrev:
Hur långt extensionrör kommer jag behöva till Wagner?
Som jag skrivit tidigare i tråden så behöver jag ordentlig förlängning för mina tak, och även väggarna.

Är det någon som har erfarenhet hur långt extension man bör ha i förhållande till Höjd.

Jag hartt tak som sluttar från 2,9 m till ca 3,5m. När jag håller en laser i handen och skjuter rakt upp, så får jag ca 1m på låg delen, och 1,6m på högdelen. Sen sakll man ju hålla runt 30cm ifrån, vilket ger 70cm resp 1,3m. Är det ett lämpligt mått på rören, eller bör jag ah ännu längre så det är lättare att ha lite svepande rörelse???

Jag har redan ett 60 rör. Funderar på att köpa et 75cm rör så jag kan växla mellan 75cm och 135cm. Kan det bli lite kort, är det bättre att satsa på ett 1m rör?

Det blir ju mao till att använda det långa i hela rumemt, Det kortare är för att köra rummet bakom som går från 220-290cm

Inser ju att man kommer behöva planera för spitting ordentligt här....
Det finns speciella ventiler att skruva på om man har långa rör.
Jag har tyvärr ingen koll på om dom funkar bra, finns i Sverige eller vad dom kostar. Jag råkade se dom på nätet.
https://www.airless-discounter.de/n...s-and-splashes-with-airless-anti-spit-valves/

/Höghus
 
  • Gilla
mojjen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.