A
Då behöver du nog inte ta bort den grejen
 
Hej!

Råkade även jag ut för samma sattyg. Skruvade bort plåten och noterade att tråget var helt vattenfyllt.
illa! Tur att givaren aktiverades och att diskmaskinen larmade. Ska ringa Electrolux och höra, maskinen är 2 ½ år gammal så garantitiden gäller således ej?

Har ej Ikeas diskmaskin, utan en "riktig" Electrolux maskin tillverkad i Italien, troligtvis av Dolce & Gabbana på en måndag :)
 
A
P plymen skrev:
Hej!

Råkade även jag ut för samma sattyg. Skruvade bort plåten och noterade att tråget var helt vattenfyllt.
illa! Tur att givaren aktiverades och att diskmaskinen larmade. Ska ringa Electrolux och höra, maskinen är 2 ½ år gammal så garantitiden gäller således ej?

Har ej Ikeas diskmaskin, utan en "riktig" Electrolux maskin tillverkad i Italien, troligtvis av Dolce & Gabbana på en måndag :)
Japp de grabbarna är inblandade hela tiden i synnerhet efter vin och baguette pausen.
Du har fem års garanti på denna beroende på vart den är köpt, kvitto erfordras
 
Rockalx Rockalx skrev:
Hej!
Denna felkod blev verklighet för mig denna morgon. Inte minst att maskinen pep och larmade för felkod 30, utan också att trotts att jag stänger av diskmaskinen då låter dem som att den är i gång. Jag fick dra ut proppen innan jag gick till jobbet..

hur som, Danode, fick du detta problem löst? Hur?
Tacksam för svar!
/Alex
Fick samma fel och visade sig på samma sätt som för dig 4 juli 2022. Letar vidare här på byggahus och hoppas på än mer bra tips.
 
A
AvsAnnelie AvsAnnelie skrev:
Fick samma fel och visade sig på samma sätt som för dig 4 juli 2022. Letar vidare här på byggahus och hoppas på än mer bra tips.
Vad söker du?
 
electroluxaren skrev:
Vad söker du?
Fick stopp i slasken i mitt nya hem där rören är dragna som om det vore en sommarstuga. Är en ombyggd trea till en fyra. Det blev stopp i slasken och samtidigt felkod i30 på diskmaskinen.
Söker tips så jag i morgon på ledig tag hoppas få den att fungera. Tror den heter HJÄLPSAM.
 
A
AvsAnnelie AvsAnnelie skrev:
Fick stopp i slasken i mitt nya hem där rören är dragna som om det vore en sommarstuga. Är en ombyggd trea till en fyra. Det blev stopp i slasken och samtidigt felkod i30 på diskmaskinen.
Söker tips så jag i morgon på ledig tag hoppas få den att fungera. Tror den heter HJÄLPSAM.
är det stop i slasken kan det runnit baklänges så att bottenplattan på disken är full med vatten
 
Känner igen en del saker i tråden. Som att pumpen går och går när strömmen är på. Syns inte vatten i botten men ska lyfta up och kolla under plåten som du skriver.

Svart på vitt från Styrelsen kom i dag att det inte är fackmannamässigt gjort.

De som bodde innan mig köpte av den som byggde om trean till en fyra.
ska jag kontakta Mäklaren eller han som såg till lägenheten byggdes om?
 
  • Skärmdump av sms-konversation med diskussion om ej yrkesmässigt utfört arbete relaterat till stambyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Attitudeswe
Vår diskmaskin miele började läcka idag med tillopp avlopp led tänd. G651 från 1999

Pumpen som pumpar ut går konstant.

Stod 1cm vatten i brickan under maskinen. Det droppar från runtpumpningsslangen. Oklart om slangen eller pumpen läcker. Skall skruva isär....
 
A
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Vår diskmaskin miele började läcka idag med tillopp avlopp led tänd. G651 från 1999

Pumpen som pumpar ut går konstant.

Stod 1cm vatten i brickan under maskinen. Det droppar från runtpumpningsslangen. Oklart om slangen eller pumpen läcker. Skall skruva isär....[video]
dra ut den och lägg den på rygg för att lossa bottenplatan så ser du lätt
 
Attitudeswe
I mitt fall så är slangarna täta men det läcker från detta område. Är det nån packning eller skall man bara ge upp? Inre delar av en apparat med fokus på ett läckande område markerat med rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
I mitt fall så är slangarna täta men det läcker från detta område. Är det nån packning eller skall man bara ge upp?[bild]
Vanligt ställe! bara att byta pumpen
 
Attitudeswe
electroluxaren skrev:
Vanligt ställe! bara att byta pumpen
Det blir till att skrota då eftersom pumpen går på 3000kr och en ny bosch siemens går på 5000kr. 23 år gammal maskin ändå...

Så får jag fördröjd start o kan spara lite pengar också :)
 
A
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Blir nog denna för 4444kr med 13 kuvert och bestickvåning

[länk]
Du kommer att bli besviken
Det skiljer en del mellan bosch instegsmodell och en miele.
Mycket sämre korgar, högre ljud, längre tid mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.