E
Tack så mycket!

Ja, det jänns skönt att få det precis som man vill, samt slippa renovering ett antal år framöver. Mycket kvar ännu innan allt har sin plats, men små steg varje dag.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi kommer nog inom kort skriva på avtal med Haaks. Är det något särskilt du vi skicka med oss som vi bör tänka på eller vara uppmärksamma på gällande deras byggnadssätt, tillval, villkor e.dyl.? Nåt du är särskilt nöjd med eller skulle gjort annorlunda?
 
E
F FixarFru skrev:
Vi kommer nog inom kort skriva på avtal med Haaks. Är det något särskilt du vi skicka med oss som vi bör tänka på eller vara uppmärksamma på gällande deras byggnadssätt, tillval, villkor e.dyl.? Nåt du är särskilt nöjd med eller skulle gjort annorlunda?
Inget särskilt överlag. Men ett råd; ta god tid på er! Den stress vi fick genomleva gjorde att mitt liv blev några år kortare. Hellre en lång tidsplan än en kort.

Vi är nöjda med allt egentligen. Skråmor här och där, men överlag ser allt bra ut.

Kommer med en längre review när alla åtgärder från slutbesiktningen är åtgärdade - troligen i september.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
E enoch85 skrev:
Tack! Det är denna: [länk]
Vad heter den ljusgrå färgen i ett vardagsrum? Den var också fin!
 
E
S Sclj skrev:
Vad heter den ljusgrå färgen i ett vardagsrum? Den var också fin!
Tack! :) Det är NCS-1000N.
 
  • Gilla
Sclj
  • Laddar…
E enoch85 skrev:
Tack! :) Det är NCS-1000N.
Snyggt! Tack för hjälpen!
 
E enoch85 skrev:
Tack! :) Det är NCS-1000N.
Är det förresten 0500N eller 0502Y på era snickerier? Vi ska ha 0502Y och har 1000N som en av provburkarna vi tagit hem för väggarna. Men vi är osäkra på om snickerierna kommer se gula ut bredvid den gråa väggfärgen.
 
E
S Sclj skrev:
Är det förresten 0500N eller 0502Y på era snickerier? Vi ska ha 0502Y och har 1000N som en av provburkarna vi tagit hem för väggarna. Men vi är osäkra på om snickerierna kommer se gula ut bredvid den gråa väggfärgen.
Det är standard med 0502Y på foder, lister och annat, så det har vi också. :)
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
E enoch85 skrev:
Det är standard med 0502Y på foder, lister och annat, så det har vi också. :)
Tack för svaret! Det ser väldigt snyggt ut hos er med kombon, så då blir det säkert bra hos oss också.
 
  • Gilla
enoch85
  • Laddar…
S Sclj skrev:
Tack för svaret! Det ser väldigt snyggt ut hos er med kombon, så då blir det säkert bra hos oss också.
Jag skulle tänka om, jag tycker 0502-y på snickerier ser gult ut. Vill ni ha 1000-n skulle jag alla dagar köra 0500-n på snickerierna!
 
T TrädgårdsBjörnen skrev:
Jag skulle tänka om, jag tycker 0502-y på snickerier ser gult ut. Vill ni ha 1000-n skulle jag alla dagar köra 0500-n på snickerierna!
Hej! Tack för tipset, men vi kan inte ändra på snickerierna, det är redan beställt. Men färgen på väggarna ska vi välja nu, och den kan vi ju anpassa så att det blir en nyans som passar till det ”gula”. :)
 
E
S Sclj skrev:
Tack för svaret! Det ser väldigt snyggt ut hos er med kombon, så då blir det säkert bra hos oss också.
Ja, vi är nöjda. Tack så mycket!
 
E
Bara en liten uppföljning här... Har nyss haft 2-årsbesiktning och inga stora fel. Mest det vanliga med små sprickor lite här och var, som är förväntat.

Känslan nu: väldigt nöjda! 👍🏼
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.