Fairlane
I Ironside skrev:
Minoritetspartierna kan gott försvinna
Är det partierna som får färre än 50% av rösterna? Inte många partier kvar då. ;)
 
  • Älska
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
S
S Simonstahl skrev:
Snart 3 veckor sedan , och det nya avtalet börjar gälla den 1 september och löper på 18månader. Sen efter det hoppas jag ha en solcellsanläggning monterad på taket.
 
S
S Simonstahl skrev:
Fast pris , inget spot on.
Jag var tydlig med vad jag ville och har varit kund 10+år , och fick turen att prata med en riktigt trevlig kille.

Dessutom har jag ingen lust att finansiera lyx , en snabb sökning på alla bolag bekräftade vad jag redan visste. Kolla vad det delades ut i aktieutdelning föregående år.

Hur gick din förhandling till? Sa du att du minsann vet hur mycket de delar ut i aktier och därför har dom råd att gå minus på dig?
 
S SueCia skrev:
Hur gick din förhandling till? Sa du att du minsann vet hur mycket de delar ut i aktier och därför har dom råd att gå minus på dig?
Jag var bara rak och tydlig , och ville dom ha kvar mig som kund skulle vi komma överens om ett pris som funkade för oss båda. Vilket vi gjorde.

Sen tror jag att du förstår att många accepterar att köpa el till överpris , vilket ger bolaget marginal att snygga till avtalen åt dom som faktiskt hör av sig till dom.
 
S Simonstahl skrev:
Jag var bara rak och tydlig , och ville dom ha kvar mig som kund skulle vi komma överens om ett pris som funkade för oss båda. Vilket vi gjorde.

Sen tror jag att du förstår att många accepterar att köpa el till överpris , vilket ger bolaget marginal att snygga till avtalen åt dom som faktiskt hör av sig till dom.
Har du fått fastpris, vintersäkring eller spotpris på under kronan för 18 månader?
 
F fribygg skrev:
Har du fått fastpris, vintersäkring eller spotpris på under kronan för 18 månader?
Fastpris , jag betalar alltså 91öre varje timme de närmsta 18 månaderna.
 
  • Gilla
NyHusägare2021
  • Laddar…
Var det inklusive allt?
Eller tillkommer det några ören till?

Själv har man 66öre i 2 år till. Känns rätt bra..
 
raveper raveper skrev:
Var det inklusive allt?
Eller tillkommer det några ören till?

Själv har man 66öre i 2 år till. Känns rätt bra..
Inkl allt , så inga fler ören tillkommer från Göta energi. Och jag förstår att 66öre känns bra , jag var glad över mina 36.60ören när flera i släkten stod med rörligt när priserna började skena .
 
IdaBo
E.ON verkar höja de fasta priserna även i omr 1 och 2 nu.

Skärmdump från E.ONs webbplats som visar fasta elpriser för olika elområden i Sverige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
djac
  • Laddar…
M
D Daniel 109 skrev:
Jag ser snarare länder som i praktiken har två partier som skräckexempel. I Sverige kan inget parti driva igenom något som övriga absolut inte vill.
De brukar ha lite mer avancerat och genomtänkt styrelsesätt än Sverige där riksdagen bestämmer allt.
 
Just nu produceras 349MW vindkraft i landet :)
Danmark 72 MW där måste de nu importera 2364MW för att klara sig SE4 förse Danmark med 1100MW
Det måste byggas mer vindkraft ;)
 
IdaBo IdaBo skrev:
E.ON verkar höja de fasta priserna även i omr 1 och 2 nu.

[bild]
Vad vet EON som inte vi vet än???
 
A
Det kan omöjligt finnas ngn som betalar eon:s listpriser.
 
D
F fribygg skrev:
Vi som medborgare kan ju se oss som ägare till helstatliga Vattenfall, vi har ju genom val av vettiga politiker möjlighet att se till att bolaget får ett uppdrag att bygga nya kraftverk. Om man tillsätter en aktivistisk kärnkraftsskeptisk styrelse och politiskt försämrar möjligheterna att driva kärnkraften lönsamt vilket vi gjort i Sverige blir det inte nån ny produktion.
Uppdrag till Vattenfall måste vara affärsmässigt grundade, det är ett statligt ägt bolag, inte en myndighet. Så snart du börjar driva politik genom Vattenfall kommer du stoppas av EU.
 
D
F fribygg skrev:
Så bra att vi har möjlighet att demokratiskt välja riksdagadspolitiker redan i september, sen får regeringen ge rimliga ägardirektiv till det statliga bolaget, nu är ju både gas och atomkraft att betrakta som miljöriktiga och hållbara och vi får såvitt jag förstår inte någon gas till Sverige så det är väl klart för alla vad vi måste bygga om vi vill att våra barn ska leva i ett industriland med god tillgång på rimligt prissatt elenergi i framtiden.
Ska du rösta på V, jag tror inte de får egen majoritet, enda partiet som hittills adresserat elprisfrågan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.