E
*Peeew* Ett hus under konstruktion med ställningar runt fasaden och oavslutat tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
E
Dags för lite nya bilder. Inte så mycket nytt kanske, men nu är putsen helt klar och på insidan har det börjat att målas och spacklas. Är inte helt nöjd med garaget, Lite fuktskadade reglar, panel, och övrigt, men det återstår att se vad lösningen blir där.

Grannen flyttade in idag, dem började ca 2 månader innan oss. Vi får väl se om 8 juli håller för slutbesiktning eller inte.

En del av det blivande köket + hall

Interiör av ett halvfärdigt rum i ombyggnation med spackelhinkar, en stege och skuggor från fönstret på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsprojekt med spacklade gipsväggar och målartillbehör i ett rum under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här kan man se putsen med skuggningen, bra gjort måste jag säga. Inte så värst ojämnt.
Nyputsat hus med byggnadsställningar och synliga skuggor på fasaden, sett från söder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tror jag ser en färgskillnad på garage och hus, men jag tror det ska målas en gång till. Hoppas jag iaf. :)
Hus och garage under renovering med synlig puts och byggställningar, person framför huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sett från altandörr i söder
Inomhusbyggarbetsplats med nyligen spacklade och målade väggar, stegar och byggmaterial utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
E
Dags för en ny update. Nu är målningen nästan klar, och sista elen håller på att monteras (idag - har dock inga bilder), samt kakelsättaren var på plats idag och påbörjade badrummen.

Det går undan nu, och det där med tidplan vet jag inte riktigt om man kan utgå ifrån, allt händer samtidigt just nu känns det som. Kontrollbesiktningen ställdes in av Örementhus för att hinna med till slutbesiktning den 8 juli, och det känns faktiskt som att det kommer bli klart i tid!

Här kommer bilder från någon dag sedan.

Vy från kök ut mot söder altandörr
Oinredd inomhusmiljö med väggar målade i en ljus ton visande ett pågående arbetsområde med byggmaterial och verktyg utspridda på ett betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Allrum uppe, färg på väggar i bild är NCS-1000N (denna har vi valt i alla gemensamma utrymmen)
Ommålat rum under renovering med takfönster, vägguttag och målarutrustning utspridd på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vy av ett pågående målningsprojekt i ett rum under renovering med öppen dörr och målarburkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klädkammare (bruten vit)
Ommålat rum med vitmålade väggar, otäckt golv och synliga eluttag och kablar längs väggen och på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett ofärdigt rum med nymålade vita väggar och osatt golv, elinstallationer synliga, fönster och en öppen dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gästrum / Kontor (Agave från Beckers - ska målas en gång till)
Omålat rum med ljusgröna väggar och synliga elinstallationer, byggnadsstege i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrum uppe
Obyggd badrumsinteriör med väggar täckta av Schönox isolermaterial, byggmaterial och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Golv i hall och groventré + marmor i badrum

En öppen förpackning med kakelplattor som liknar marmor, ett tomt rum under renovering med byggmaterial och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
E
Då var det dags igen! Nu är typ all el klar, och det bästa av allt; mitt rackskåp är monterat! IT-nörd som jag är så är det en riktigt milstolpe för min del! Utöver det så kommer solcellerna + batteri att installeras mellan den 27 - 30 juni, det är också en milstolpe då det verkligen var i absolut sista stund som panelerna blev levererade, det är ett års planering och måånga mail fram och tillbaka med entreprenören.

Med andra ord, det mesta håller på att falla på plats nu, och det känns mer och mer troligt att det blir inflyttning den 8 juli.

Det enda som inte är åtgärdat är garaget, nu är det målat, men reglar panel som var defekt är inte utbytt. Vi ska inte bo i garaget, men jag tänker ändå att man vill ha ett perfekt bygge - vi har ju betalt för det. Men å andra sidan så vet jag inte vad man kan förvänta sig...

Här kommer lite bilder i alla fall. Mycket samma som tidigare men med lite fler detaljer på plats.

Gästrum

Ommålat rum under renovering med kvarlämnade verktyg och materialkartonger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Allrum plan 2
Ett ofärdigt rum under renovering med sluttande tak, ljusinsläpp och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rum under renovering med vägguttag och fönstertak, oavslutade väggar och skräp på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klädkammare / sminkhörna
Nyrenoverat rum med nymonterade eluttag och ett rackskåp synligt till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett rum under renovering med omonterade eluttag och kabelrör på golvet nära ett öppet skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vårt sovrum

Ett omålat rum med blå väggar och synliga spacklingsfläckar på vägg av gips, under byggnation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dotterns sovrum
Oinreddt rum under renovering med rosa väggar och synliga kablar samt eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Undefined (vet inte vad vi ska göra med)
Nyrenoverat rum med släta väggar och tomma golvupptagningar för el, redo för inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WC plan 2
Ett rum med isolering på väggarna och nylagda vita marmorliknande kakelplattor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vardagsrum vägg mot TV
Ett rum under renovering med osatt golv, vägg med tapet, stegar och kartonger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WC plan 1
Ett badrum under renovering med kaklade väggar och diverse byggmaterial och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Groventré med plats för tvätt + tork, solceller (växelriktare + batteri), och mitt rackskåp där internet kommer in och fördelas ut i hus och garage, samt robotdamsugare
Rum under konstruktion med installationsarbete synligt, grått golv och osynligt rackskåp till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Monterat tomt rackskåp på vägg och öppet installationsutrymme med kablar, rör och elmätare i husets groventré.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Groventré med installationsarbete, en röd stege, rör och kablar, samt ett öppet rackskåp i hörnet av ett under-renoveringrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett öppet rackskåp med nätverkkablar, patchpaneler och elektriska uttag förberett för IT-utrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En stor miss här är att uttagen skulle sitta inne i skåpet, mina ritningar stämmer men elinstallatören hävdar att vi tog ett annat beslut på plats (inget jag minns). Nu är det inte så mycket att göra åt saken.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Snygg blå färg i sovrummet! Vet du vad den heter?
 
Tack för svaret! Vet du om det är glans 0 eller glans 7, eller annat glanstal?
 
E
S Sclj skrev:
Tack för svaret! Vet du om det är glans 0 eller glans 7, eller annat glanstal?
Det är "Finest Wall", vet inte vad det är för glans tyvärr!
 
E enoch85 skrev:
Det är "Finest Wall", vet inte vad det är för glans tyvärr!
Tack! Då är det den med glans 0. Vi försöker välja blå färg till sovrummet (också Caparol) och har provmålat med en lite ljusare, men tyckte inte att den blev bra. Den ni har på bilden ser bättre ut.
 
  • Gilla
enoch85
  • Laddar…
E enoch85 skrev:
En stor miss här är att uttagen skulle sitta inne i skåpet, mina ritningar stämmer men elinstallatören hävdar att vi tog ett annat beslut på plats (inget jag minns). Nu är det inte så mycket att göra åt saken.
Lugn, det där är ändå tjusigare än 99,99% av resterande i landet (y)
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
E
Badrum och kök börjar ta form Renoverat badrum med vita marmorliknande kakelplattor och synligt duschavlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kök under renovering med mörka skåp, trägolv och omonterade vitvaror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
E
Vilken vecka!

Badrummen i princip klara. Köket nästan klart. Golv lagt, väntar på lister. Garageport monterad. Innerdörrar monterade. Solpaneler uppe och växelriktare monterad. Fiber framtagen och internet fixat, nu finns det wifi i huset.

Det är så mycket nu så att jag glömmer hälften, men oj vad det går undan! Byggarna jobbar kväll och helg för att hinna med.

Nästa vecka kommer pannan och kaminen upp, och den sista panelen på taket som sprack under leverans. Utöver det kommer batteriet till solcellerna.

Nu börjar det lika ett färdigt hus!

Nybyggt hus med solpaneler på taket, vit fasad och stora fönster, på en obebyggd tomt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggt hus med solpaneler på taket och vit fasad, omgivet av en blommande äng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hus under konstruktion med solpaneler på taket, garageport monterad och byggmaterial framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Exteriör av nybyggd vit villa med solpaneler på taket och garageport monterad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggt hus med fasad och knack avslutat, garageport och solpaneler monterade, byggmaterial på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
E
Idag fick vi nycklarna, fler bilder kommer snart!
Champagneflaska med två glas och gratulationskort som säger "Lycka till i ert nya hus".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…

Bästa svaret

E
Det tar tid att flytta! Nu är vi i "leta-i-lådor-stadiet; "var la jag den nu igen?"

Dock hann vi med att ta några bilder innan vi stökade till alltför mycket. Här kommer dem!

Vy från Entrédörren:

Vy från entrédörren mot ett tomt vardagsrum och kök med ljusa trägolv och inbyggd belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök:
Modernt kök med svarta skåp, vita bänkskivor, och ljust trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt kök med grå skåp, vit köksö, inbyggda vitvaror och spotlights i ett nyligen flyttat hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vardagsrum/matplats (soffan är precis tvättad, därav inga kuddar):
Bild på ett nyligen flyttat och städat vardagsrum med övergång mot kök, inbyggd belysning och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elegant vardagsrum med öppen planlösning mot det moderna köket och trappan till andra våningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt vardagsrum med stor hörnsoffa utan kuddar, vit vedspis och avskalad inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trappan är vi nöjda med:
En välbelyst trappa i ett hem med ett fönster ovanför, modernt räcke till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Groventré (allt besvär känns värt det nu, mått osv):
Nyrenoverad groventré med tvättmaskin och torktumlare framför grå klinkergolv och svart entrédörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Groventré med värmesystem, elcentral, och en robotdammsugare på grått klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrum uppe (nere ser i princip likadant ut):
Modernt badrum med marmorimitation och svart duscharmatur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Takfönster med utsikt mot himlen i ett rum med marmormönstrade väggar och en svart trappstång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vårt sovrumsfönster (notera färgen):
Vägg i mörkblå färg med ett fönster med persienner, trägolv syns i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ovanvåning innan golvet lades:
Vy över en ovanvåning under renovering med osatta golvplattor och arbetsmaterial utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utebelysning:
Nattbild av nytt hus med utebelysning och flyttbil på gården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Och som en byggahusmedlem jag blivit så var jag ju tvungen att spackla fogarna i garaget. Kommer bli vitmålat där sen när jag är klar:
En oavslutad vägg med spacklade skarvar och ett arbetsbord med verktyg i ett garage under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har ni frågor så svara jag givetvis. Nu handlar det för oss om att bo in sig, och få varje sak på sin plats. Vi har semester från och med nästa vecka, så då blir det fullt ös här hemma!
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 17 till
  • Laddar…
Riktigt fint hus! NU blir man ju sugen på att bygga igen :D

Glömmer aldrig nyhus-känslan när man börjar flytta in, underbart! Lycka till :D
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.