Nissens
Kilrain Kilrain skrev:
Troligen noll chans att det funkar att gå via Kronofogden. Att de skulle gå in och riva ner elledningar låter som rent önsketänkande.

Även om TS tror sig ha rätt så är det stor skillnad mellan att ha rätt och få rätt. Det smidigaste vore nog att bearbeta nätägaren med diverse frågor, påpekanden och argument. Men om de sätter sig på tvären lär detta dras i långbänk, troligen behöva inblanda domstolar och kosta mycket tid och pengar att reda ut.

Sensmoralen i det hela är väl egentligen att om det finns fasta installationer på en tomt man funderar på att köpa, så måste man få det fixat innan man köper. Annars sitter man där med Svarte Petter. :(
Det är väl ingen skillnad på problematiken för föregående ägaren och ts?
Jag tänker väl att Kfm inte i första hand tar bort grejorna själv, de lär flagga för det till nätägaren först. Det kan starta några processer hos nätägaren.
 
  • Gilla
Sir Duke och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag har beskrivit för dig vad jag menar, du får väl ha koll på vad du själv skrivit. Att du nu försöker släta över med att ”det inte var så allvarligt menat” är ju bara fånigt. Hur skall man veta det? Är något alls du skriver ”allvarligt menat”?
Jag försöker inte släta över något. Det behövs inte. Det är du som missuppfattade det jag skrev. Det är du som fortsätter att påstå att jag sagt något annat. Men du fortsätter att hitta på.
 
Nissens
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag försöker inte släta över något. Det behövs inte. Det är du som missuppfattade det jag skrev. Det är du som fortsätter att påstå att jag sagt något annat. Men du fortsätter att hitta på.
:crysmile:
Var detta ”allvarligt menat” eller inte?
Omöjligt att veta juh.

Jag har verkligen förklarat för dig vad jag menar, men om du inte vill kännas vid dina egna texter så är det inte mycket att göra…

Jag har full förståelse för att du inte kan stå för det.

Dags att stänga dörren o gå vidare. :)
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
:crysmile:
Var detta ”allvarligt menat” eller inte?
Omöjligt att veta juh.

Jag har verkligen förklarat för dig vad jag menar, men om du inte vill kännas vid dina egna texter så är det inte mycket att göra…

Jag har full förståelse för att du inte kan stå för det.

Dags att stänga dörren o gå vidare. :)
Jag står för allt jag skrivit. Har jag fel så kan jag erkänna det.
Men det är svårt att bemöta det jag tydligen har skrivit när det ända jag får veta att läsa mina inlägg. Eftersom det är ett gäng inlägg jag gjort så kan jag inte komma ihåg alla.
Jag kan verkligen inte komma på vad det kan vara. Då jag verkligen inte kan minnas att jag bemött något inlägg om vad folk fått betala.
Därför behöver jag din hjälp. Vilket inlägg är det? Eftersom du anklagar mig så är det inte för mycket begärt att hjälper mig. frågan är tydligen väldigt viktig för dig.
Eftersom jag insett att du förändrar frågeställningar efter eget behov..
så blir det svårt att tro på dig
 
J
Det ligger i sakens natur att säljaren låtsas att det regnar. En dag stod stolpen bara där. Jo, tjena. Ts är lättlurad eller godtrogen.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Det ligger i sakens natur att säljaren låtsas att det regnar. En dag stod stolpen bara där. Jo, tjena. Ts är lättlurad eller godtrogen.
Det är min tanke också. Att förra ägaren på något sätt blivit kontaktad.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Nissens
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag står för allt jag skrivit. Har jag fel så kan jag erkänna det.
Men det är svårt att bemöta det jag tydligen har skrivit när det ända jag får veta att läsa mina inlägg. Eftersom det är ett gäng inlägg jag gjort så kan jag inte komma ihåg alla.
Jag kan verkligen inte komma på vad det kan vara. Då jag verkligen inte kan minnas att jag bemött något inlägg om vad folk fått betala.
Därför behöver jag din hjälp. Vilket inlägg är det? Eftersom du anklagar mig så är det inte för mycket begärt att hjälper mig. frågan är tydligen väldigt viktig för dig.
Eftersom jag insett att du förändrar frågeställningar efter eget behov..
så blir det svårt att tro på dig
Jag föreslår att du antingen går vidare eller funderar på förklaringen jag gett dig. Du får själv läsa igenom dina inlägg, har ingen lust att lägga tid på det. :)
 
Nissens
Bananskalare Bananskalare skrev:
Det är min tanke också. Att förra ägaren på något sätt blivit kontaktad.
Frågan är ju då hur ts lyckats få nätägaren att glömma det.
 
Nissens Nissens skrev:
Jag föreslår att du antingen går vidare eller funderar på förklaringen jag gett dig. Du får själv läsa igenom dina inlägg, har ingen lust att lägga tid på det. :)
om du försökt förklara vad jag skrivit så måste jag erkänna att du förklarar väldigt dålig.
Sen måste jag erkänna att jag tycker det ligger på dig att leta fram det du hänvisar till.
När jag inte har något minne av att jag skrivit att nätägare aldrig bjuder på stolpflytt så blir jag frågande för jag har inget minne av att jag sagt emot någon som berättat om sina erfarenheter. Därför blir jag väldigt förvånad över det du påstår. Då du inte vill berätta vilket inlägg så kan man misstänka att det kanske inte finns?
Vi vet sedan tidigare att du förändrar det jag skriver. Men det kan vara att du läst fel och inte vill erkänna det.
 
Nissens Nissens skrev:
Frågan är ju då hur ts lyckats få nätägaren att glömma det.
Enkelt, det finns inget skrivet. Då är det inte konstigt.
För det konstiga är att säljaren inte har något minne Helt plötsligt står det en stolpe där...
och inte gör något..
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Enkelt, det finns inget skrivet. Då är det inte konstigt.
För det konstiga är att säljaren inte har något minne Helt plötsligt står det en stolpe där...
och inte gör något..
Säljaren minns ju händelsen och kontaktade nätägaren om stolpen som kom dit utan lov.

Om du inte har läst TS inlägg så är det kanske inte så bra att kommentera och tala om hur det ligger till, när det uppenbarligen ligger till på ett helt annat sätt, vilket TS har beskrivit.
 
  • Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Säljaren minns ju händelsen och kontaktade nätägaren om stolpen som kom dit utan lov.

Om du inte har läst TS inlägg så är det kanske inte så bra att kommentera och tala om hur det ligger till, när det uppenbarligen ligger till på ett helt annat sätt, vilket TS har beskrivit.
Är du alltid så trevlig? Jag gillar trevliga människor de blir så mycket roligare.
 
Så var det dags att pudla!.
Jag tar ansvar för det jag skriver. har jag fel så erkänner jag det.
Jag har förstått att jag glömde bort ett av ts första inlägg.
Tydligen så stod stolpen bara där. Jag missade det.
så jag hade fel i mitt tidigare inlägg.
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Enkelt, det finns inget skrivet. Då är det inte konstigt.
För det konstiga är att säljaren inte har något minne Helt plötsligt står det en stolpe där...
och inte gör något..
Jag hade fel tydligen så stod det bara en stolpe där enligt ts.
 
  • Gilla
Manfreds
  • Laddar…
Nissens
Bananskalare Bananskalare skrev:
Enkelt, det finns inget skrivet. Då är det inte konstigt.
För det konstiga är att säljaren inte har något minne Helt plötsligt står det en stolpe där...
och inte gör något..
Märkligt att du är så tvärsäker när du är så fel ute…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.