AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Eller så var de inte så nöjda med att jag startade eget och tog med mig uppdraget och därför erbjöds inte jag
Ja, det är väl snudd på olagligt, beroende på hur det gått till, så då förstår jag dem.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Små mobiltelefoner är väl något alla glömt?
Jag hade en T28 back in the days, hade någon på den tiden T28 var latest&greatest sagt att vi i en framtid skulle släpa runt på telefoner som plankbitar hade folk garvat sig harmynta.
Nokia 8210. 10-12 dagar på en laddning. :heart:
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ja, det är väl snudd på olagligt, beroende på hur det gått till, så då förstår jag dem.
Olagligt är det inte. Kan vara kontraktsbrott. Men ett sådant bolag ska man inte jobba på som har sådan kontrakt
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Olagligt är det inte. Kan vara kontraktsbrott. Men ett sådant bolag ska man inte jobba på som har sådan kontrakt
Du kanske ska Googla "LAS lojalitetsplikt" innan vi fortsätter diskussionen (som trots allt är OT).

Det låter som att du har missat något, eller så missförstår jag dig.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Du kanske ska Googla "LAS lojalitetsplikt" innan vi fortsätter diskussionen (som trots allt är OT).

Det låter som att du har missat något, eller så missförstår jag dig.
Fast hur tänker du att det skadar verksamheten? Kunden vill ju ha mig inte vilken annan mupp som helst arbetsgivaren kan uppbringa om jag slutar. Jag är produkten inte arbetsgivaren. Tror de skulle ha mycket svårt hävda illojalitet i rätten. Samt de skulle sabba sitt rykte i konsultbranschen
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast hur tänker du att det skadar verksamheten?
Jag behöver inte tycks ett smack, det står i lagen att du ska sätta arbetsgivarens intressen framför dina egna. Det innebär givetvis att när du slutar, att du då gör ditt bästa för att lämna över dina pågående åtaganden så gott det går. Inte att du övertalar en kund att flytta sina affärer till ditt nya bolag.

När du startat upp ditt nya företag, får du ringa din gamla kund.

Det behöver inte diskuteras vidare, det finns hur många exempel sol helst att läsa på nätet.
 
  • Gilla
swe.jocke och 5 till
  • Laddar…
MrJay
Fotografen Fotografen skrev:
Små mobiltelefoner är väl något alla glömt?
Jag hade en T28 back in the days, hade någon på den tiden T28 var latest&greatest sagt att vi i en framtid skulle släpa runt på telefoner som plankbitar hade folk garvat sig harmynta.
Mja, har kvar min T39 som är i nyskick som jag använder utomlands, en veckas batteritid och BT 1.0 anslutning ;)
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Telefoner med tio snabbnummer. Snabbnumren följde ju rent av med in i mobilvärlden också, och snart svarar säkert någon ingenjör att han fortfarande använder dem.

För övrigt kan jag knappt ens numret till 112 längre, men det där med att kunna telefonnummer verkar ändå vara utdött. Men det är förstås skönt att kunna sitt eget, så jag förstår dem som skryter med att de kört samma nummer i 25+ år.
 
  • Gilla
fubar och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
För övrigt kan jag knappt ens numret till 112 längre, men det där med att kunna telefonnummer verkar ändå vara utdött.
Det konstiga är ju att det nummer de flesta har allra svårast med är sitt eget. Dessutom verkar (?) det inte finnas någon smidig funktion i dagens telefoner för att få reda på vilket nummer den har.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Små mobiltelefoner är väl något alla glömt?
Jag hade en T28 back in the days, hade någon på den tiden T28 var latest&greatest sagt att vi i en framtid skulle släpa runt på telefoner som plankbitar hade folk garvat sig harmynta.
Det var innan någon kom på att det gick att se på porr på telefonen…
 
  • Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det konstiga är ju att det nummer de flesta har allra svårast med är sitt eget. Dessutom verkar (?) det inte finnas någon smidig funktion i dagens telefoner för att få reda på vilket nummer den har.
I iPhone står jag själv högst upp i kontakter, klickar jag ser jag numret.
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Framför allt onödigt då modern JIT kompilering optimerar för target plattformen mycket bättre än de flesta c/assembly programmerare.
Bättre, som i kompaktare och mer felfri kod?
 
Om det är smidigt nog vet jag inte, men i iphone ligger ens egen kontaktinfo först om man går in på Telefon/kontakter. Men då gäller det förstås att den infon är korrekt.

Edit: tvåa och en massa inlägg emellan. :)
 
fubar fubar skrev:
I iPhone står jag själv högst upp i kontakter, klickar jag ser jag numret.
Men det har du väl skrivit in själv?
 
Delar av infon trålar telefonen upp själv i alla fall. Oklart varifrån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.