Tycker inte heller att det ser så illa ut. När allt blir färdigt med lite piff blir det fint.
 
  • Gilla
Deek
  • Laddar…
Sätt en rabatt, buske, stenparti eller liknande i ”inhacket” så ser det nog bättre ut.
 
  • Gilla
Kustvägen och 14 till
  • Laddar…
Många fina svar, tack för det!

En fris ska på plats så småningom. Även planteringar runt omkring. Vill nog ändå göra något åt formen.

Ska se vad jag kan skissa fram och återkommer.

Tack för hjälpen <3
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag tror inte alls att du behöver riva något för att få det att se bra ut!
Formen känns kanske lite slumpmässig nu men plantera någon buske, placera ut några rejäla stenbumlingar eller liknande som "motiverar" däckets form så kommer det bli skitbra!
Runt själva poolen kan du bygga upp en liten kant som döljer frigoliten!
 
  • Gilla
Hullefar och 8 till
  • Laddar…
P Patrik Hazard skrev:
Jag tror inte alls att du behöver riva något för att få det att se bra ut!
Formen känns kanske lite slumpmässig nu men plantera någon buske, placera ut några rejäla stenbumlingar eller liknande som "motiverar" däckets form så kommer det bli skitbra!
Runt själva poolen kan du bygga upp en liten kant som döljer frigoliten!
Tack! En sarg är under utveckling :)
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du skulle använt marksten för att få allt att smälta in bättre med gräsmattan och buskarna m.m. Det blir lite mycket med trallen även i mina ögon tyvärr.
Jag håller med. Tyvärr inte alla i hushållet :!
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
D Deek skrev:
Jag håller med. Tyvärr inte alla i hushållet :!
Låt då den som bestämde att det ska vara trall underhålla den var eller vartannat år, mycket jobb för ingenting :(
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Tänk också på att det kan vara bra att ha nåt ställ för håv, bottendammsugare samt någonstans att hänga våta handdukar och badkläder.
Det är också sådant som kan placeras ut efter däckets form och hjälpa till att få ordning på det!
 
  • Gilla
Deek
  • Laddar…
D Deek skrev:
I mina naiva tummen mitt i handen försök så har jag nu ställt till det. Drömmen och förhoppningen om ett trädäck med rundade former runt vår runda nergrävda badbalja behöver er experthjälp för att förverkligas.

Som inspiration har vi tittat på följande bland annat:
[länk]
[länk]

Inspirationen till trots så har vi nu ett halvfärdigt däck med osymmetriska former som inte gör någon glad. Det ser i våra ögon för j***igt ut.

Det ser helt ok ut.
Vi har inga ambitioner om en perfekt cirkel. Allt vi vill ha är utrymme att solstola på medans barnen badar medans vi undviker hårda vinklar.

Vi räknar kallt med att delar av bjälklaget behöver justeras samt trall kasseras. Frågan är hur det görs på ett smakfullt sätt som inte innebär jobb resten av sommaren.

Hjälp!
 
Hade varit snyggare utan det där som går in, men absolut ingen katastrof!
Bygg någon förvaring till dynor, handdukar, leksaker etc. I bakkant följer den linjen , och framkant döljer den genom att ligga ovanför.

Trädgård med blått ovanjordspool och trätrall, omgiven av buskar, gräs och leksaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Deek och 3 till
  • Laddar…
Det ser ojämt ut. Använd en tråd, penna och en centrumspik och ta ut nya cirklar längst kanterna sen tar du fram sticksågen och sågar av ändträet. Då får du enhetliga och mjuka former.

Ibland kan du behöva vandra iväg flera meter ut på gräsmattan med centrumspiken för att få till en fin cirkel
 
  • Gilla
PeterFalun och 1 till
  • Laddar…
Det är ju bara börja bygga om. Sådär halvdant kan det ju inte se ut. Hur tänkte du böja frisen?
 
  • Gilla
Deek och 1 till
  • Laddar…
Jag gillade idén någon hade om att plantera lite buskar i inbuktningen. Men om det inte funkar och du vill ändra trallen kan jag rekommendera att du tar fram en vattenslang och lite markspray. Med vattenslangen kan du testa olika former och när du är nöjd sprayar du med lite markspray. Vill du ha raka former kan du använda krattor etc. Och för att simulera växter av olika storlekar och form kan du använda lövkorgar, krukor och bambupinnar.
 
  • Gilla
Deek och 1 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Hade varit snyggare utan det där som går in, men absolut ingen katastrof!
Bygg någon förvaring till dynor, handdukar, leksaker etc. I bakkant följer den linjen , och framkant döljer den genom att ligga ovanför.

[bild]
Det där tror jag på. Dölj poolsidan av inbuktningen med en simpel bänk/förvaring och sätt lite fina växter på gräsmattesidan. Njut sedan av sommaren och fundera i vinter på om ni verkligen behöver göra om något. Allt behöver inte vara perfekt.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
J
Det ser hembyggt ut, vissa tycker det är charmigt och andra inte.

Formerna på trallen blev inte perfekta, du har försökt kombinera flera cirkelbågar bredvid varandra men snarare lyckats kapa ellippser eller amöbaformer. Men framförallt är det den avslutande kanten som ger det hembygda utseendet, fixar du kanten kommer det absolut kännas mer harmoniskt.
 
  • Gilla
Deek
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.