AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om jag slänger in denna bilden på mig och mina konsultpolare så visst har vi massor med fördommar då ;)

[bild]
Jo, där skulle jag sticka ut som en trasig tumme. :crysmile:
Men ni är säkert jättetrevliga, min uppfattning är att folk är det för det mesta. Du har ju dessutom samma efternamn som jag, så helt förlorad kan du inte vara.
 
  • Älska
AndersMalmgren
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Det har ju inte varit så mycket å välja på heller så..
DET har du iofs rätt i! :)
 
Fairlane
Tatueringar är inget för mig, men jag stör mig inte direkt på om andra har, även om jag inte är förtjust i när ansikten, händer, hals etc är tatuerade. Jag kan tycka det är snyggt med en liten, men less is more.

Jobbmässigt så varierar det väldigt vad man jobbar med hur accepterat det är skulle jag påstå, men också i vilken ålder man är. Jag har varit på en arbetsplats där man inte tog med en av teknikerna på kundbesök, han fick jobba på ärenden på kontoret. Han hade ringar i näsan och sådana där öronsmycken som gör jättehål i öronen (ingen aning om vad det heter). Fördomsfullt javisst, men helt klart påverkades hans karriär.

Som motpol så hade ett företag jag tidigare arbetat på hittat ett företag man var intresserad av att köpa upp. Det var en liten firma med 5 killar som utvecklat en produkt som passade bra in hos oss. Man hörde av sig till företaget och bestämde sig för att ses, så två personer från vårt Londonkontor åkte ut till deras kontor någon vecka senare. När de ringde på dörren kom en av killarna (ägarna) och öppnade i klänning. Jag har fått historien berättas för mig av en av de två som var där. Han blev lite överraskad kan man väl säga, men försökte att inte visa något. Resten av killarna på kontoret hade också klänning. Det slutade med att man kom överens och vårt företag köpte upp dem. Man insåg helt enkelt att det här var 5 riktigt vassa personer. Detta var för cirka 20 år sen.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
vcx och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Tatueringar är inget för mig, men jag stör mig inte direkt på om andra har, även om jag inte är förtjust i när ansikten, händer, hals etc är tatuerade. Jag kan tycka det är snyggt med en liten, men less is more.

Jobbmässigt så varierar det väldigt vad man jobbar med hur accepterat det är skulle jag påstå, men också i vilken ålder man är. Jag har varit på en arbetsplats där man inte tog med en av teknikerna på kundbesök, han fick jobba på ärenden på kontoret. Han hade ringar i näsan och sådana där öronsmycken som gör jättehål i öronen (ingen aning om vad det heter). Fördomsfullt javisst, men helt klart påverkades hans karriär.

Som motpol så hade ett företag jag tidigare arbetat på hittat ett företag man var intresserad av att köpa upp. Det var en liten firma med 5 killar som utvecklat en produkt som passade bra in hos oss. Man hörde av sig till företaget och bestämde sig för att ses, så två personer från vårt Londonkontor åkte ut till deras kontor någon vecka senare. När de ringde på dörren kom en av killarna (ägarna) och öppnade i klänning. Jag har fått historien berättas för mig av en av de två som var där. Han blev lite överraskad kan man väl säga, men försökte att inte visa något. Resten av killarna på kontoret hade också klänning. Det slutade med att man kom överens och vårt företag köpte upp dem. Man insåg helt enkelt att det här var 5 riktigt vassa personer. Detta var för cirka 20 år sen.
Skotskt bolag kanske?
 
  • Haha
fremax
  • Laddar…
S
MathiasS MathiasS skrev:
Äsch försök inte, när jag dyker upp i din by och ser ut som en 08 så är det precis vad du och dina grannar också gör......inget nytt under solen.
Hur ser man ut som en 08:a?
 
Tycker det är fult.
Men jag skulle aldrig påpeka att någon är ful för deras val. Och inte välja bort att äta nånstans där någon är tatuerad.
Jag skulle dock välja bort en partner som skulle haft tatueringar i ansikte eller händer.

Hur folk ser ut är ju inte min ensak. Det är dock många tatuerade som inte accepterar att jag tycker det är fult om man kommer in i en sån här diskussion.
 
  • Gilla
katho75 och 2 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Hur ser man ut som en 08:a?
Man i humoristisk badklädsel står i havsvatten och håller i skor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Kromo och 8 till
  • Laddar…
Fairlane
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Skotskt bolag kanske?
Nej, Engelskt. Klänning inte kilt.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Nej, Engelskt. Klänning inte kilt.
ett helt bolag med klänningsbäre låter ju lätt otroligt. Var det drag Queen verksamhet?
 
  • Haha
1
  • Laddar…
F
Vad har tatueringar med bygga hus att göra ? Då kan man ju lika bra fråga om man kan var nazze ( SD) för att få bygga ett hus. K-S-P !!
 
  • Wow
Maria T och 1 till
  • Laddar…
F Fri som en fågel skrev:
Vad har tatueringar med bygga hus att göra ? Då kan man ju lika bra fråga om man kan var nazze ( SD) för att få bygga ett hus. K-S-P !!
Många forum brukar ha en Off-Topic avdelning där man kan dryfta olika saker som inte har med forumets egentliga diskussioner att göra.
 
  • Gilla
katho75 och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om jag slänger in denna bilden på mig och mina konsultpolare så visst har vi massor med fördommar då ;)

[bild]
Reagerade mest på solglasögonen.:surprised::thinking:
Om mina kollegor och jag gick ut på solig lunch så tror jag inte någon av oss 20 skulle bära något sådant;)
 
john68 john68 skrev:
Reagerade mest på solglasögonen.:surprised::thinking:
Om mina kollegor och jag gick ut på solig lunch så tror jag inte någon av oss 20 skulle bära något sådant;)
Jag är ju den enda i sällskapet som inte bar :) funderar på fixa slipade.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Tatueringar är inget för mig, men jag stör mig inte direkt på om andra har, även om jag inte är förtjust i när ansikten, händer, hals etc är tatuerade. Jag kan tycka det är snyggt med en liten, men less is more.

Jobbmässigt så varierar det väldigt vad man jobbar med hur accepterat det är skulle jag påstå, men också i vilken ålder man är. Jag har varit på en arbetsplats där man inte tog med en av teknikerna på kundbesök, han fick jobba på ärenden på kontoret. Han hade ringar i näsan och sådana där öronsmycken som gör jättehål i öronen (ingen aning om vad det heter). Fördomsfullt javisst, men helt klart påverkades hans karriär.

Som motpol så hade ett företag jag tidigare arbetat på hittat ett företag man var intresserad av att köpa upp. Det var en liten firma med 5 killar som utvecklat en produkt som passade bra in hos oss. Man hörde av sig till företaget och bestämde sig för att ses, så två personer från vårt Londonkontor åkte ut till deras kontor någon vecka senare. När de ringde på dörren kom en av killarna (ägarna) och öppnade i klänning. Jag har fått historien berättas för mig av en av de två som var där. Han blev lite överraskad kan man väl säga, men försökte att inte visa något. Resten av killarna på kontoret hade också klänning. Det slutade med att man kom överens och vårt företag köpte upp dem. Man insåg helt enkelt att det här var 5 riktigt vassa personer. Detta var för cirka 20 år sen.
Det var väl deras dress code.
 
Maria T
Kluven är jag till tatueringar - när/där jag växte upp var det (nästan bara) sjömän och kåkfarare som var tatuerade. Oavsett om det var luffarprickar eller ett ankare på underarmen, så sa det något om personen.

Tycker det är lite sorgligt när 20-åringar tatuerar in namnet på "sitt livs kärlek" på väl synligt ställe, eller de som gaddar hals, ansikte och händer.
Det var inte alltför många år sedan som flyg- och bankpersonal samt poliser inte fick ha synliga tatueringar (har inget årtal att gå efter men har bekanta i nämnda yrken.)

Så. Jag lät tatuera min ena fot och ankel efter att jag fyllde 40, detta på en ö i söderhavet där bläcket hamras in för hand. Väldigt oskönt.
Något år senare fick min andra fot en blomma, som minner mig om min pappa och gör mig glad varje dag. Lätt att gömma med strumpor och skor ;)

Nu funderar jag på ev två små (2-3 centimeter) tecken på insidan av handlederna, men det är ännu på idéstadiet.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.