skoge skoge skrev:
Kolla och mät vilken grovlek som verkar kunna passa bäst..
ta en grövre om det är segt gräs..
ta en klenare dimension om du vill ha mer på rullen...
Alltså, man sätter inte en rulle där, det satt typ som en som att du klipper av en liten bit fk och lägger i spåret där. Nån som förstår?
 
C
T The_Nyll skrev:
Alltså, man sätter inte en rulle där, det satt typ som en som att du klipper av en liten bit fk och lägger i spåret där. Nån som förstår?
Absolut, det är bara trådsnutt som är fastklämd där och så får man trycka dit en ny om man kör av den. Finns förpackningar med färdigkapad tråd för sådana trimmers.
 
  • Gilla
The_Nyll
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Absolut, det är bara trådsnutt som är fastklämd där och så får man trycka dit en ny om man kör av den. Finns förpackningar med färdigkapad tråd för sådana trimmers.
Vad heter dem, var det jag försökte fråga så jag vet vad jag ska leta efter
 
C
T The_Nyll skrev:
Vad heter dem, var det jag försökte fråga så jag vet vad jag ska leta efter
Tror inte de heter något speciellt, trimmertråd bara. T.ex.:
https://www.bauhaus.se/trimmertrad-ryobi-lta036-bitar-2-7-mm

Därför är det enklare att ta reda på vad det är för maskin om man vill hitta passande tråd till den.
 
  • Gilla
The_Nyll
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Tror inte de heter något speciellt, trimmertråd bara. T.ex.:
[länk]

Därför är det enklare att ta reda på vad det är för maskin om man vill hitta passande tråd till den.
Jo men är så gammal så vet inte om fick fram nån info.
 
C
T The_Nyll skrev:
Jo men är så gammal så vet inte om fick fram nån info.
Grejen är att det ofta är någon mojäng i mitten av dessa trådar så att de inte skall glida ur fästet. Så de är mer märkesspecifika än tråd på rulle.
Vad är det för maskin då? Så kanske någon här vet mer?
 
C cpalm skrev:
Grejen är att det ofta är någon mojäng i mitten av dessa trådar så att de inte skall glida ur fästet. Så de är mer märkesspecifika än tråd på rulle.
Vad är det för maskin då? Så kanske någon här vet mer?
Ända information jag har
 
  • Typskylt på en Flymo grästrimmer med modell EasiCut 20 och tekniska specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd föremål med texten "Mini-Trim" på en fläckig röd matta och en beige mattbit.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C cpalm skrev:
[länk]
Aha, tackar
 
Frågan är om nåt svenskt ställe har såna på lager bara. Hmm
 
Med såna priser på lina lönar sig ett byte av trimmer rätt fort tror jag, särskilt om man köper en begagnad..
 
  • Gilla
The_Nyll
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Med såna priser på lina lönar sig ett byte av trimmer rätt fort tror jag, särskilt om man köper en begagnad..
Tänkte om gick att få igång igen., känns ibland onödigt köra röjsågen på nån lite yta och som saker som sägs.
 
T The_Nyll skrev:
Tänkte om gick att få igång igen., känns ibland onödigt köra röjsågen på nån lite yta och som saker som sägs.
enligt Hva som äger flymo så skall det gå att montera en trådrulle istället för de där trådarna... Vilket blir billigare..
 
  • Gilla
The_Nyll
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.