H hydrolift skrev:
Då får man två bilar i en! ;)

Jag tänker att en välvårdad Landcruiser (eller annan motsvarande modell) med rätt utseende (klassiskt) gör sig bra på uppfarten även bredvid en elbil och håller sig över tid, den kan lika gärna användas av en greve som jaktbil på ett gods.
En Renault Traffic tror jag skulle kännas lite tattigt.
Haha! Din profilering av min situation är typ spot on. Jag tänker att jag, bland annat inför min fru, kommer undan otroligt mycket bättre med en jeep eller liknande än en 945 eller en vitaro.
Pick up har jag smakat på i sinnet men de är så jävla breda. Vår uppfart är lite tight som den är redan.
 
  • Gilla
hydrolift
  • Laddar…
C
H hydrolift skrev:
Jag tänker att en välvårdad Landcruiser (eller annan motsvarande modell) med rätt utseende (klassiskt) gör sig bra på uppfarten även bredvid en elbil och håller sig över tid, den kan lika gärna användas av en greve som jaktbil på ett gods.
Skall det vara lite lantlig klass är det väl en Land Rover Defender som gäller?
Man kan ju inte köra Japs på gården om det skall vara lite stil.
 
  • Gilla
Karljorlen och 1 till
  • Laddar…
Köp en Unimog Bus så ryms hela familjen och du kan välja om du vill sjösätta båten eller bilen.



Grön Mercedes-Benz Unimog ombyggd till familjebuss parkerad utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 9 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Supurban?
[länk]
Jag kanske blandar ihop den med någon annan, det är inte den där som drar en halv årslön i bensinpengar per mil?
 
  • Haha
Patrik440
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Jag kanske blandar ihop den med någon annan, det är inte den där som drar en halv årslön i bensinpengar per mil?
Joo, det låter rimligt.. Såg att jag länkade en 2wd också, det är bättre med 4wd så man får den riktiga upplevelsen på macken..

Det fanns några skattebefriade men då är det svårt att komma under 100k...
 
VW T3 Syncro dubbelhytt.
 
T TryBran skrev:
Äsch. Skrev Land Rover, tänkte Land Cruiser.
Förstod nästan det, det var ju en praktisk bil du ville ha, inte oljeläckage :D
 
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
T TryBran skrev:
Kanske att en traffic blir för stor på vår uppfart,men Land Rover har jag tittat lite på. Bra grejer alltså? Skall man gå på en sen 90-talare av någon särskild anledning?
Tror inte det är årsmodell 95 utan modell 95 som avses!
 
  • Gilla
TryBran
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Skall det vara lite lantlig klass är det väl en Land Rover Defender som gäller?
Man kan ju inte köra Japs på gården om det skall vara lite stil.
Jo man kan absolut köra landcruiser istället för defender, möjligt att det är fler i oljerock/loden som åker engelskt under jaktsäsong men det lär vara fler och problemfriare mil i japsen innan den är för dålig för att gå igenom bilprovningen.

Om nu TS inte ska sjösätta och ta upp funkar väl valfri bakhjulsdriven tysk med diselsexa som dragare
 
Var hittar ni en LC för 50 papp ??
 
C cpalm skrev:
Har man en gård har man väl gott om plats tänker jag(?) :rofl:
Trafficen/Vivaron sparar väl plats i många fall? Nu ska ju TS dra tungt men Vivaron sparar ju plats åt väldigt många i bygg och inredningssammanhang då man oftast inte behöver äga släpkärra, det sparar väl 5 m längd på garageplan/uppfarten/gården
 
Isakare Isakare skrev:
Var hittar ni en LC för 50 papp ??
Gav det för min och ibland går de för det, årsmodell -00 eller äldre, på blocket.
 
nanowire nanowire skrev:
Gav det för min och ibland går de för det, årsmodell -00 eller äldre, på blocket.
Brukar kolla på bilar -92 och äldre, och söka på märke för märke, bara för att se vad det finns kvar för gammal bilar.
LC äldre än det kostar 150-250.000:-
För ett tag sen fanns en LC bärgningsbil som gått 80" mil, tror det var en -85a, de begärde 190"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.