Z z_bumbi skrev:
Pilkojor är kul men ha större omkrets än vad du tror behövs, det går oerhört fort att få skott att växa innåt och hinner man inte med att dra ut dem genom väggarna så blir det trångt inne. Sen vill man självklart också få plats själv och det kräver lite mer yta.

På samma gång skapar du ett par snår och en "häck" tills övriga växter kommer igång.
Tusen tack för tipset! Inte haft med detta innan alla tips, riktigt bra idé!
 
Någon variant av klättervägg!
 
  • Gilla
Snickardricka
  • Laddar…
Många kul idéer! Att addera:
Stora stenar att klättra upp på (som ej kan välta förstås).
Att barnen har ett eget land att plantera ätbart i. Eller blommor. Ta med dom o kolla på fröpåsar. Det viktiga är att de gör det själva, inte att det blir perfekt!
 
  • Gilla
Snickardricka
  • Laddar…
A AFH skrev:
Någon variant av klättervägg!
Definitivt. Den stora grabben är enligt han själv ninja. Då ska man tydligen klättra i ställningar och dra till lillebror med plastsvärd så ger uppstår. Känns rimligt.
 
Z Zeke_Varg skrev:
Många kul idéer! Att addera:
Stora stenar att klättra upp på (som ej kan välta förstås).
Att barnen har ett eget land att plantera ätbart i. Eller blommor. Ta med dom o kolla på fröpåsar. Det viktiga är att de gör det själva, inte att det blir perfekt!
Det där med pallkragar har vi tänkt med, så det kan sås diverse saker. Rätt kul ändå. Kan man känna sig som en riktig hustomte med när man går och vattnar lite mellan varven
 
Paintballbana samt utebar för det ultimata hänget vid grillen?
pappa kanske också behöver något...?
 
  • Gilla
Snickardricka
  • Laddar…
R Robin Lindberg skrev:
Paintballbana samt utebar för det ultimata hänget vid grillen?
pappa kanske också behöver något...?
Hade jag haft kvar mitt barndomshem med 6000kvm omgärdat av skog kan du lita på att det hade varit rena rama Skara Sommarland där! En bar är ju trevligt så sett, det enda med det är ju att man nickar till direkt efter en långburk om man väl får slappna av och sitta och dricka en i lugn och ro en kväll
 
  • Gilla
Robin Lindberg
  • Laddar…
S Snickardricka skrev:
Glömde just det att man ska ha en ninjabana, för tydligen är ninjor livet. Någon som har tips på en vettig sådan som inte kostar skjortan? Alla jag sett har haft helt vansinniga prislappar!
Du gräver ner stock som man kan hoppa emellan, hänger upp rep i träd man kan kasta sig emellan och bygger en plattform som man klättrar upp till på en klättervägg du byggt av klätterhandtag skruvat på släpvagnsplywood. Så ser de ut som kommunen byggt här och det bör inte bli många tusenlappar.

Handtag: https://www.outnorth.se/metolius-cl..._EDgBoCrUkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds#Multi|OneSize

Rep: https://www.bauhaus.se/poly-hampa-brun-o14mm-lopmeter

Linbana: https://www.amazon.se/dp/B087SQMG93/ref=cm_sw_r_cp_api_i_7X7SNDPNV2JEGQWXQ31H?_encoding=UTF8&psc=1
 
  • Gilla
Snickardricka
  • Laddar…
Nu är väll barn lite olika men nu sitter vi ju på BH så. Mina barn tröttnar rätt fort på fasta installationer så mitt tips är att inte lägga till en yta där de kan göra va de vill, gräva gropar, bygga hopp, en hög med brädor de kan binda samman till en koja, någon plywoodskiva de kan måla på, några rör de kan rulla bollar i. Visst de kommer inte vara snyggt så sätt ett plank runt så har de sitt hemliga fort.
 
  • Gilla
Zeke_Varg och 1 till
  • Laddar…
T topmount skrev:
Nu är väll barn lite olika men nu sitter vi ju på BH så. Mina barn tröttnar rätt fort på fasta installationer så mitt tips är att inte lägga till en yta där de kan göra va de vill, gräva gropar, bygga hopp, en hög med brädor de kan binda samman till en koja, någon plywoodskiva de kan måla på, några rör de kan rulla bollar i. Visst de kommer inte vara snyggt så sätt ett plank runt så har de sitt hemliga fort.
Det kan jag skriva under på, vi har byggt en 4 meter hög klättervägg med grepp för tusentals kronor men ungarna klättrar hellre i träd, berg och på stenar (vi har barn mellan 11-26 år och den yngsta är en riktigt bortskämd sladdis), den yngsta tjatade också till sig en lite större men ändå tillfällig pool som har sandfilter och värmepump och hela midevitten men dom leker lika ofta på en kina-presenning med en vattenslang på :rofl:
 
  • Gilla
Snickardricka
  • Laddar…
Okarlsson Okarlsson skrev:
Du gräver ner stock som man kan hoppa emellan, hänger upp rep i träd man kan kasta sig emellan och bygger en plattform som man klättrar upp till på en klättervägg du byggt av klätterhandtag skruvat på släpvagnsplywood. Så ser de ut som kommunen byggt här och det bör inte bli många tusenlappar.

Handtag: [länk]

Rep: [länk]

Linbana: [länk]
Också bra tips! Varit inne på liknande tankar och då en linbana i synnerhet
 
T topmount skrev:
Nu är väll barn lite olika men nu sitter vi ju på BH så. Mina barn tröttnar rätt fort på fasta installationer så mitt tips är att inte lägga till en yta där de kan göra va de vill, gräva gropar, bygga hopp, en hög med brädor de kan binda samman till en koja, någon plywoodskiva de kan måla på, några rör de kan rulla bollar i. Visst de kommer inte vara snyggt så sätt ett plank runt så har de sitt hemliga fort.
Det är ju lite det med. Vet inte hur jävla många gånger man målat upp bilder och visioner för saker man ska göra, uppleva eller leka med och det finns ett minst sagt svalt intresse. Man vill väl men landar trist. Man är som pappan i Ett päron till farsa mest hela tiden
 
  • Gilla
  • Haha
Förortstjejen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.