Tack,

Kanske rimligare att pumpa upp havsvatten till duschen. Problemet är att det är en höjdskillnad på 35m.
 
wildeside
D Derbyboy skrev:
Tack,

Kanske rimligare att pumpa upp havsvatten till duschen. Problemet är att det är en höjdskillnad på 35m.
Ja det skulle vara en lämpligare lösning förutom att havsvattnet innehåller salt så man får anpassa tvål m.m. efter det.
Har du el vid havet så är det ju inga konstigheter att hitta en relativt billig pump.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Tyvärr ingen el vid havet.

skulle gärna slippa dra ner el utan bara dra en pem40/50.

Jag badar varje dag i havet och det fungerar utmärkt med vanlig två. Sthlm mellanskörgården.
 
wildeside
D Derbyboy skrev:
Tyvärr ingen el vid havet.

skulle gärna slippa dra ner el utan bara dra en pem40/50.

Jag badar varje dag i havet och det fungerar utmärkt med vanlig två. Sthlm mellanskörgården.
Varför så grov slang för en dusch?
Då är du medveten om saltet då är det inget problem;)
 
Antog att jag behövde en grov slang pga avstånd och lyfthöjd.

Avstånd till hav kanske 80 meter och lyfthöjd 30-40 meter.
 
Kan du länka till någon lämplig pump, vore jättesnällt.
 
wildeside
D Derbyboy skrev:
Kan du länka till någon lämplig pump, vore jättesnällt.
Har allmänt dålig koll på pumpar, inte riktigt mitt område.
Tolka din text lite som jag ville tydligen 80 meters längd kräver nog en 40 slang iaf.
Får du inga vettiga svar här på forumet, så kan jag göra en liten insats genom att prata med en kompis som jobbar en del med pumpar och se vad han säger.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Tusen tack @wildeside

Jag ska googla sönder frågan :)
 
wildeside
D Derbyboy skrev:
Tusen tack @wildeside

Jag ska googla sönder frågan :)
:crysmile: sitter precis och googlar om pumpar
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Tror inte det är rimligt att ha pumpen vid huset utan den måste stå vid stranden.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…

Bästa svaret

wildeside
D Derbyboy skrev:
Tror inte det är rimligt att ha pumpen vid huset utan den måste stå vid stranden.
Ejektorpump kom jag fram till kunde fungera, men sluta googla pga att bastun är varm och ölen är kall, kanske inte ska avslöja att jag dricker alkohol mitt i veckan. Så det finns alternativt alkohol fritt:crysmile:
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Haha! Bra där. Det är bastu ute men du ordnar dig en kvällsbastu. Du måste va helblodfinne! :)
 
Ligger mitt hus 25 meter över havet?
 
  • Topografisk karta med höjdkurvor och markerad fastighetsgräns nära 25 meters höjdkontur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
wildeside
D Derbyboy skrev:
Haha! Bra där. Det är bastu ute men du ordnar dig en kvällsbastu. Du måste va helblodfinne! :)
Japp jag är helblodsfinne. Sitter man 1 timme i bastun så är 30gradig utomhus luft som att gå ut i ett kylskåp och är det för varmt kan man doppa sig i badbaljan.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
wildeside
D Derbyboy skrev:
Ligger mitt hus 25 meter över havet?
Utan glasögon och en liten telefon så håller jag med dej om 25-26 meter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.