T Trafikverket1 skrev:
Bygg boden vid tomtgränsen. Kommer grannen och har synpunkter kan du på ett vänligt sätt informera att du kollat upp reglerna och att det inte krävs samtycke. Jag är 100 % för att man ska söka efter en gyllene medelväg och vara lyhörda för varandras åsikter. Men någonstans måste man ju ändå dra en gräns och stå på sig. Du har rätten på din sida och behöver en bod, då ska det bli en bod också!
Du skriver att TS har rätten på sin sida, men vet vi egentligen det?

I nuläget vet vi inte om grannemedgivandet fortfarande kan anses som giltigt. Vi vet inte heller om en redskapsbod kan bedömas vara en byggnad eller inte.

TS, har du pratat med kommunens byggnadskontor om situationen?
 
  • Gilla
klimt och 1 till
  • Laddar…
M MetteKson skrev:
Du skriver att TS har rätten på sin sida, men vet vi egentligen det?

I nuläget vet vi inte om grannemedgivandet fortfarande kan anses som giltigt. Vi vet inte heller om en redskapsbod kan bedömas vara en byggnad eller inte.

TS, har du pratat med kommunens byggnadskontor om situationen?
M MetteKson skrev:
Du skriver att TS har rätten på sin sida, men vet vi egentligen det?

I nuläget vet vi inte om grannemedgivandet fortfarande kan anses som giltigt. Vi vet inte heller om en redskapsbod kan bedömas vara en byggnad eller inte.

TS, har du pratat med kommunens byggnadskontor om situationen?
Sant, alltid bäst att höra med kommunen.
 
Hej och tack för alla svar här.
orkade inte med att kolla mer och trött på negativa grannar har löst et med att jag byggt förrådet 4,5 meter från mina grannar på min lilla stadtomt som är 250 kvm, förrådet står nu mitt på tomten men blev ganska bra ändå, slipper se en av dom tråkiga grannarna.
Den grannen tidigare gnällt över en växt som vuxit 20 cm över på deras sida, nu borttagen. Men nu väntar en åtgärd som jag önskar att grannen fixar. ett gammalt fläderträd som hänger över 1,5 meter och slräpar ner på mitt tak där jag har uteplats..... tråkigt att det ska väcka sådana känslor med en liten känsla av att ge tillbaka, inte min stil annars men grannen har haft "häxjakt" på min.
 
Anomoda grannen att åtgärda inom rimlig tid (2-4 veckor) och om åtgärd sedan inte sker så beskär trädet i lämplig omfattning.
 
M merbanan skrev:
Anomoda grannen att åtgärda inom rimlig tid (2-4 veckor) och om åtgärd sedan inte sker så beskär trädet i lämplig omfattning.
Grov stam på trädet dom behöver kapas på grannens sida
 
Då lär det bli problem, du kan inte tvinga grannen att kapa.
 
H hempularen skrev:
Då lär det bli problem, du kan inte tvinga grannen att kapa.
Nej men om grannen inte kapar kan man kapa precis vid tomtgränsen oavsett hur fult det blir eller onyttigt för trädet. Om det är en fläder så klarar den antagligen det utan problem. Trädet kommer bara skjuta nya skott för att kompensera för förlusten, förhoppningsvis på grannens sida.
 
  • Gilla
tio_Pepe och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.