Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
M mickef skrev:
Tack för lektionen men i mitt system ingår ACE2-receptorerna.
Bedömer du mig för andras åsikter?
Nej, ACE2-receptorerna är inte en del av immunsystemet utan en del av systemet som reglerar blodtryck och blodflöde.
https://sv.wikipedia.org/wiki/ACE2

Få ACE2 är bra när det gäller covid men ökar risken för högt blodtryck samt hjärt- och kärlproblem, om jag förstår den sidan korrekt.

Nej, jag bedömer dig utifrån vad du skriver. Det jag skrev var ett till exempel på hur andra uppfattar vad du skriver eftersom du tydligen inte höll med om min tolkning av vad du skriver.
 
R
T tank77 skrev:
Wow, ni är verkligen duktiga på att få bort meningsmotståndare, skrämmande!
Det kan inte vara så enkelt att hen var extremt otrevlig och därmed bröt mot reglerna om och om igen? Eller var det kanske återigen en tidigare avstängd användare som registrerade ett nytt konto?

Det verkar tyvärr som att de som är på "din" sida i större grad inte kan sköta sig. Dessutom är det inte ovanligt att man registrerar sig enbart för att skriva om just covid (feratin verkade ha gjort det). Det gör nog moderatorerna mindre villiga att se mellan fingrarna med regelbrott.

Det finns vaccinkritiker kvar i tråden och på forumet så att de skulle stängas av enbart för den anledningen stämmer inte.
 
  • Gilla
Jocke Best och 5 till
  • Laddar…
R
M mickef skrev:
Tack! Det känns som om det finns andra dödsorsaker som behöver mer uppmärksamhet och resurser än Covid-19
Du kan verkligen inte bara säga "tack, det hade jag ingen aning om". Det måste glidas in ett "det finns annat som är värre".

Och så undrar du varför folk tror att du är mot covid-vaccin :rolleyes:
 
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
P pegr skrev:
"Lättare insjuknar igen", källa på det.
WHO, det är därför som BA.4/5 är "variants of concern".

Det var alltså mycket ovanligt att bli sjuk av två av varianterna ursprungsomikron, BA.1 och BA.2, men tydligen rätt vanligt att bli sjuk av BA.4 eller BA.5 fast man har haft någon av de tre tidigare varianterna. Åtminstone Danmark, Tyskland och Sverige har rapporterat om ökat antal fall under juni pga. dessa två nya varianter. Portugal har just haft en liten våg, med topp kring halva antalet fall jämfört med vågen i januari/februari.
https://ourworldindata.org/explorer...+positivity=false&country=ISR~SWE~DNK~DEU~PRT
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Hur ser listan ut?
#17552
Har en länk till en tidningssida som skriver mer än Text-TV.

För män:
1. Hjärt- och kärlsjukdomar
2. Tumörer
3. Covid

För kvinnor kommer covid först på plats 7.
M mickef skrev:
Tack! Det känns som om det finns andra dödsorsaker som behöver mer uppmärksamhet och resurser än Covid-19
Ja, punkt 1 och 2 får mer uppmärksamhet (av sjukvården) och resurser än covid.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, ACE2-receptorerna är inte en del av immunsystemet utan en del av systemet som reglerar blodtryck och blodflöde.
[länk]

Få ACE2 är bra när det gäller covid men ökar risken för högt blodtryck samt hjärt- och kärlproblem, om jag förstår den sidan korrekt.

Nej, jag bedömer dig utifrån vad du skriver. Det jag skrev var ett till exempel på hur andra uppfattar vad du skriver eftersom du tydligen inte höll med om min tolkning av vad du skriver.
Ok, jag svarar, ännu en gång, att jag inte är emot vaccineringen men att jag inte heller har några problem med att några procent av befolkningen avstår, av olika skäl, från Covidsprutan.
Jag har inga problem med blodtrycket så ACE2 nivån verkar vara väl balanserat i mitt system.
 
R RoAd skrev:
Du kan verkligen inte bara säga "tack, det hade jag ingen aning om". Det måste glidas in ett "det finns annat som är värre".

Och så undrar du varför folk tror att du är mot covid-vaccin :rolleyes:
Jag tackade Jonatan 79 för bilagan.
Det som överraskade var att psyk och nervsjukdomar har så hög dödlighet. Det borde debatteras mer.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Jag har inga problem med blodtrycket så ACE2 nivån verkar vara väl balanserat i mitt system.
En ökad risk innebär förstås inte att du måste ha problem för närvarande. Det bara visar att ACE2 inte har något med immunsystemet att göra och att en genvariant kan samtidigt vara både bra och dålig.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
En ökad risk innebär förstås inte att du måste ha problem för närvarande. Det bara visar att ACE2 inte har något med immunsystemet att göra och att en genvariant kan samtidigt vara både bra och dålig.
Verkar iaf som att den funkar positivt ft.
 
BirgitS
För de som tror att mRNA-vacciner är för farliga för att den tekniken inte har använts till vaccin tidigare så finns det ett godkänt vaccin som innehåller avdödade virus, en mycket traditionell metod. Det tillverkas av franska Valneva.
https://www.dn.se/varlden/ema-godkanner-valnevas-vaccin/

Sedan flera månader finns också ett godkänt vaccin från Novavax som är tillverkat med en annan traditionell metod.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Blodsoppen
Varför denna iver att trycka på folk någon form av vaccin/sprutor?
 
  • Gilla
  • Haha
Nissens och 1 till
  • Laddar…
harry73
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Varför denna iver att trycka på folk någon form av vaccin/sprutor?
Det undrar jag med
 
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Varför denna iver att trycka på folk någon form av vaccin/sprutor?
Läs tråden, det finns förklarat en väldig massa gånger. I korthet, vaccinering räddar liv, det minskar påfrestningen på sjukvården, det minskar antalet som får postcovid osv. Påfrestningar på sjukvården och fler som får postcovid leder till högre utgifter för samhället, dvs. skatterna behöver vara större än annars.
 
  • Gilla
HEM2121 och 3 till
  • Laddar…
Tror denna tråd har uppfunnit evighetshjulet.......
 
R
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Tror denna tråd har uppfunnit evighetshjulet.......
Blir ju minst sagt lite ironiskt när det påståendet kommer från den som väcker upp en tråd som varit tyst i tre veckor :rolleyes:
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.