Maria T
Rolig tråd, kan bli allt från vatten och kaffe till vin och grogg.

Jag tog ett (två, då) glas av detta vita https://www.systembolaget.se/produkt/vin/bombus-626401/
Helt OK enligt mig, till en enkel sallad som denna måndag bjöd på - nå jag fick fixa den själv; blandad sallad, hackad tomat, klippt salladslök, lite blandade bönor och bitar av grillad kyckling samt en senapsdressing.

Ett glas vitt vin på en Eriksberg-ölbrikett, kondens på glaset, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Maria T Maria T skrev:
Rolig tråd, kan bli allt från vatten och kaffe till vin och grogg.

Jag tog ett (två, då) glas av detta vita [länk]
Helt OK enligt mig, till en enkel sallad som denna måndag bjöd på - nå jag fick fixa den själv; blandad sallad, hackad tomat, klippt salladslök, lite blandade bönor och bitar av grillad kyckling samt en senapsdressing.

[bild]
Rolig ettiket. Har bekanta som är biodlare. Ska köpa en sådan till dom.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
Gör det! Inget vin för en connoisseur men väl kylt gott enligt mig, till sallad eller grillad kyckling. Och jag är svag för humlor och bin så det var nog det jag föll för första gången jag köpte.
 
Inte idag men väl imorrn kanske.
Flaskor med Sprite, Jack Daniels, De Kuyper Triple Sec och två citroner på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nå vad säger den samlade kunskapen, vad kommer serveras efter att det har skjutsats klart imorrn? :cool:
 
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Inte idag men väl imorrn kanske.
[bild]

Nå vad säger den samlade kunskapen, vad kommer serveras efter att det har skjutsats klart imorrn? :cool:
Lynchburg lemonade gissar jag på, så jädrans gott!
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Lynchburg lemonade gissar jag på, så jädrans gott!
Helt rätt! :cool:(y)
Har bara druckit det en gång men det var det väldigt gott, blev bara en dessutom så..:p
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Helt rätt! :cool:(y)
Har bara druckit det en gång men det var det väldigt gott, blev bara en dessutom så..:p
När du väl har både Triple Sec och citroner hemma, så kan du införskaffa vodka, ljus rom, tequila, gin och coca-cola så vips, har du allt för en Long Island Ice tea (som kan vara den godaste drinken efter en enkel GT, men rackarns vad den stiger snabbt åt huvet :rofl:)
 
  • Wow
  • Gilla
TowaTei och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
När du väl har både Triple Sec och citroner hemma, så kan du införskaffa vodka, ljus rom, tequila, gin och coca-cola så vips, har du allt för en Long Island Ice tea (som kan vara den godaste drinken efter en enkel GT, men rackarns vad den stiger snabbt åt huvet :rofl:)
Inte druckit den på uppskattningsvis 25år... :oops::cool:
 
  • Haha
Maria T
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Inte druckit den på uppskattningsvis 25år... :oops::cool:
Erkänner att det var nog i alla fall 10 år sen jag fick en sån, för jag lyckas aldrig ha samtliga spritsorter hemma = alltid nån som saknas.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fick en whiskey av en kompis som lånat min byggställning. Jäklar va go den var.
 
  • Flaska av Cardhu 14 år gammal whisky och ett whiskyglas på en köksbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Åsa Lund och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
I väntan på grillen. Glas med rom och cola på trädgårdsbord, grill i bakgrunden, sommardag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En rom och cola utan citron.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Blodsoppen
Music Man Music Man skrev:
Fick en whiskey av en kompis som lånat min byggställning. Jäklar va go den var.
Aldrig smakat den. Är den mild och inte så rökig kan det nog vara något för mig.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Imorgon skapas väll tråden ”vad dricker ni inte idag”, lättare att peka ut dessa element en varm midsommarafton.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Aldrig smakat den. Är den mild och inte så rökig kan det nog vara något för mig.
Den är ganska mild inte alls rökig vilket jag älskar med, men fick en chock när jag såg prislappen. 1500:-
 
Blodsoppen
Music Man Music Man skrev:
Den är ganska mild inte alls rökig vilket jag älskar med, men fick en chock när jag såg prislappen. 1500:-
Oj:surprised: du har en bra kompis!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.