Många fina grejer denna vecka, fr.o.m idag! Lurigt att verktygen kom en onsdag denna gång dock. Postar därför här i hopp om att någon har nytta av det :)

Mutterknackaren är tillbaka igen, fanns för en 5-6 veckor sedan, men inte innan däckskiftesperioden,I våras, likadant förra året, tror inte den fanns till hösten heller.

Iaf så är den maskinen varmt rekommenderat. Ruggigt stark, bra tyngd, bra pris, bra batteri (de nya med cellbalansering) och en bra väska.

Bl.a slangvattenpass, reparationstejp, IR-termometer (har en sedan tidigare, bra till att hitta köldbryggor), släpvagnsnät, spännband och inte minst PH-mätare finns till salu idag!

Och en sats demonteringsverktyg som ser intressanta ut. Troligen är det modellen ”hård, glatt plast” som är bra till bl.a demontering av dörrsidor och instrumentpaneler. Dessa ska jag kika närmare på. Även plastclips till bl.a bilar, ni vet den typen som man gör sönder varje j-vla gång man ska ha av någon plastdetalj från undersidan av bilen.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Är ph mätaren pålitlig?
 
engs
nino nino skrev:
Är ph mätaren pålitlig?
Och skulle den fungera för att kolla pH halt på t.ex. jord? Eller är det främst för typ pool?
 
engs engs skrev:
Och skulle den fungera för att kolla pH halt på t.ex. jord? Eller är det främst för typ pool?
Vätska iaf, öl och pool
 
C
V Vardagsrum skrev:
Många fina grejer denna vecka, fr.o.m idag!
Dagens fynd blev en ståfräs från fyndhyllan för 200:-.

Plastclipsen var tydligen dagens storsäljare för det fanns inga kvar.
Snodde näst sista satsen demonteringsverktyg så de var också tydligen populära.
Slog även till på en profilmall och IR-termometern.
 
  • Haha
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Dagens fynd blev en ståfräs från fyndhyllan för 200:-
Fick du den av hon den nya spamboten på forumet?
 
  • Haha
  • Gilla
leby och 12 till
  • Laddar…
C
A ajn82 skrev:
Fick du den av hon den nya spamboten på forumet?
Nä, den här fick jag som sagt betala en tvåhundring för på Lidl. Men det var det värt! :p
 
  • Gilla
  • Wow
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Nä, den här fick jag som sagt betala en tvåhundring för på Lidl. Men det var det värt! :p
Jag brukar alltid tycka att det är trevligt när folk postar bilder på sina Lidl-fynd, men tror jag avstår från att fråga om bild här.
 
  • Gilla
  • Haha
Lilllen och 7 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Nä, den här fick jag som sagt betala en tvåhundring för på Lidl. Men det var det värt! :p
En tvåhundring för en ståfräs är ju som hittat! (ursäkta att vi rajlerer lite om detta, men det var rätt kul!)
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Delar av lödstationen var tydligen rätt poppis, av fyra kvarvarande hade ingen lödtenn och extraspetsen.
Butikshylla med arbetslampor och tomma lödstationsförpackningar, indikerande hög efterfrågan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Arg
henq och 3 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Delar av lödstationen var tydligen rätt poppis, av fyra kvarvarande hade ingen lödtenn och extraspetsen.
[bild]
Lågvattenmärke! :mad:
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Sven o Börje har varit i farten igen ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Lintto1 och 4 till
  • Laddar…
Nån som testat högtryckstvätten?
 
Storsockret
D Dublin skrev:
Nån som testat högtryckstvätten?
Blev också lite sugen. Det verkar finnas en del videos på Youtube men jag ser inte riktigt vilken modell det är, har du haft bättre lycka? Ser inte att det står någonstans i specen. Bilden är lågupplöst men tycker det ser ut att vara 135an, C-nånting. Så eventuellt denna då:


170 varianten verkar inte dum dock om den skulle dyka upp.
 
D Dublin skrev:
Nån som testat högtryckstvätten?
Enligt sökande efter kopplingsadaptrar till en annan tvätt noterade jag att Parkside ska använda Lavor koppling.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.