Dåligt flöde från tanken kanske? Ibland sitter det en sil instucken i slanganslutningen på tanken. Kanske var mycket skräp i tanken så silen sattes igen när du körde soppatorsk. När du pumpar fram bensin manuellt blir det tillräckligt sug för att dra bensin genom skiten. Men att det är för täppt för att det ska rinna till bensin själv sen. Bara en teori
 
G GVR4 skrev:
Dåligt flöde från tanken kanske? Ibland sitter det en sil instucken i slanganslutningen på tanken. Kanske var mycket skräp i tanken så silen sattes igen när du körde soppatorsk. När du pumpar fram bensin manuellt blir det tillräckligt sug för att dra bensin genom skiten. Men att det är för täppt för att det ska rinna till bensin själv sen. Bara en teori
Jo fast det förklarar väl inte just att den går ojämt? Jag vet faktiskt inte om det går mer eller mindre jämt än innan jag bytte förgasare så det kanske inte är ett problem, men den är inte riktigt lika jämn i gången som den nya.
 
Är det en förgasare med flottör eller en membranförgasare?

En delvis igensatt sil skulle kunna ge ojämn gång jo. Finns det nån blandningsskruv på förgasaren?
 
Jag hade samma bekymmer på en mindre generator, visade sig vara en kollega som satt i ett för kallt tändstift och inte provat ordentligt efter service.
 
G GVR4 skrev:
Är det en förgasare med flottör eller en membranförgasare?

En delvis igensatt sil skulle kunna ge ojämn gång jo. Finns det nån blandningsskruv på förgasaren?
Hmm vet inte faktiskt. Men jag tror inte det finns något bränslefilter, eller finns det det så sitter det nog i tanken för det finns inget synligt mellan tanken och förgasaren.
 
Mattias Bredberg Mattias Bredberg skrev:
Hmm vet inte faktiskt. Men jag tror inte det finns något bränslefilter, eller finns det det så sitter det nog i tanken för det finns inget synligt mellan tanken och förgasaren.
Nej det kan i så fall vara en sil som sitter inne i nipplen på tanken. Går klipparen jämnare på tomgång än under belastning?
 
G GVR4 skrev:
Nej det kan i så fall vara en sil som sitter inne i nipplen på tanken. Går klipparen jämnare på tomgång än under belastning?
Möjligen lite jämnare under belastning. Men lite svårt att svara på
 
Svårt att säga med så lite info. Kan ju vara lite vad som helst. Några bilder på förgasaren och en video på gången hade underlättat.
 
G GVR4 skrev:
Svårt att säga med så lite info. Kan ju vara lite vad som helst. Några bilder på förgasaren och en video på gången hade underlättat.
Jag kan lägga upp en video
 
Jag tycker fortfarande att det verkar vara fel på fjädern som motverkar guvernören. Om du manuellt påverkar gasspjället, går den ojämnt då också?
 
S sk007 skrev:
Jag tycker fortfarande att det verkar vara fel på fjädern som motverkar guvernören. Om du manuellt påverkar gasspjället, går den ojämnt då också?
Hmmm alltså ju hårdare jag spänner den desto högre motorvarv. Menar du att jag skulle försöka hålla den still? Den rör sig ju fram och tillbaka som om den vill justera förgasaren för att motverka något.
 
S sk007 skrev:
Jag tycker fortfarande att det verkar vara fel på fjädern som motverkar guvernören. Om du manuellt påverkar gasspjället, går den ojämnt då också?
Här är en video
 
Mattias Bredberg Mattias Bredberg skrev:
Här är en video[/QUOTE

ta rostolja och spraya runt.
punkt spraya så märker du om den ändrar gång.

Jag skulle gissa på tjuvluft i Insuget.
 
Har klipparen nån manuell choke så kan du prova ge den lite choke och se om den går renare då.
 
G GVR4 skrev:
Har klipparen nån manuell choke så kan du prova ge den lite choke och se om den går renare då.
Ingen manuell choke.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.