M mrmlz skrev:
Snyggt! Jag gjorde något likande förra året, din gjutform var lite snyggare...[bild]

Mängden gråsuggor i källaren minskade radikalt!
C Carl Johansson skrev:
Tack för det, men vet inte om min gjutform är så vacker, typ drivved. Men det ser ut att din gjutform hänger på dörren.

kul att höra om reduceringen av gråsuggor, det är faktiskt en av anledningarna att det var dags att fixa tröskeln -förutom att det blåste rakt in.
Haha dörren byttes ut :) dom dör plankorna var mitt temporära lås innan jag fick dit den nya! Nyinstallerad plåtdörr i källartrappa, tidigare temporära träplankor på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plåtdörr! Ska fan inte ruttna den här gången..
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
M mrmlz skrev:
Haha dörren byttes ut :) dom dör plankorna var mitt temporära lås innan jag fick dit den nya! [bild]

Plåtdörr! Ska fan inte ruttna den här gången..
Haha, stabilt med plåtdörr.
 
M mrmlz skrev:
Haha dörren byttes ut :) dom dör plankorna var mitt temporära lås innan jag fick dit den nya! [bild]

Plåtdörr! Ska fan inte ruttna den här gången..

Nää, dom rostar:crysmile:
 
  • Gilla
mrmlz
  • Laddar…
janwide
Ser fint ut. Behöver göra något liknande. Vi har en brunn för att regnvattnet utanför vår källardörr ska ha någonstans att ta vägen. Har du något sådant eller samlas vattnet nedanför trappen?
 
janwide janwide skrev:
Ser fint ut. Behöver göra något liknande. Vi har en brunn för att regnvattnet utanför vår källardörr ska ha någonstans att ta vägen. Har du något sådant eller samlas vattnet nedanför trappen?
Tack, det sitter en liten fyrkantig brunn till höger för dörren, jag skulle behöva montera någon form av galler för att fånga det värsta skräpet.

Brunnen funktionstestades innan gjutning, den var totalt igensatt. Funderar på att trycka ner en sån disksvampstrassel i stål för att fånga skräp.
 
Redigerat:
janwide
C Carl Johansson skrev:
Tack, det sitter en liten fyrkantig brunn till höger för brunnen, jag skulle behöva montera någon form av galler för att fånga det värsta skräpet.

Brunnen funktionstestades innan gjutning, den var totalt igensatt. Funderar på att trycka ner en sån disksvampstrassel i stål för att fånga skräp.
Okej. Då har vi ungefär samma bekymmer. Min blir också full med löv och annat skräp. Sedan borde den kanske vara kopplad till dagvattnet men min är kopplad till det vanliga avloppet. Men det kanske är ok? Vet du?
 
  • Gilla
Carl Johansson
  • Laddar…
janwide janwide skrev:
Okej. Då har vi ungefär samma bekymmer. Min blir också full med löv och annat skräp. Sedan borde den kanske vara kopplad till dagvattnet men min är kopplad till det vanliga avloppet. Men det kanske är ok? Vet du?
Min är faktiskt kopplad till vanligt avlopp, men stupröret två meter bort sitter på ett relativt nytt dagvattensystem.
 
  • Gilla
janwide
  • Laddar…
Sista uppdateringen:

Jag blandade till lite mer betong och fyllde dom små håligheterna som blev efter gjutningen och i helgen fick tröskeln och den nyrensade brunnen bekänna färg, fy sjutton som det regnade. Allting fungerade som tänkt och tröskeln sitter fortfarande som berget. Nöjd!

Hörn av en källaringång med nyligen reparerad betongtröskel och brunnen efter regn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MrJozk och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.